LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bedelactie toch weer succesvol

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Eddie2

Re: Bedelactie toch weer succesvol

Ongelezen bericht door Eddie2 »

En lichtje, u heeft geleik. Ik sal mein toon wat matigen. :wink:

Eddie2

Re: Bedelactie toch weer succesvol

Ongelezen bericht door Eddie2 »

J.J. u doet mij trouwens denken aan één van mijn vele ex-werkgevers. Ik heb eens een werkgever gehad die klachtenbrieven van boze klanten eerst op fouten ging controleren, met rode pen zelfs zette hij strepen onder de fouten. Later bleek hij gefrustreerd te zijn omdat hij zijn vrouw verloor aan een andere man, en hij had ook nog zware astma, bent u dat soms?

Lichtje

Re: Bedelactie toch weer succesvol

Ongelezen bericht door Lichtje »

en... je zou de toon toch wat matigen? Ieder besteedt tijd aan dit forum, met verschillende inzichten (gelukkig). Dat is goed voor de discussies. :idea:

Eddie2

Re: Bedelactie toch weer succesvol

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Inzichten, is wat anders dan mensen bewust maar verkapt beledigen, en daar is J.J. niet vies van, vandaar dat ik het net even zo hard terug doe, maar oke, ik zal daar mee stoppen omdat u dat stoort.

Lichtje

Re: Bedelactie toch weer succesvol

Ongelezen bericht door Lichtje »

Dank!... Wel ''scherp'' blijven graag! :idea:

Jan Jurk

Re: Bedelactie toch weer succesvol

Ongelezen bericht door Jan Jurk »

Beste forumdeelnemers, zoals ik al aangeef in mijn reactie bij het andere topic, gráág een genormaliseerde discussie. Eddie, leuke en sportieve reactie, en je hebt gelijk; het slaat nergens op en komt van mijn kant behoorlijk zeikerig over.
Ik heb een tijd gemeend me dezelfde toon aan te moeten meten als een aantal andere deelnemers, en daar heb ik eigenlijk schoon genoeg van. Opvallend is wel dat je hierop meer (en leukere) reacties krijgt dan op serieuze inbreng..! :wink:
Ik geloof ook niet, Eddie, dat er zo'n duidelijk onderscheid te maken valt aan de hand van iemands IQ; iedereen is weer ergens anders goed in! Ik ken mensen met een zogenaamd 'hoger' IQ die dat dusdanig misbruiken dat het kl**tz*kken worden, en mensen waarvan men zegt dat ze 'simpel' zijn (bemiddelaars..? :wink: :wink: ) die zich belangeloos voor anderen inzetten. Kiest u maar..!
Ben benieuwd wat voor reacties ik krijg op mijn andere topic. Groet, JJ

Eddie2

Re: Bedelactie toch weer succesvol

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Ach Jan Jurk, ik ben maar middelbaar opgeleid, maar moet toegeven dat ik ook wel eens erg uit de hoogte kon doen bij wat voor mij "simpele" mensen bleken te zijn. Gelukkig ben ik wat ouder en wijzer geworden en neem een ieder zoals hij of zij is. Ik ben ook niet perfect. Het is dat lichtje erover begon en ik moet mijn topics terug lezende wel toegeven dat ik mijn emoties wat tever laat gaat gaan in de teksten, daarom zal ik het vanaf nu wat gematigder doen.

Jan Jurk

Re: Bedelactie toch weer succesvol

Ongelezen bericht door Jan Jurk »

Beetje stangen mag best hoor Eddie! Dat houdt de lol erin.. :D Ik denk ook maar dat ik het allemaal maar zo goed weet, of zo kom ik over, maar ik begrijp goed (denk ik) hoe diep eea kan ingrijpen op mensen, en dat er zat rotervaringen zijn, en dan mag je dat best (luid en duidelijk) laten horen natuurlijk..!
Waar ik nog wel benieuwd naar ben, is wat nu precies jouw bedenkingen zijn bij re-integratie. Is het het systeem (UWV, regering), de inslag van de bedrijven, de aanpak, de mensen die er werken, wat zijn jouw slechte ervaringen..? Je zult ze ongetwijfeld genoemd hebben, maar misschien nog eens kort puntsgewijs..? Kunnen we altijd zien of we er nog een inhoudelijke reactie aan kunnen wagen!
Groet, JJ

Eddie2

Re: Bedelactie toch weer succesvol

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Simpel, het is het systeem maar ook mijn karakter.

De ervaringen bij zowel mijn broer, anderen en mij is dat er niet wordt geluisterd naar je wensen. Ik heb het gevoel dat men toch al een plan heeft getrokken om op die manier makkelijk van je af te komen. Dat jij dan als ongelukkige "werknemer" ergens gedumpt bent dat boeit ze niet, zij hebben gescoord.

