LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medinose: allergie bestrijden met lampjes in je neus

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest of nog gaan komen.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5513
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Medinose: allergie bestrijden met lampjes in je neus

Ongelezen bericht door Radar »

Als je last hebt van hooikoorts en andere allergische reacties wil je daar natuurlijk graag van af. Daar spelen fabrikanten van medische hulpmiddelen handig op in. Bijvoorbeeld met Medinose Pro, verkrijgbaar bij de drogist.

De werking: stop twee rode lampjes in je neus en de allergische reactie verdwijnt als sneeuw voor de zon. Of niet? Radar bespreekt de effectiviteit van roodlichttherapie.

Maandag 7 november in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Medinose: allergie bestrijden met lampjes in je neus

Ongelezen bericht door absent »

Radar schreef:Als je last hebt van hooikoorts en andere allergische reacties wil je daar natuurlijk graag van af. Daar spelen fabrikanten van medische hulpmiddelen handig op in. Bijvoorbeeld met Medinose Pro, verkrijgbaar bij de drogist.

De werking: stop twee rode lampjes in je neus en de allergische reactie verdwijnt als sneeuw voor de zon. Of niet? Radar bespreekt de effectiviteit van roodlichttherapie.

Maandag 7 november in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1
Oud onderwerp. Al een aantal keer op TV geweest. Er zit een kern van waarheid in, en "that's it".

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: Medinose: allergie bestrijden met lampjes in je neus

Ongelezen bericht door Willemzelf »

Het werkt echt !
Ik gebruik de lampjes tegen aambeien.

Dirkie
Berichten: 2943
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Medinose: allergie bestrijden met lampjes in je neus

Ongelezen bericht door Dirkie »

Radar schreef:Als je last hebt van hooikoorts en andere allergische reacties wil je daar natuurlijk graag van af. Daar spelen fabrikanten van medische hulpmiddelen handig op in. Bijvoorbeeld met Medinose Pro, verkrijgbaar bij de drogist.

De werking: stop twee rode lampjes in je neus en de allergische reactie verdwijnt als sneeuw voor de zon. Of niet? Radar bespreekt de effectiviteit van roodlichttherapie.

Maandag 7 november in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1
Ik heb het geprobeerd. Of het werkt weet ik nog niet, maar mijn familie kwam spontaan met kerstballen aanlopen :shock:

Dirkie
Berichten: 2943
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Medinose: allergie bestrijden met lampjes in je neus

Ongelezen bericht door Dirkie »

Willemzelf schreef:Het werkt echt !
Ik gebruik de lampjes tegen aambeien.
Gebruikt U dan 1 of 2 lampjes. Zijn dat dezelfde lampjes die U ook in Uw neus kunt gebruiken? En geeft het geen problemen met zitten in het algemeen. Ik bedoel gaan de lampjes dan niet stuk? En waar laat U de stroomtoevoer?

bull4321
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2016 20:50

Re: Medinose: allergie bestrijden met lampjes in je neus

Ongelezen bericht door bull4321 »

Ik volg nu de uitzending betreffende het gebruik van Medinose.
Helaas is hier geen gebruik gemaakt van ervaringsdeskundigen.
Na vele zoektochten om mijn hooikoorts aan banden te leggen heb ik inderdaad medinose aangeschaft.
Alle therapieën gehad van de huisarts, van allergoloog en Homeopathie. Geen oplossing en ook geen placebo effect opgelopen.
Al 4 jaar gebruik ik Medinose met volle tevredenheid en het werkt dus wel.
Placebo effect? Wel jammer om dat als eindconclusie te gebruiken.
Ik ben ook panellid. Misschien wel goed om Medinose breder te laten onderzoeken met accent op ervaringsgebuikers.

mvdrhee
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2016 15:20

Re: Medinose: allergie bestrijden met lampjes in je neus

Ongelezen bericht door mvdrhee »

Jaren geleden heb ik een vergelijkbaar apparaatje gebruikt: Trebs Bionase, met veel succes.
Als je erg veel last hebt van een allergie, in het de moeite waard om uit te proberen wat helpt.
Ik hoop dat er nog een tegenbericht komt in de volgende tv-uitzending!
Beetje flauw om er zo negatief over te doen.

Gesloten