LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Scootmobielen
Scootmobielen
Mensen met hetzelfde model scootmobiel kunnen elkaars slot openen. Scootmobielen hebben namelijk geen unieke vergrendeling.
Fabrikanten stellen dat het slot nooit als diefstalpreventie is bedoeld. Bovendien is het volgens de makers goedkoper, omdat tweedehands scootmobielen opnieuw in gebruik worden genomen.
Zijn gebruikers ervan op de hoogte dat het vervoermiddel eenvoudig te ontgrendelen is?
Lees meer: http://radar.avrotros.nl/uitzendingen/g ... tmobielen/
Maandag 29 februari in Radar, 20:30 uur, NPO 1
Fabrikanten stellen dat het slot nooit als diefstalpreventie is bedoeld. Bovendien is het volgens de makers goedkoper, omdat tweedehands scootmobielen opnieuw in gebruik worden genomen.
Zijn gebruikers ervan op de hoogte dat het vervoermiddel eenvoudig te ontgrendelen is?
Lees meer: http://radar.avrotros.nl/uitzendingen/g ... tmobielen/
Maandag 29 februari in Radar, 20:30 uur, NPO 1
Re: Scootmobielen
...Door mensen die toevallig dezelfde hebben thuis?Mucha schreef:Worden scootmobielen dan zo vaak gestolen ?
xD
Re: Scootmobielen
Mijn vrouw heeft een Ortocar scootmobiel van Meyra in bruikleen en die heeft wel degelijk een contactslot met een genummerde sleutel. Je mag toch aannemen dat daar geen andere sleutel op past.
Re: Scootmobielen
Wel als iedereen hetzelfde nummer heeft....dorpssmid schreef:Mijn vrouw heeft een Ortocar scootmobiel van Meyra in bruikleen en die heeft wel degelijk een contactslot met een genummerde sleutel. Je mag toch aannemen dat daar geen andere sleutel op past.
-
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 23 jun 2014 01:44
Re: Scootmobielen
Ik bezit zelf een Solo TS120. Ook dit type heeft allemaal dezelfde sleutel. Gewoon omdat ik de kennis heb hoefde ik geen ander slot. Toch kan iemand anders met dezelfde sleutel niet met mijn scootmobiel aan de haal op die manier. Ik heb het elektrische circuit een beetje aangepast zodat het een extra (kleine) handeling vereist om de scootmobiel op kontakt te kunnen zetten.
Nog een tip voor scootmobiel bezitters welke hun hulpmiddel in eigendom hebben: Zijn de accu' s aan het einde van hun levensduur ? Vervang dan de
accu' s (Of laat dat doen) door semi-tractie accu' s dat scheelt een slok op een borrel wat prijs betreft vergeleken met gel accu' s. Ik betaalde voor 2 x 80 Amp accu' s slechts 200 Euro. Vergeet niet dat alles waar het stempel " medisch" of "hulpmiddel" op staat prijzen plots vele malen hoger zijn dan als het genoemde stempel er niet op staat !! Wel een tip: laad de semi-tractie accu' s altijd in een goed geventileerde ruimte !!
Nog een tip voor scootmobiel bezitters welke hun hulpmiddel in eigendom hebben: Zijn de accu' s aan het einde van hun levensduur ? Vervang dan de
accu' s (Of laat dat doen) door semi-tractie accu' s dat scheelt een slok op een borrel wat prijs betreft vergeleken met gel accu' s. Ik betaalde voor 2 x 80 Amp accu' s slechts 200 Euro. Vergeet niet dat alles waar het stempel " medisch" of "hulpmiddel" op staat prijzen plots vele malen hoger zijn dan als het genoemde stempel er niet op staat !! Wel een tip: laad de semi-tractie accu' s altijd in een goed geventileerde ruimte !!
-
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 23 jun 2014 01:44
Re: Scootmobielen
Ook mijn Solo heeft een genummerde sleutel. Dat nummer zegt helaas niets over het unieke van zo' n sleutel helaas......................dorpssmid schreef:Mijn vrouw heeft een Ortocar scootmobiel van Meyra in bruikleen en die heeft wel degelijk een contactslot met een genummerde sleutel. Je mag toch aannemen dat daar geen andere sleutel op past.
Google maar eens op het type van uw scootmobiel en geef als extra zoekoptie het woord " sleutel" er bij. Klik dan op afbeeldingen. Vaak zijn de nummers van de sleutels gewoon zichtbaar en kunt u dit vergelijken met het nummer op de sleutel van uw vrouw.
