LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Minder boeterente betalen

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest of nog gaan komen.
Gesloten
Radar
Site Admin

Minder boeterente betalen

Ongelezen bericht door Radar »

Als je je hypotheek wilt oversluiten, betaal je de bank een vergoeding: de al vaak besproken boeterente. In onze uitzending van 12 september lieten we zien dat deze berekening stelselmatig te hoog is en dat hypotheekklanten daardoor gemiddeld €3.450 te veel betalen.

Nu zijn er ontwikkelingen. Vanavond in Radar: de eerste bank die de voorwaarden voor de boeterente aanpast.

Maandag 3 oktober 2016, 20:30 uur bij Radar op NPO 1

boumannen

Re: Minder boeterente betalen

Ongelezen bericht door boumannen »

sns reaal doet niet aan rente middeling waarom niet ??WIE KAN MIJ ADVIES GEVEN ? :?:

Robbie2boy

Ongelezen bericht door Robbie2boy »

Ik heb vorige week mijn hypotheek overgesloten. Van de ING naar ABN. Hoe weet ik nu of ik bij ING dus ook teveel boeterente heb betaald?

jonis

Ongelezen bericht door jonis »

boumannen schreef:sns reaal doet niet aan rente middeling waarom niet ??WIE KAN MIJ ADVIES GEVEN ? :?:

Je kunt ook gewoon de rentevastperiode openbreken en de boete betalen; links of rechts om blijft dat gewoon hetzelfde.

hzwolle

Ongelezen bericht door hzwolle »

Wat ook meegerekend moet worden is dat de administratiekosten voor de bank geheel wegvallen voor de resterende looptijd.
Bovendien heeft de bank een enorm voordeel gehad in een rentedalende markt als u niet boetevrij in enig jaar heeft afgelost.Het is niet bepaald integer om dan wel een rentenadeel te berekenen.
De nieuwe gedragsregels scherpen de boeteberekening aan, deze moet eerlijk, transparant en conform de werkelijke kosten zijn.
De banken leunen echter genoegzaam achterover en veranderen niets, weet u hoe dat komt? De toezichthouder AFM zegt op zijn website dat de netto waardeberekening voor de boete geoorloofd is.
Dit is schandalig want deze berekening ( verschil contractrente en marktrente x het aantal maanden nog te gaan in rentevastperiode) is absoluut niet de afspiegeling van werkelijke kosten.
De overheid belazerd ons dus.De banken verschuilen zich hierachter. De lobby van de banken is buitengewoon groot.

jonis

Ongelezen bericht door jonis »

hzwolle schreef:Wat ook meegerekend moet worden is dat de administratiekosten voor de bank geheel wegvallen voor de resterende looptijd.
Bovendien heeft de bank een enorm voordeel gehad in een rentedalende markt als u niet boetevrij in enig jaar heeft afgelost.Het is niet bepaald integer om dan wel een rentenadeel te berekenen.
De nieuwe gedragsregels scherpen de boeteberekening aan, deze moet eerlijk, transparant en conform de werkelijke kosten zijn.
De banken leunen echter genoegzaam achterover en veranderen niets, weet u hoe dat komt? De toezichthouder AFM zegt op zijn website dat de netto waardeberekening voor de boete geoorloofd is.
Dit is schandalig want deze berekening ( verschil contractrente en marktrente x het aantal maanden nog te gaan in rentevastperiode) is absoluut niet de afspiegeling van werkelijke kosten.
De overheid belazerd ons dus.De banken verschuilen zich hierachter. De lobby van de banken is buitengewoon groot.

Diegene die het hardst "schreeuwen" om de hoogte van de boete zijn vaak diegene die het minst doen of gedaan hebben om ook maar iets terug te betalen.
Zo is mijn terugverdientijd van mijn huidige boete met nog 33 maanden te gaan slechts 20 maanden.

Doezma

Ongelezen bericht door Doezma »

Ik wil even in dit forum aan de orde brengen dat het sinds het onderwerp op radar is geweest wel erg stil is rond 'oversluitclaim.nl'. Heb mijzelf direct aangemeld in de veronderstelling nog eens wat te horen.
Zijn wij erin geluisd?

Wat is jullie ervaring ?

Joepie Joepie

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Doezma schreef:Zijn wij erin geluisd?

Wat is jullie ervaring ?
Hoeveel heb je betaald?

Doezma

Ongelezen bericht door Doezma »

Ik heb € 15 euro inschrijfgeld betaald. Met de belofte dat er geprobeerd wordt banken te bewegen. Zo niet geld terug.
Ik vertouw het voor geen meter het is zo stil.

Rekensommetje:
10.000 aanmeldingen = € 150.000
Als het er echter 100.000 zijn zou zomaar kunnen dan is dat € 1.500.000 in de knip. Waar blijft Radar met een vervolg op dit onderwerp ?

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Hoe kom je erbij dat je je geld terug zou krijgen? Dat staat nergens in de voorwaarden.

Gesloten