LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Duurzame energie?

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest of nog gaan komen.
Gesloten
Radar
Site Admin

Duurzame energie?

Ongelezen bericht door Radar »

De meeste energiebedrijven verkopen groene stroom. Ze zeggen dat ze duurzaam zijn, maar hoe duurzaam is je leverancier nou echt? Radar heeft het uitgezocht.

Meer over dit item: http://radar.avrotros.nl/uitzendingen/g ... e-energie/

Maandag 17 oktober 2016 in Radar, 20:30 uur op NPO 1

mathyimming

Re: Duurzame energie?

Ongelezen bericht door mathyimming »

Ik ben van mening dat alle energie maatschappijen graag duurzame energie willen produceren en verkopen. echter met elektriciteit prijzen van tussen de 3 en 6 cent per kwh zal dit niet zo snel gaan lukken. Als ik dan naar mijn energie rekening kijk schieten de tranen in mijn ogen de al eerder genoemde prijs wordt dan met een beetje belasting verhoogt en komt ineens op 18 tot 21 cent. Naast dat de marge aan de lage kant is worden de energie maatschappijen dan ook nog eens tegengewerkt door allerlei overheden waardoor het ontzettend lang duurt voordat er ook maar 1 windmolen kan worden geplaatst laat staan een heel park van die dingen. Ik denk dat dit ook mee mag wegen in het maken van een programma/item over deze bedrijven.

kweenie

Re: Duurzame energie?

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is meestal juist niet de overheid waardoor het zo lang duurt, maar de omwonenden. Nimby.

Daarnaast is de overheid in het beleid al lange tijd niet echt een betrouwbare partner gebleken. Zonder duidelijke visie en met steeds wijzigend beleid. Daar is voor bedrijven moeilijk langetermijn beleid op te bepalen.

Gesloten