Beste Itman,itman schreef:Jarenlang heb ik premie betaald aan Generali om me te verzekeren voor het geval dat ik niet meer voor mezelf kon zorgen. Ik ben al 25 jaar ondernemer en heb altijd mijn hoofd boven water weten te houden.
Nu ben ik al 1.5 jaar ziek en heb gewacht met het melden totdat duidelijk was wat er mis is met me. Al die tijd heb ik op spaargeld geleefd.
Nu heb ik een diagnose door een erkend arts met onderbouwend bloedonderzoek. Hiermee ben ik naar de verzekering gestapt en die heeft mij doorverwezen naar Zenez om te laten bepalen of ik ziek was.
Ik heb daar het verhaal gedaan, rapport opgestuurd en benadrukt dat voor confirmatie met de arts gebeld moest worden, die mijn ziekte heeft geconstateerd. Bij het komen tot de beoordeling is dat allemaal niet meegenomen.
Deze "onafhankelijke arts" heeft geen enkele medische vraag gesteld en is alleen op mijn verhaal tot de conclusie gekomen dat er geen medische indicaties zijn. Dat is dus een pertinente leugen. Hooguit zou gezegd kunnen worden dat de medische indicaties niet verzekerd zijn, maar dat zou ik dan graag onderbouwd willen zien. Dit is tot nu toe achtergebleven.
Harde bewijzen worden gewoon genegeerd en zonder enig medisch onderzoek worden conclusies getrokken.
Na een zeer onaangenaam gesprek met de verzekering heb ik de hoop opgegeven. Ik hoop dat ik via een klacht bij de juiste instanties nog voor elkaar krijg om alsnog serieus genomen te worden.
Menselijk gezien, voel ik me verraden. Ik heb jarenlang betaald om een vangnet te hebben, nu ik het nodig heb laten ze me op de grond vallen.
We vinden het oprecht heel vervelend dat u zich zo voelt. De door u beschreven situatie vinden wij niet wenselijk en kan nooit de bedoeling zijn geweest. Het is belangrijk dat er zorgvuldig onderzoek wordt gedaan, pas dan kunnen wij een standpunt innemen. Daarom willen we u vragen om met ons contact op te nemen via 088 – 668 00 00. Dan kunnen we de situatie persoonlijk doornemen.
We horen graag van u.
Met vriendelijke groet,
Generali