LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bedelactie toch weer succesvol

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Eddie2

Bedelactie toch weer succesvol

Ongelezen bericht door Eddie2 »

ROTTERDAM - De televisieactie voor de slachtoffers van Pakistan had woensdagavond rond 23.00 uur ruim 20 miljoen euro opgeleverd. De inzamelingsactie op Nederland 2 werd georganiseerd rond de benefietwedstrijd in Rotterdam tussen de hockeyers van het Nederlands herenteam en een wereldeftal met daarin onder anderen Pakistanen en Indiërs. Daar werd 925.126 euro opgehaald.

Op het complex van Hockey Club Rotterdam (HCR) bezochten enigen duizenden bezoekers het duel, onder wie kroonprins Willem-Alexander. Hij riep mensen nogmaals op geld te geven. Naast de kroonprins waren ook de burgemeesters Opstelten (Rotterdam) en Vreeman (Tilburg) aanwezig en traden vooral veel sporters op. In de rust van de wedstrijd zong Lee Towers.

Ardenne

Minister Van Ardenne van Ontwikkelingssamenwerking maakte tijdens de wedstrijd bekend dat ze 5 miljoen euro extra beschikbaar stelt voor de slachtoffers. Het geld is voor onderwijs aan de kinderen in de kampen die nu niet naar school kunnen. Het kabinet geeft 17 miljoen euro aan noodhulp in het gebied. Daarnaast schenkt de regering nog eens vijfhonderd tenten van het ministerie van Defensie en stuurt datzelfde ministerie een veldhospitaal.

Mensen kunnen nog tot middernacht via het telefoonnummer 0800-1112 van de Samenwerkende Hulporganisaties (SHO) geld storten. Donderdagochtend gaat het nummer om 08.00 uur weer open.

Slachtoffers

De tv-actie rond de aardbeving is al de tweede dit jaar. In januari werd de laatste gehouden voor de slachtoffers van de tsunami. De geschiedenis leert dat tv-acties in Nederland de vrijgevigheid van het publiek stimuleren. Premier Balkenende zei vooraf te hopen dat de Nederlanders gul zouden geven tijdens de televisieactie. "Ik hoop dat Nederland zich solidair toont", zei Balkenende woensdag in de Tweede Kamer na afloop van een debat.
-------------------------------------------------------------------------------


Nu hier nog in Nederland een gironummer openen voor al die gezinnen die in de vernieling zijn geholpen door de regering Bakellende.

Hoeven ze hier niet meer noodgedwongen hun huis uit en voedselpakketten halen. Wat een krom land is het toch hier, GETVERDEMME!!!!

Lichtje

Re: Bedelactie toch weer succesvol

Ongelezen bericht door Lichtje »

Word je als werkloze in Nederland, dan ook met 10 tuizenden tegelijk, met de dood bedreigd, omdat de winter er aan komt en bevriezing op de loer ligt. Die giften zijn voor minimale zaken zoals dekens, zodat je naast je totaal vernielde huis, iets minder koud kunt slapen in een tentje. Sorry, m :idea: aar dit is aso :idea:

Eddie2

Re: Bedelactie toch weer succesvol

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Het gaat mij erom dat Nederland kennelijk niets wil leren. Tweederde van het geld komt niet op de plaats van bestemming.

Langhaar

Re: Bedelactie toch weer succesvol

Ongelezen bericht door Langhaar »

Ja ik ben het met Eddie2 eens.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Bedelactie toch weer succesvol

Ongelezen bericht door opa »

Goed punt Ed,

Over de inzamelakties.

Dit is niet alleen op dit forum het geval, want als je op forums elders op internet leest, vraag ik mij wel eens af of het gros van de mensen of hartstikke dom of volkomen achterlijk aan het worden is.
Over leren uit het verleden, al eeuwen maakt de mensheid deze fout en daardoor, duurde de evolutie al 2000 jaar. Dieren en metname insecten, leren veel sneller. Maar dit is beetje offtopic.