-
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 23 jun 2014 01:44
Re: Scootmobielen
Tenslotte: Elke scootmobiel heeft een z.g. vrijloop stand zodat deze gemakkelijk kan worden gedrukt. Als anti-diefstal optie is een deugdelijk mechanisch slot ook onmisbaar en zet de scootmobiel als deze niet wordt gebruikt veilig in een af te sluiten ruimte, (De scootmobiel verstrekt door de WMO moet zelfs een aantoonbaar veilig onderdak hebben bij niet gebruik)
Zijn er wellicht cijfers over het aantal scootmobielen wat wordt ontvreemd ?
Zijn er wellicht cijfers over het aantal scootmobielen wat wordt ontvreemd ?
Re: Scootmobielen
Dan mag ik hopen dat uw scootmobiel in eigendom is, anders kunt u grote problemen krijgen. Bruikleen via de WMO mag u niet zelf modificeren.Tiidmasine schreef:. Ik heb het elektrische circuit een beetje aangepast zodat het een extra (kleine) handeling vereist om de scootmobiel op kontakt te kunnen zetten.
Waarom denkt u dat die gelaccu's er in zitten. Niet iedereen beschikt over een goed geventileerde ruimte. Dus een beetje levensgevaarlijke tip van u. Geld besparen en vervolgens de gassen van de ouderwetse zoutzuur accu inademen.Tiidmasine schreef:
Nog een tip voor scootmobiel bezitters welke hun hulpmiddel in eigendom hebben: Zijn de accu' s aan het einde van hun levensduur ? Vervang dan de
accu' s (Of laat dat doen) door semi-tractie accu' s dat scheelt een slok op een borrel wat prijs betreft vergeleken met gel accu' s. Ik betaalde voor 2 x 80 Amp accu' s slechts 200 Euro. Vergeet niet dat alles waar het stempel " medisch" of "hulpmiddel" op staat prijzen plots vele malen hoger zijn dan als het genoemde stempel er niet op staat !! Wel een tip: laad de semi-tractie accu' s altijd in een goed geventileerde ruimte !!
-
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 23 jun 2014 01:44
Re: Scootmobielen
De Solo is mijn eigendom dus mag ik em modificeren.puma73 schreef:Dan mag ik hopen dat uw scootmobiel in eigendom is, anders kunt u grote problemen krijgen. Bruikleen via de WMO mag u niet zelf modificeren.Tiidmasine schreef:. Ik heb het elektrische circuit een beetje aangepast zodat het een extra (kleine) handeling vereist om de scootmobiel op kontakt te kunnen zetten.
Waarom denkt u dat die gelaccu's er in zitten. Niet iedereen beschikt over een goed geventileerde ruimte. Dus een beetje levensgevaarlijke tip van u. Geld besparen en vervolgens de gassen van de ouderwetse zoutzuur accu inademen.Tiidmasine schreef:
Nog een tip voor scootmobiel bezitters welke hun hulpmiddel in eigendom hebben: Zijn de accu' s aan het einde van hun levensduur ? Vervang dan de
accu' s (Of laat dat doen) door semi-tractie accu' s dat scheelt een slok op een borrel wat prijs betreft vergeleken met gel accu' s. Ik betaalde voor 2 x 80 Amp accu' s slechts 200 Euro. Vergeet niet dat alles waar het stempel " medisch" of "hulpmiddel" op staat prijzen plots vele malen hoger zijn dan als het genoemde stempel er niet op staat !! Wel een tip: laad de semi-tractie accu' s altijd in een goed geventileerde ruimte !!
Semi-tractie accu's lekken niet gelijk leeg bij b.v. omvallen. Grote verschil met gel accu's is de mogelijke hoeveelheid gasvorming (Waterstofgas) Ook een gelaccu kan gasvorming geven !!! BIj slecht geventileerde ruimtes is er meer kans op brand vanwege de waterstof. Kans op vergiftiging door waterstofgas is nihil. Verder hebben gel accu's een minder grote energie dichtheid. Geld besparen ? VEEL geld besparen. Een set gel accu's kost al
snel meer dan het dubbele van de semi-tractie prijs..
Uiteraard snap ik ook wel dat mensen welke zelf geen verstand van zaken hebben er gewoon af moeten blijven. U ziet zeker al een gehandicapte van in de 80 zelf knutselen ??? OK die zijn er mogelijk wel omdat ik anders het stempel krijg dat ik beweer dat elke bejaarde seniel is hetgeen dus niet waar is.