De woekerpolisaffaire is het bewijs dat verzekeraars denken dat ze zich alles kunnen permitteren. Eerst houden ze ongeoorloofd veel kosten in via complexe trucjes en vervolgens betalen ze een schamele compensatie voor de geleden schade. Nu negeert staatsverzekeraar a.s.r. de duidelijke wens van grootaandeelhouder minister Dijsselbloem.
Hij wil dat iedereen in gelijke gevallen gelijk behandeld wordt. Maar a.s.r. betaalt in schikkingen met klanten wel tot 10 keer meer compensatie dan de reguliere regeling.
De Consumentenbond laat het er niet bij zitten en Radar peilt de mening van Kamerleden over deze lakse houding van de verzekeraar.
Maandag 12 december 2016 in Radar, 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1
Lees meer: http://radar.avrotros.nl/uitzendingen/g ... ven-alles/
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Staat de verzekeraar boven alles?
Re: Staat de verzekeraar boven alles?
De stelling in de naam van dit topic wordt natuurlijk breed ondersteund door hetgeen b.v. allemaal te lezen valt in Rechtsbijstandsverzekering nav de uitzending van Radar van 5 dec jl.
Een toevoeging:
Mijn echtgenote is enkele jaren geleden ernstig ten val gekomen met haar fiets door niet voorrang verlenen door een mede-weggebruikster.
Waarop ik mijn rbv inschakelde.
Omdat echtgenote toen bedlegerig was, beloofde 'expert' , van een van de verzekeraars, die niet wilden verschijnen in bovengenoemde uitzending uit zichzelf meteen bij ons op bezoek te komen.
Kortom: we hebben hem middels een informatieformulier volledig geinformeerd, spelen nu dus, achteraf gezien, mee met onze kaarten open op tafel en hebben 'expert' nog steeds niet gezien.
Inmiddels heb ik o.m. op dit forum wel het eea opgestoken, maar viel destijds nog betr de gang van zaken van de ene verbazing in de andere en heb toen (op een ander forum) een topic gestart: http://rijdenderechter.kro-ncrv.nl/foru ... e-hierover.
Met meteen in de eerste reaktie een goed advies.
Dat is echter, om welke reden dan ook, zonder zelfs maar bericht aan mij/topicstarter, verwijderd.
Dat die (eerste) reaktie er was, is te zien aan een verwijzing daarnaar in de nu volgende post in het topic, die bij het schrappen mogelijk over het hoofd is gezien.
Voor een ongecensureerde versie van dit topic; zie: https://www.dropbox.com/s/bopokht6s9amb ... n.pdf?dl=0
Een toevoeging:
Mijn echtgenote is enkele jaren geleden ernstig ten val gekomen met haar fiets door niet voorrang verlenen door een mede-weggebruikster.
Waarop ik mijn rbv inschakelde.
Omdat echtgenote toen bedlegerig was, beloofde 'expert' , van een van de verzekeraars, die niet wilden verschijnen in bovengenoemde uitzending uit zichzelf meteen bij ons op bezoek te komen.
Kortom: we hebben hem middels een informatieformulier volledig geinformeerd, spelen nu dus, achteraf gezien, mee met onze kaarten open op tafel en hebben 'expert' nog steeds niet gezien.
Inmiddels heb ik o.m. op dit forum wel het eea opgestoken, maar viel destijds nog betr de gang van zaken van de ene verbazing in de andere en heb toen (op een ander forum) een topic gestart: http://rijdenderechter.kro-ncrv.nl/foru ... e-hierover.
Met meteen in de eerste reaktie een goed advies.
Dat is echter, om welke reden dan ook, zonder zelfs maar bericht aan mij/topicstarter, verwijderd.
Dat die (eerste) reaktie er was, is te zien aan een verwijzing daarnaar in de nu volgende post in het topic, die bij het schrappen mogelijk over het hoofd is gezien.
Voor een ongecensureerde versie van dit topic; zie: https://www.dropbox.com/s/bopokht6s9amb ... n.pdf?dl=0
Laatst gewijzigd door chrisd1 op 02 feb 2017 13:38, 4 keer totaal gewijzigd.
Lees ik het nu goed dat de Consumentenbond protesteert tegen een te hoge vergoeding? Tja, dan moet asr die vergoeding maar weer flink verlagen. Dan is iedereen tevreden...Radar schreef:Maar a.s.r. betaalt in schikkingen met klanten wel tot 10 keer meer compensatie dan de reguliere regeling.
De Consumentenbond laat het er niet bij zitten en Radar peilt de mening van Kamerleden over deze lakse houding van de verzekeraar
Nee, dat lees je helemaal verkeerd; er staat immers, dat 'verzekerden' beter wegkomen, naarmate ze beter voor zichzelf kunnen opkomen, een betere advokaat in de arm nemen, vriendjes hebben, you name it.kweenie schreef:Lees ik het nu goed dat de Consumentenbond protesteert tegen een te hoge vergoeding?
-
IK hoop dat, als de Consumentenbond dit aanhanging maakt, de klanten die destijds met een kluitje in het riet zijn gestuurd nu wel de compensatie krijgen waarop ze, gezien de schikkingen met de mondiger klanten, recht hebben en dat dat nu eens vanzelf vanuit de verzekeraars wordt geregeld. Mijn mening? Het zal wel niet en de verzekeraars kunnen mooi weer spelen met woekerwinsten in het verleden behaald over de rug van de gewone klant..Radar schreef:De woekerpolisaffaire is het bewijs dat verzekeraars denken dat ze zich alles kunnen permitteren. Eerst houden ze ongeoorloofd veel kosten in via complexe trucjes en vervolgens betalen ze een schamele compensatie voor de geleden schade. Nu negeert staatsverzekeraar a.s.r. de duidelijke wens van grootaandeelhouder minister Dijsselbloem.
Hij wil dat iedereen in gelijke gevallen gelijk behandeld wordt. Maar a.s.r. betaalt in schikkingen met klanten wel tot 10 keer meer compensatie dan de reguliere regeling.
De Consumentenbond laat het er niet bij zitten en Radar peilt de mening van Kamerleden over deze lakse houding van de verzekeraar.
-
Wat mij opviel is dat Jeroen de consumenten verwees naar de rechter en niet naar de ombudsman (= is KiFiD, van Jeroen, betaald door instellingen)...Radar schreef:De woekerpolisaffaire is het bewijs dat verzekeraars denken dat ze zich alles kunnen permitteren. Eerst houden ze ongeoorloofd veel kosten in via complexe trucjes en vervolgens betalen ze een schamele compensatie voor de geleden schade. Nu negeert staatsverzekeraar a.s.r. de duidelijke wens van grootaandeelhouder minister Dijsselbloem.
Maandag 12 december 2016 in Radar, 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1
Ook vraag ik me af hoeveel rijker De Consumentenbond zelf denkt te gaan worden van deze massa claim tegen ASR (en wie dat indirect gaat betalen)...
In de wereld van schikkingen gaat de waarde omhoog als het de schade van de financiële instelling beperkt (= vertraging, oa middels geheimhouding).
In mijn ogen moeten er eerlijke compensaties worden geëist.
- Dat is mij bij Generali redelijk gelukt, door klacht bij KiFiD in te dienen, uiteindelijk zonder geheimhouding
- Diezelfde / hogere compensatie eisen, in nieuwe tijden, zonder redelijke onderbouwing, is irreëel