Jij hebt gelijk en ziet het helder.
Zijn er mensen die dezelfde inzichten of visie hebben?
Ik bedoel, over de problemen die het komende jaar en daarna op de bevolking af komen?
Dreigende Armoede voor grote groepen, de bang makkerij vanuit de politiek, beperking van onze vrijheden etc.
Je bent nondeju bang om nog je mening te zeggen of op te schrijven en via email of fax te versturen omdat je anders een bedreiging vormt of bent.
Ja voor wie eigenlijk :?:

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Bedelactie toch weer succesvol

Ongelezen bericht door opa »

Word je als werkloze in Nederland, dan ook met 10 tuizenden tegelijk, met de dood bedreigd, omdat de winter er aan komt en bevriezing op de loer ligt. Die giften zijn voor minimale zaken zoals dekens, zodat je naast je totaal vernielde huis, iets minder koud kunt slapen in een tentje.
Gezinnen die al manden zonder Gas, Water en Licht zitten.
Ouderen die in tehuizen verpieteren enzovoort, enzovoort
Binnenkort zie je op TV ook filmpies uit Nederland.
Voorlopig gaat de energie ook weerr 135 euro omhoog.

Zomaar geheugen opfrisser maar volkomen offtopic:
Een of andere mafkees uit de US noemde Pakistan en India ooit een
schurkenstaat of een land welke schurken onderdak geeft.
Door atoomwapens, ook een bedreiging vormen voor de wereld vrede.
(die pakistanse geleerde die hier in Nederland werkte en informatie lekte naar Iran en Iraq).
Ik weet trouwens niet welke schurken hij bedoelde, maar ik bedoel.
Rekenmaar dat er onder de hulpverleners een aantal CIA mensen zitten die op deze manier informatie vergaren.

Naast dom hebben mensen ook last van een selectief en erg kort geheugen.
Maar dit is ook weer offtopic, sorry.

troelie

Re: Bedelactie toch weer succesvol

Ongelezen bericht door troelie »

opa
:wink: ga dan slapen of klier verder bij legiolease of op msn ofzo 8)

Gast

Re: Bedelactie toch weer succesvol

Ongelezen bericht door Gast »

Ik woon vlak in de buurt van de rijkelui club ,maar geef toch echt niks.

@ Opa je hebt volkomen gelijk.
Dat dossier over die Kahn (hopelijk schrijf ik het goed ) is opeens door Donner niet meer te vinden.
Een land dat investeert in atoomtechnologie dankzij wel heel gemakkelijke spionage die voorkomen had kunnen worden.
India bedreigd en noem maar op.(nu even niet maar voor hoe lang ?)

Hoe erg die ramp ook is .Ook hier zal het weer naar corrupte lieden (Pakistan is één van de ergste landen daarin) gaan.
Met moet is alleen controleerbaar geld gaan geven.
Dat die landen een bedreiging voor onze economie zijn is nu even niet belangrijk maar Pakistan is geen echt arm land alleen de verdeling van inkomen wat anders.
Maar ja , als al die kakkers van die club het doen dat moeten ze zelf weten natuurlijk.
Hoe meer je personeel uitbuit hoe meer je ook kan geven.

En inderdaad .Ken ook genoeg mensen die verstoken van gas en licht zitten.Dat de Gasunie meer winst maakt door de hoge olieprijzen wordt gewoon vergeten.

Ex WAO`rs die maar in de bijstand worden geschopt .
Bijna iedereen is er weer ingetrapt .De vakbond sluit een akoordje met deze regering .
En o wat vind de Geus het toch erg maar doet vervolgens helemaal niks.

En ja over het geheugen gesproken .Wie weet nog wat de PVDA in het verleden allemaal heeft afgebroken.
Dat er ook nog PVDA wethouders met dit beleid gewoon meedoen is nog te erger .
WWB is ze wel opgedrongen maar je ziet echt belachelijke verschillen per gemeente. Het gaat ze alleen maar om de premie.

Mensen denk na wat we volgend jaar gaan stemmen .
Geen ene grote partij (ook de PVDA die weer gaat samenwerken met het CDA ) zal dit allemaal weer terug draaien.

Inderdaad allemaal offtopic maar is wel de waarheid.

tomaatje

Re: Bedelactie toch weer succesvol

Ongelezen bericht door tomaatje »

Het klinkt misschien hard maar ik geef al jaren geen cent meer uit aan goede doelen c.q. bedelacties.

Kom nou we hebben het zelf al moeilijk genoeg en moeten ieder dubbeltje omdraaien.

