LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hormoonverstorende stoffen in urine Kamerleden?
Hormoonverstorende stoffen in urine Kamerleden?
Hormoonverstorende stoffen zijn overal. In je bodylotion, in blikjes eten en drinken, en zelfs in kassabonnetjes. Deze stoffen kunnen schadelijk zijn voor je gezondheid en bijvoorbeeld leiden tot vruchtbaarheidsproblemen. De urine van een aantal Kamerleden is getest op BPA en schadelijke ftalaten, zoals deze verstorende stoffen ook wel worden genoemd. Radar confronteert ze met de testuitslag.
http://radar.avrotros.nl/uitzendingen/g ... amerleden/
Maandag 14 november 2016 in Radar, 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1
Re: Hormoonverstorende stoffen in urine Kamerleden?
Echt, is dit serieus ?
Ze hadden ook Truus uit Schubbejeukveen kunnen nemen, of jij en ik, want deze stoffen komen bij iedereen voor in de urine, maar dit levert wat leukere tv op, en brengt de realiteit ook wat meer naar het pluche in Den Haag.BL2 schreef:Echt, is dit serieus ?
Dit soort stoffen vormen een al langer, en groeiend, probleem in de hele waterketen, Door de massale adoptie van bijvoorbeeld de pil bij vrouwen, zie je die hormonen vele jaren later de voortplantingscyclus van vissen beïnvloeden, en ook bijvoorbeeld het actieve slib wat een rioolwaterzuivering draaiende houdt.
-
Ik word bang van deze uitzending en krijg dan meestal het gevoel dat ik niet lang meer leef.sjohie schreef:Ze hadden ook Truus uit Schubbejeukveen kunnen nemen, of jij en ik, want deze stoffen komen bij iedereen voor in de urine, maar dit levert wat leukere tv op, en brengt de realiteit ook wat meer naar het pluche in Den Haag.BL2 schreef:Echt, is dit serieus ?
Dit soort stoffen vormen een al langer, en groeiend, probleem in de hele waterketen, Door de massale adoptie van bijvoorbeeld de pil bij vrouwen, zie je die hormonen vele jaren later de voortplantingscyclus van vissen beïnvloeden, en ook bijvoorbeeld het actieve slib wat een rioolwaterzuivering draaiende houdt.
Doet Radar dit om ons bang te maken ?
Radar schreef:Hormoonverstorende stoffen zijn overal. In je bodylotion, in blikjes eten en drinken, en zelfs in kassabonnetjes. Deze stoffen kunnen schadelijk zijn voor je gezondheid en bijvoorbeeld leiden tot vruchtbaarheidsproblemen. De urine van een aantal Kamerleden is getest op BPA en schadelijke ftalaten, zoals deze verstorende stoffen ook wel worden genoemd. Radar confronteert ze met de testuitslag.
Dat iets mis is met de Kamerleden weet iedereen in Nederland.
vruchtbaarkeitsproblemen vind ik goed, want sommige mensen mogen zich niet verder voortplanten.
Wat een onderwerp voor Radar.
Ik kijk dus NIET!
Morgen mijn urine laten testen, dan wordt ik zeker in de kamer opgenomen.
Vanavond de uitzending gezien over hormoon verstorende stoffen. Het blijft iedere keer jammer dat altijd de witte vullingen buiten schot blijven. Ook deze vullingen bevatten deze zelfde hormoon verstorende stoffen (Bis - GMA).
Het is een zwaar onderschat probleem. Gelukkig zijn er thans witte vullingen zonder deze stoffen.
J. de Liefde, tandarts
Het is een zwaar onderschat probleem. Gelukkig zijn er thans witte vullingen zonder deze stoffen.
J. de Liefde, tandarts
-
BPA (Bisphenol A) zit ook in composietvullingen. Het kan daaruit lekken bij plaatsing van de vulling, maar ook daarna door slijtage. Aangezien bijna iedereen wel een of meerdere composietvullingen in de mond heeft is dit een constante bron van BPA dat je lichaam in komt. Zelfs als je heel goed oplet met plastics bij je voedsel krijg je het zo toch nog binnen.
Dus alle kamerleden hadden vreemde stoffen in hun urine? En allen kwamen kort daarvoor in aanraking met Radar? Hmm
Het gevoel dat ik dood ging had ik al bij mijn geboorte, wat een tramatische ervaring was dat, echter tot nu toe gaat alles goed.lies-oostveen schreef:......Ik word bang van deze uitzending en krijg dan meestal het gevoel dat ik niet lang meer leef. Doet Radar dit om ons bang te maken ?........
En nee, Radar maakt ons natuurlijk niet bang, het is allemaal voor de naamsbekendheid en vooral de kijkcijfers.
-
Er werd in de uitzending gezegd dat de schadelijke stoffen m.n. in plastic bakjes zitten waarin je magnetron voedsel opwarmt.Radar schreef:Hormoonverstorende stoffen zijn overal. In je bodylotion, in blikjes eten en drinken, en zelfs in kassabonnetjes. Deze stoffen kunnen schadelijk zijn voor je gezondheid en bijvoorbeeld leiden tot vruchtbaarheidsproblemen. De urine van een aantal Kamerleden is getest op BPA en schadelijke ftalaten, zoals deze verstorende stoffen ook wel worden genoemd. Radar confronteert ze met de testuitslag.
Is dat ook het geval als je een plastic koelkastdoos gebruikt om eigen kliekjes in de magnetron op te warmen?
Ja, dat is ook het geval bij eigen kliekjes, het heeft niets met de inhoud van de plastic bakjes te maken.LOESSCHOPMAN schreef:Er werd in de uitzending gezegd dat de schadelijke stoffen m.n. in plastic bakjes zitten waarin je magnetron voedsel opwarmt.Radar schreef:Hormoonverstorende stoffen zijn overal. In je bodylotion, in blikjes eten en drinken, en zelfs in kassabonnetjes. Deze stoffen kunnen schadelijk zijn voor je gezondheid en bijvoorbeeld leiden tot vruchtbaarheidsproblemen. De urine van een aantal Kamerleden is getest op BPA en schadelijke ftalaten, zoals deze verstorende stoffen ook wel worden genoemd. Radar confronteert ze met de testuitslag.
Is dat ook het geval als je een plastic koelkastdoos gebruikt om eigen kliekjes in de magnetron op te warmen?