LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Acture

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest of nog gaan komen.
stofzuigertje

Re: Acture

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

A-B-C schreef:
absent schreef: Natuurlijk wordt de zieke niet begeleid. Het is een bedrijf dat wordt betaald
Nog altijd geldt: Wiens brood men eet diens woord men spreekt...
Daarvoor zijn de Arbo-artsen. Dus dat medisch opgeleid personeel is niet nodig. Op een willekeurig ander bedrijf is ook geen medisch personeel aanwezig en bij het uwv zijn de casemanagers ook geen artsen. Zolang ze maar niet doen alsof ze dat wel zijn is dat niet erg.
Er zitten goed opgeleide artsen tussen, maar ook die opleiding niet haalde en nog huisartsen die tekort patiënten hebben...
Ja, een goede arts wil zijn naam niet kwijt door dit soort werkzaamheden.

DirkGon
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2016 13:44

Re: Acture

Ongelezen bericht door DirkGon »

Mijn vrouw met 15 jaar ervaring in de ouderenzorg ,helaas zonder papieren.
Is ten tijde van het typen van dit bericht nog steeds in gevecht met werkgever Careyn.
Dwingen om te gaan werken ,vso aanbiedingen ,uitspraken als "je man heeft een goede baan warom stop je niet met werken" ,niet willen overplaatsen naar woonplaats waar ze wel gewoon haar werk kan doen.
Geen wet poortwachter in 11 jaar gedaan.
8 epilepsie aanvallen door stress en onzekerheid.
casemanager na casemanager 3-11-2016 weer een nieuwe vanuit Utrecht om jawel wet poortwachter te bespreken.
Dit na een VSO voorstel terwijl zij therapeutisch werk doet en dus bij akkoord geen ww uitkering zou krijgen.
Dit gebeurt bij alle collega's van mijn vrouw die asl niveau 2 werkzaam zijn en waren voor Careyn Hellevoetsluis voornesteyn

henkoudhoffalkmaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2016 10:48

Re: Acture

Ongelezen bericht door henkoudhoffalkmaar »

Met verbazing hebben wij gekeken naar uw programma over Acture (31 oktober jl). Het was zo herkenbaar voor ons en wat kan die mevrouw [Tekst verwijderd liegen.Het is mijn man ook allemaal overkomen : met betalingen, onder druk gezet, arboarts, enz, enz. Alles werd telefonisch afgehandeld en de beslissingen werden via dossierstudie genomen door mensen die hij nooit gezien heeft. Het verhaal duurt vanaf augustus 2013 tot heden. Fouten,telefoongesprekken en een enkele brief: vanaf morgen geen geld meer en vraag ww aan. U bent 100% beter, zonder beperkingen! Zijnrug en knie zijn versleten en totaal in gestort. Zo gaat Acture om met mensen, een nachtmerrie van drie jaar!
Laatst gewijzigd door Radar op 05 nov 2016 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens

Annette58
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2016 15:25

Re: Acture

Ongelezen bericht door Annette58 »

stofzuigertje schreef:
A-B-C schreef:
absent schreef: Natuurlijk wordt de zieke niet begeleid. Het is een bedrijf dat wordt betaald
Nog altijd geldt: Wiens brood men eet diens woord men spreekt...
Daarvoor zijn de Arbo-artsen. Dus dat medisch opgeleid personeel is niet nodig. Op een willekeurig ander bedrijf is ook geen medisch personeel aanwezig en bij het uwv zijn de casemanagers ook geen artsen. Zolang ze maar niet doen alsof ze dat wel zijn is dat niet erg.
Er zitten goed opgeleide artsen tussen, maar ook die opleiding niet haalde en nog huisartsen die tekort patiënten hebben...
Ja, een goede arts wil zijn naam niet kwijt door dit soort werkzaamheden.

Zeno1
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2016 10:28

Re: Acture

Ongelezen bericht door Zeno1 »

Is er niet "iets" of "iemand" waar wij terecht kunnen met onze klachten, om ze te bundelen en te sterken? Ben het stilletjes aan ook helemaal beu met Acture. Op 2 maanden tijd hebben ze me weer een dik jaar achteruit gezet in mijn herstel door alle bedreigingen en wisselingen in case-managers, arbo artsen en regeltjes.. Ik ben op en leeg en sta op het punt mentaal compleet in te storten, ondanks de hulp van de vakbond en steun van familie en vrienden.

bruintje100
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2016 16:56

Re: Acture

Ongelezen bericht door bruintje100 »

Volgens mij kun je een mail sturen naar [email protected]

meindertoldenburg
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2016 11:55

Re: Acture

Ongelezen bericht door meindertoldenburg »

Ik ben per 30 Oktober ziek uit dienst. Tot op heden nog geen begeleiding van arbodienst of voormalig werkgever. Wel de mededeling dat ikzelf actief op zoek moet naar aangepast werk. Zit met zware rugklachten waardoor ik mijn feitelijke werk niet meer kan uitvoeren.
Arboarts ten tijde van arbeidscontract heeft verklaard dat ik voor 4 uur p/d aangepast werk zou kunnen doen met de beperking van:
Lang staan, langdurig zitten, bukken, tillen, traplopen, langer dan 1/2 uur autorijden, rug-belastende arbeid.
Zelf aangegeven dat ik een cursus werkvoorbereiding dan wel planning zou willen en kunnen volgen, waarop niet wordt gereageerd.
Advies van bedrijf is afwachten tot ik het "label" arbeidsongeschikt krijg van het UWV, waardoor ik interessant zou worden voor werkgevers.
ik ben 55 en moet nog een aantal jaar.

Gesloten