Wat betreft mijn karakter. Ik kan er absoluut niet tegen dat ik volgens wetjes verplicht wordt dingen te doen die niet bij mij passen. Ook kan ik er niet tegen dat men meent mij te moeten begeleiden omdat ik de pech heb wat langer werkloos te zijn dan "normaal" Ik geef daar toch echt de economische situatie en de houding van de werkgevers de schuld van. Ik ben namelijk gewend mijn eigen boontjes te doppen en niet als een kleuter in de klas te zitten. Ik heb genoeg op school gezeten.

Zo ongeveer Jan Jurk, samengevat, want anders wordt het verhaal véél te lang.

Jan Jurk

Re: Bedelactie toch weer succesvol

Ongelezen bericht door Jan Jurk »

Eddie, vwb het niet luisteren naar jouw (jullie) vragen of achtergronden, dat is wel een eerste vereiste bij een goed RIB. Je kunt niet iemand begeleiden zonder te weten hoe ie erin zit. Kritische vraag, serieus bedoeld: is het altijd een kwestie van niet luisteren, of vertellen ze dingen die je niet wilt horen? Hoe dan ook, het blijft een kwestie van afstemmen natuurlijk. Goed gesprek begint met luisteren!

Vwb het verplichte karakter van een RItraject: volgens mij staat nergens in de wet dat je een traject MOET volgen. Misschien gebruikt een aantal bureaus dat om mensen binnen te houden? Volgens mij is het enige wat MOET, dat je moet meewerken aan je re-integratie. Als jij dat kunt zonder een bureau, prima toch? De pest is dat je dat dan wel aanneembaar moet maken, en ik denk dat een bureau in het algemeen toch wel van nut kan zijn voor tips etc.

Wel moeilijk voor een RIB overigens: de een wil juist 'aan het handje' meegenomen worden, de ander wil het helemaal zelf doen... ga er maar an staan! :wink:

Groet, JJ

Gast

Re: Bedelactie toch weer succesvol

Ongelezen bericht door Gast »

Het gaat mij meer om de GSD, die verplichten je om mee te werken dmv het beruchte indien u niet meewerkt dan..... zinnetje. Hier krijg ik in ieder geval altijd een stijve nek van.

kidcat
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 sep 2005 22:56

Re: Bedelactie toch weer succesvol

Ongelezen bericht door kidcat »

Kritische vraag, serieus bedoeld: is het altijd een kwestie van niet luisteren, of vertellen ze dingen die je niet wilt horen?
Mijn ervaring is/was dat men over het algemeen niet luistert. Het lijkt er af en toe op dat ze een soort verplicht verhaal hebben en daar niet van af mogen wijken.

Dat gold ook in de kleuterklas: ik stelde eens een serieuze vraag, en werd vervolgens voor de hele groep voor L*L gezet. Antwoord kreeg ik natuurlijk niet.
Tijdens de pafpauze even later kreeg ik bijval van mede'cursisten' , die vonden de reactie van dat mens ook nergens op slaan. Maar zij hielden in de groep wijselijk hun mond...

Ik niet, dat zit niet in mij. Ik heb niet voor niks een assertiviteitstraining gehad :wink:

Groet,
Kid

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Bedelactie toch weer succesvol

Ongelezen bericht door Eddie2 »

De reactie van gast boven jou Kid is ook van mij. Ik heb het zelfs meegemaakt dat mevrouw de "lerares" een groepsgenote van mij aan het huilen kreeg door haar steeds maar weer kort te houden De dame in kewstie heeft zelfs een universitaire opleiding genoten, zo ga je toch niet met mensen om?

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Bedelactie toch weer succesvol

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Oeps J.J. daar ga ik weer :wink: maar goed zit met een oog naar mijn grote vriend Bob Ross te kijken op AT5.

Jan Jurk

Re: Bedelactie toch weer succesvol

Ongelezen bericht door Jan Jurk »

Eddie en Kid, ik geloof meteen dat er slechte trainingen zijn. Ik denk zelfs, hoewel ik dat niet kan staven, dat er véél slechte trainingen worden gegeven. En dat is jammer, want een groepstraining kán heel effectief zijn, naast een individueel traject uiteraard.
:cry:

Groet, JJ

Lichtje

Re: Bedelactie toch weer succesvol

Ongelezen bericht door Lichtje »

De politiek heeft dit over zichzelf en de slachtoffers van herkeuringen en re-integratietrajecten afgeroepen. Hoe is in hemelsnaam een zo grote groep mensen EN in goede begeleiding (er waren in 2000 nog maar een handvol RIB's) EN op de arbeidsmarkt te krijgen. Logisch dat dan ook nog een aantal commerciele k.l.o.otzakken de ellende nog groter maken door een slaatje uit de handel te slaan. Ik heb WEL te doen met die paar serieuze RIB's die de kop nog net boven water kunnen houden in deze helse zaak. :idea:

Gesloten