Ben inderdaad ook met opa eens. Het is al erg genoeg dat er steeds meer gezinnen een aanspraak moeten doen op voedsel pakketten.
En afgesloten worden van gas/water/licht. Genoeg mensen die op straatkomen te staan omdat ze de huur niet meer kunnen betalen en steeds dieper in de schulden komen. En dan hebben we het nog niet over de mensen die op de wachtlijst staan van de schuldsanering.

De rijken hier blijven rijk en krijgen alles voor elkaar en de armen blijven arm en moeten van het welbekende kastje naar de muur.

ouwezeur

Re: Bedelactie toch weer succesvol

Ongelezen bericht door ouwezeur »

weet iemand of er op internet forums zijn waar over dit ondererp een meer brede maatschappelijke discussie gaande is?

Eddie2

Re: Bedelactie toch weer succesvol

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Ik vrees dat de gemiddelde Nederlander Talpa balangrijker vind dus dat zal waarschijnlijik niet.

Inter (1)

Re: Bedelactie toch weer succesvol

Ongelezen bericht door Inter (1) »

weet iemand of er op internet forums zijn waar over dit ondererp een meer brede maatschappelijke discussie gaande is?
Misschien op standpunt.nl maar er is denk ik wel meer te vinden.
Google is je beste vriend op internet.


En ook ik vind Pakistan erg maar men moet ook eens meer in Nederland gaan kijken. Maar men geeft liever aan corrupt land en controleert het helemaal niet.

Ik heb inlogproblemen , daarom doe ik het even zo.

Jan Jurk

Re: Bedelactie toch weer succesvol

Ongelezen bericht door Jan Jurk »

Als iedereen die in Nederland te beroerd is om te werken (of een ziekte veinst) eens aan de slag ging, dan zou het geld dat bespaard wordt op uitkeringen van mij best naar een plek mogen waar mensen het veel zwaarder hebben dan in dit verwende land! :roll:

Langhaar

Re: Bedelactie toch weer succesvol

Ongelezen bericht door Langhaar »

Jan Jurk de mensen die het zwaarder hebben gunnen wij
van alles.

WAAR HET OM GAAT IS DAT WIJ DE CORRUPTE MENSEN
DIE AL GENOEG HEBBEN NIET NOG MEER GUNNEN.

En nog even dit: als al die mensen die niet willen werken
( of een ziekte veinst ) aan het werk gaan, en je kijkt dan
naar het bedrag wat overblijft, zeg je waarschijnlijk,
IS DAT ALLES??????

Jan Jurk

Re: Bedelactie toch weer succesvol

Ongelezen bericht door Jan Jurk »

Langhaar, ik neem aan dat ook deze bewering van u wederom niet gestoeld is op feiten?
En wie zijn er precies corrupt en waarom?

Langhaar

Re: Bedelactie toch weer succesvol

Ongelezen bericht door Langhaar »

Jan Jurk, mijn beweringen zijn gestoeld op feiten.

Diepgaande onderzoeken hebben die feiten bevestigd.

Eddie2

Re: Bedelactie toch weer succesvol

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Ach ja, Jan Jurk, zucht. Het is de moeite eens, Langhaar, om op dit soort populisten te antwoorden. Die energie kan je beter aan intelligenter gezelschap besteden.

Lichtje

Re: Bedelactie toch weer succesvol

Ongelezen bericht door Lichtje »

Eddie toch... ik maakte net mn excuus dat niemand genegeerd moet worden.... Jan Jurk dus ook niet???!!! :idea:

Jan Jurk

Re: Bedelactie toch weer succesvol

Ongelezen bericht door Jan Jurk »

Sorry Langhaar, maar weer een halfbakken antwoord. Welke onderzoeken dan? En wie is er nou corrupt? Antwoorden graag, geen dooddoeners!

En aan Eddie: Het is niet te hopen dat intelligentie af te meten valt aan het aantal spelfouten per vierkante meter, want dan komt u van ons tweeën mogelijk over als de minder intelligente, en dat zou sneu zijn voor u (hoewel iq wat mij betreft nooit een maatstaf is om iemand mee te beoordelen)...

Eddie2

Re: Bedelactie toch weer succesvol

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Sorrie JJ ik tiepe vaak erg snel en doe op vorums niet aan spellingscontrole. Sorry als ik door die vouten wat dom over kom.

Nogmaals mein excusez!!

Gesloten