Een telefoonabonnement met een gratis mobieltje: zo werd het aangeboden. Je zou kunnen bedenken dat die telefoon niet helemaal gratis is. Maar dat het om een lening gaat met vaak ook nog een flinke rente, daar hadden we geen idee van. Zo meldden we bij Radar een jaar geleden. Ook de Hoge Raad besloot dat deze aanbiedingen niet geldig zijn en dat je zelfs de nieuwwaarde van je oude mobieltje kan terugeisen bij je telecomprovider. Die zijn daar alleen niet zo happig op. De organisatie ConsumentenClaim maakt zich al een tijd hard voor deze zaak en biedt no cure no pay aan om geld terug te vragen voor het oude toestel. En ze hebben nieuws.
Maandag 2 oktober in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1
Meer over de uitzending
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vervolg 'gratis' telefoon bij abonnement
Re: Vervolg 'gratis' telefoon bij abonnement
Naar aanleiding van de uitzending van 2 oktober 2017, waarin vanuit Vodafone aangegeven werd dat klanten zich rechtstreeks moesten melden, de voorbeeldbrief ingevuld en aangetekend verstuurd.
Reactie ontvangen van Vodafone via mail: Is volgens hun niets mis, maar als ik vind van wel moet ik dit duidelijk aangegeven en dan zullen ze "welwillend" naar de situatie kijken.
Hierop vanuit mij een reactie via mail met een voorstel, maar krijg geen reactie vanuit Vodafone op deze mail.
Na ongeveer 1 week weer een mail verstuurd, maar wederom geen reactie van Vodafone.
Getracht telefonisch in contact te treden, maar desbetreffende afdeling (Complaint Services/ Legal Back office) is volgens medewerker Vodafone nooit telefonisch bereikbaar, medewerker geeft aan dat een reactie wel eens 10 dagen kan duren.
Na lang wachten wederom een aangetekende brief naar Vodafone, met daarbij tevens de kopieën van het mailverkeer, en met de vraag binnen 15 dagen schriftelijk te reageren.
15 dagen zijn reeds voorbij, maar krijg helemaal geen reactie meer van Vodafone.
Zijn er meerdere mensen met deze "ervaring"?
Wie heeft er een oplossing. Kan toch eigenlijk niet dat er helemaal geen reactie komt op mailverkeer en zelfs ook aangetekende stukken?
Reactie ontvangen van Vodafone via mail: Is volgens hun niets mis, maar als ik vind van wel moet ik dit duidelijk aangegeven en dan zullen ze "welwillend" naar de situatie kijken.
Hierop vanuit mij een reactie via mail met een voorstel, maar krijg geen reactie vanuit Vodafone op deze mail.
Na ongeveer 1 week weer een mail verstuurd, maar wederom geen reactie van Vodafone.
Getracht telefonisch in contact te treden, maar desbetreffende afdeling (Complaint Services/ Legal Back office) is volgens medewerker Vodafone nooit telefonisch bereikbaar, medewerker geeft aan dat een reactie wel eens 10 dagen kan duren.
Na lang wachten wederom een aangetekende brief naar Vodafone, met daarbij tevens de kopieën van het mailverkeer, en met de vraag binnen 15 dagen schriftelijk te reageren.
15 dagen zijn reeds voorbij, maar krijg helemaal geen reactie meer van Vodafone.
Zijn er meerdere mensen met deze "ervaring"?
Wie heeft er een oplossing. Kan toch eigenlijk niet dat er helemaal geen reactie komt op mailverkeer en zelfs ook aangetekende stukken?