LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Veilig internetten met VPN
Veilig internetten met VPN
We kunnen niet meer zonder: internet op onze smartphones of tablets. Tegenwoordig kan je waar je ook bent internetten via een openbaar wifi-netwerk. Die netwerken zijn echter niet beveiligd waardoor jouw gegevens zo op straat kunnen belanden.
Je kunt je tegenwoordig verzekeren tegen cybercriminaliteit. Maar je kunt ook zelf je verbinding beveiligen met VPN, een Virtueel Privaat Netwerk. Hiermee kan je internetten op je smartphone zonder dat kwaadwillenden jouw internetverkeer en dus misschien gevoelige gegevens kan zien. Het aantal VPN-apps dat je kunt downloaden groeit met de dag. Waar moet je op letten? Radar zoekt het uit.
Maandag 27 november in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1
Meer over de uitzending
Lees ook: Wat is VPN?
Je kunt je tegenwoordig verzekeren tegen cybercriminaliteit. Maar je kunt ook zelf je verbinding beveiligen met VPN, een Virtueel Privaat Netwerk. Hiermee kan je internetten op je smartphone zonder dat kwaadwillenden jouw internetverkeer en dus misschien gevoelige gegevens kan zien. Het aantal VPN-apps dat je kunt downloaden groeit met de dag. Waar moet je op letten? Radar zoekt het uit.
Maandag 27 november in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1
Meer over de uitzending
Lees ook: Wat is VPN?
Re: Veilig internetten met VPN
kan iemand mij vertellen welke VPN app veilig zijn
Wat voor apparaat gebruik je? Bij Android apparaten is er onlangs nog geconstateerd dat veel apps onveilig zijn. https://www.vpngids.nl/nieuws/gratis-vp ... -onveilig/
Onlangs? Het gelinkte nieuwsbericht is van januari 2017, het bronartikel uit november 2016. Zou er in die meer dan twee jaar dan niets veranderd zijn?
Bv de browser Opera Beta (voor Android en Windows) die standaard via vpn werkt?
En waarom maakt iemand speciaal een account aan om oud nieuws te melden? Toch niet om traffic naar zijn eigen toko te genereren, hoop ik. De laatste wijziging in de gegevens van de domeinnaam was op 2019-03-14, maar dat zal wel louter toeval zijn.
Bv de browser Opera Beta (voor Android en Windows) die standaard via vpn werkt?
En waarom maakt iemand speciaal een account aan om oud nieuws te melden? Toch niet om traffic naar zijn eigen toko te genereren, hoop ik. De laatste wijziging in de gegevens van de domeinnaam was op 2019-03-14, maar dat zal wel louter toeval zijn.
Dat staat mij ook bij. Maar een vpn kun je ook tijdelijk uitschakelen, of je kunt een andere browser gebruiken. Op dit moment lukt het overigens prima via vpn, dat dan weer wel. Dus de beveiliging daartegen bij Radar is niet waterdicht.
Voor de duidelijkheid: dit bericht heb ik geplaatst via Opera Beta en vpn ingeschakeld.
Voor de duidelijkheid: dit bericht heb ik geplaatst via Opera Beta en vpn ingeschakeld.
-
Je bent altijd afhankelijk van de aanbieder van de VPN servers maar over het algemeen kan je zeggen dat betaalde services wel veiliger zijn dan gratis VPN. Wat de beste VPN is of meest veilige dat is gewoon niet makkelijk vast te stellen.
Laatst gewijzigd door Radar op 11 apr 2019 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd
Reden: Commerciële link verwijderd
Gunst, keesvanbalen, heeft u zich nu speciaal geregistreerd om een commerciële link te plaatsen? En dan ook nog verstopt achter neutrale tekst, ipv de domeinnaam.
Wat de beste vpn-verbinding is, is het beste te achterhalen via betrouwbare partijen zoals Tweakers, ComputerTotaal, Consumentenbond, enz. die niet direct een abonnement op een betaalde dienst proberen te verkopen, lijkt me.
Wat de beste vpn-verbinding is, is het beste te achterhalen via betrouwbare partijen zoals Tweakers, ComputerTotaal, Consumentenbond, enz. die niet direct een abonnement op een betaalde dienst proberen te verkopen, lijkt me.