LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Colportage Essent
Re: Colportage Essent
Ik heb net de bevestiging van essent ontvangen met de mededeling dat ik kosteloos mijn contract kan ontbinden.
Maar de cadeaubon van €200,- moet ik wel terugbetalen en de reeds geleverde energie hebben ze het inderdaad niet over. Ik had van radar begrepen dat ze de cadeaubonnen niet mochten terugvorderen of kwam hier ook nog een rechtzaak over. Wie weet dat.
Maar de cadeaubon van €200,- moet ik wel terugbetalen en de reeds geleverde energie hebben ze het inderdaad niet over. Ik had van radar begrepen dat ze de cadeaubonnen niet mochten terugvorderen of kwam hier ook nog een rechtzaak over. Wie weet dat.
Re: Colportage Essent
Voor een contract, dat niet rechtsgeldig is? Volgens recente radar uitzending zouden alle bedragen teruggestort moeten worden.tijger1 schreef:Maar de klanten hebben gas en licht geleverd gekregen en daar moeten ze gewoon voor betalen. Zo raar is dat niet.
Al moet ik nog zien dat de rechter daar in mee gaat.
Re: Colportage Essent
Maar Radar heeft het niet voor het zeggen,
Re: Colportage Essent
@Klopt tijger1 maar ook een energie maatschappij moet zich aan regels houden oa die 2 weken bedenk tijd geven aan de nieuwe klanten .Een energie maatschappij mag ook niet sjoemelen met meterstanden die door zijn gegeven en daar door mensen in de financiële problemen brengen.Dus ik denk toch dat Essent op de blaren moet gaan zitten.
Re: Colportage Essent
Het gaat helemaal niet over het sjoemelen met meterstandenen daar ben he altijd nog zelf bij om die op te nemen.
Uiteraard moet Essent zich aan de wet houden. Dus iedereen die zo'n contract -zonder bedenktijd- is aangegaan, en daar vanaf wil, moet dat per omgaande, uiteraard zonder boete, kunnen doen. Ik vind ook dat Essent natuurlijk geen recht heeft op teruggave van die kadobon.
Maar hoe je het wendt of keert, iedereen heeft in die tussentijd stroom en gas gebruikt en ze zouden dat overal moeten betalen. Dus persoonlijk vind ik niet dat Essent dat terug hoeft te betalen.
Uiteraard moet Essent zich aan de wet houden. Dus iedereen die zo'n contract -zonder bedenktijd- is aangegaan, en daar vanaf wil, moet dat per omgaande, uiteraard zonder boete, kunnen doen. Ik vind ook dat Essent natuurlijk geen recht heeft op teruggave van die kadobon.
Maar hoe je het wendt of keert, iedereen heeft in die tussentijd stroom en gas gebruikt en ze zouden dat overal moeten betalen. Dus persoonlijk vind ik niet dat Essent dat terug hoeft te betalen.
Re: Colportage Essent
Ik zou het ook niet vreemd vinden als geleverde energie (deels..?) vergoed moet worden...tijger1 schreef:Dus persoonlijk vind ik niet dat Essent dat terug hoeft te betalen.
maar het gaat er niet om wat jij of ik er van vinden, het gaat om het toepassen van de wet.
Laatst gewijzigd door 16again op 23 mar 2016 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Colportage Essent
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Re: Colportage Essent
Tja, onder drukzetten met een GRATIS kadobon.
Re: Colportage Essent
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Re: Colportage Essent
Ja, dat is de taak van een colporteur, maar als ik naar een winkel ga om een tv te kopen, ga ik niet met iemand mijn energiecontract bespreken. En ze lopen volgens mij niet met pistolen rond, dan zou ik waarschijnlijk ook ja zeggen, zelfs nog zonder die kadobon.
