Het regent berichten over vliegtuigmaatschappijen. De een na de ander gaat failliet of vluchten worden van de ene op de andere dag geschrapt. Daar zit je dan met je vier vliegtickets naar New York, inclusief hotel, met een totaalbedrag van €5300,-. Je kan nieuwe vliegtickets krijgen maar dan moet je nog eens €2500,- extra neertellen. En dat terwijl je expres bij een reisorganisatie hebt geboekt omdat je denkt daarop terug te kunnen vallen als er iets misgaat. Niet dus. Welke rechten heb je wel en welke rechten heb je niet? Wanneer krijg je wel en wanneer krijg je niet je geld terug? En hoe kan je daar achter komen?
Maandag 9 oktober in Radar, om 20:40 uur bij AVROTROS op NPO 1
Meer over de uitzending
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geld terug bij geannuleerde vlucht of faillissement?
Re: Geld terug bij geannuleerde vlucht of faillissement?
Bij een faillissement is doorgaan niet over voldoende middelen om haar schuldeisers terug te betalen. Van een kale kip kun je niet plukken.
Is SGR dan ook een kale kip?alfatrion schreef:Bij een faillissement is doorgaan niet over voldoende middelen om haar schuldeisers terug te betalen. Van een kale kip kun je niet plukken.
Nee, maar het SGR vegoedt geen losse tickets.
Ik heb 6 tickets gekocht bij air Berlin via MasterCard Rabobank gold. En 2 tickets via PayPal.
Zijn alle tickets nu verzekerd?
Ik hoop op een positief antwoord
-
Dat zou in de voorwaarden van de Rabobank Gold kaart moeten staan.JvDalen schreef:Ik heb 6 tickets gekocht bij air Berlin via MasterCard Rabobank gold. En 2 tickets via PayPal.
Bij AirBerlin is nu iets meer duidelijk: Lufthansa neemt een groot deel over voor dochter Eurowings. Tickets van AirBerlin, die voor 15 augustus zijn geboekt, zijn definitief niet meer geldig (dat geld ben je dan kwijt, je mag je melden bij de curator), maar Lufthansa wil wel met speciale aanbiedingen komen voor deze gedupeerde klanten van AirBerlin. Wie na 15 augustus geboekt heeft, krijgt tzt de ticketprijs terugbetaald.