Re: Colportage Essent
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Re: Colportage Essent
allemaal geen probleem, anonieme bellers nemen wij niet op.Mucha schreef:Van mij krijgen colporteurs mijn ongezouten mening zodra ze mij aanspreken. En dat is alles wat ze van me zullen krijgen. Ik vind het maar aasgieren. (Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening. )
wel leuk de kado,s van Essent cs TomTom slimme Toon bonus etc etc
Re: Colportage Essent
Tien dagen geleden heb ik de voorbeeldbrief van de Consumentenbond naar Essent gestuurd en ik werd afgelopen woensdag (23/3) door een medewerker van Essent gebeld. Het door mij in de Mediamarkt afgesloten 3 jarig contract mag ik per 1 juni as. kosteloos opzeggen. Er is dan één jaar verstreken. De door mij reeds ingewisselde cadeaubonnen hoef ik dan niet terug te betalen en de boete van € 50,= die ik aan de vorige energieleverancier had betaald, neemt Essent voor haar rekening. Over terugbetaling van de door mij aan Essent betaalde termijnen werd niet gesproken. Op zich vind ik het voor mij een prima regeling en ben ik de Consumentenbond en Radar dankbaar voor het signaleren van het overtreden van de colportagewet door Essent.
Re: Colportage Essent
Voor jou zeker een goede regeling , maar....zo denkt Essent er ook over. Termijn van precies 1 jaar zal wel te maken hebben met een contract van Essent met de netbeheerder, en betaalde termijnen hoeven niet terugAlex E schreef:Tien dagen geleden heb ik de voorbeeldbrief van de Consumentenbond naar Essent gestuurd en ik werd afgelopen woensdag (23/3) door een medewerker van Essent gebeld. Het door mij in de Mediamarkt afgesloten 3 jarig contract mag ik per 1 juni as. kosteloos opzeggen. Er is dan één jaar verstreken. De door mij reeds ingewisselde cadeaubonnen hoef ik dan niet terug te betalen en de boete van € 50,= die ik aan de vorige energieleverancier had betaald, neemt Essent voor haar rekening. Over terugbetaling van de door mij aan Essent betaalde termijnen werd niet gesproken. Op zich vind ik het voor mij een prima regeling en ben ik de Consumentenbond en Radar dankbaar voor het signaleren van het overtreden van de colportagewet door Essent.
Re: Colportage Essent
Oftewel: een oplossing die recht doet aan alle partijen.
Re: Colportage Essent
Keurige oplossing.
Re: Colportage Essent
Ik ben afgelopen week ook door een Essent medewerkster gebeld naar aanleiding van de voorbeeldbrief.
Maar niks over terugbetalen en of opzeggen. Ze vroeg zich af of we niet tevreden waren?
Ik meldde dat de brief volgens mij voldoende duidelijkheid gaf.
We krijgen nu een brief met daarin hun antwoord. Helaas nog geen oplossing. Ben benieuwd hoe Radar ons verder hiermee kan helpen
Maar niks over terugbetalen en of opzeggen. Ze vroeg zich af of we niet tevreden waren?
Ik meldde dat de brief volgens mij voldoende duidelijkheid gaf.
We krijgen nu een brief met daarin hun antwoord. Helaas nog geen oplossing. Ben benieuwd hoe Radar ons verder hiermee kan helpen
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 20 mei 2016 11:57
Re: Colportage Essent
Naast het feit dat Essent dit soort agressieve acties voert ban ik van mening dat Media Markt hier aan meewerkt en uiteraard ook aan verdient.
Na mijn incident met Essent heb ik hierover ook geklaagd bij Media Markt. Nooit reactie teruggekregen.
Media Markt staat bij ons dus niet meer op de kaart we hebben er nooit meer wat gekocht. En gaan dat ook nooit meer doen. Dit zou het signaal van alle consumenten moeten zijn.
Na mijn incident met Essent heb ik hierover ook geklaagd bij Media Markt. Nooit reactie teruggekregen.
Media Markt staat bij ons dus niet meer op de kaart we hebben er nooit meer wat gekocht. En gaan dat ook nooit meer doen. Dit zou het signaal van alle consumenten moeten zijn.