LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heeft IEDER recht op DEZELFDE uitkering?

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Lichtje

Re: Heeft IEDER recht op DEZELFDE uitkering?

Ongelezen bericht door Lichtje »

Als humanist zal ik niet aarzelen iedere racistische uitlating te veroordelen. U bent degene die dat telkens inbrengt en de discussie afleidt van het vraagstuk.

Verdient iemand met veel arbeidsjaren die in het zicht van de haven ''verzuipt cq verongelukt, cq z'n loopbaan aan diggelen ziet gaan'', een clementer aanvulling om de afstand met dreigende bijstand te vergroten, dan iemand die nog maar kort gewerkt heeft. :idea:

seat
Berichten: 58
Lid geworden op: 10 jun 2005 12:15

Re: Heeft IEDER recht op DEZELFDE uitkering?

Ongelezen bericht door seat »

Gelijke rechten;gelijke monniken gelijken kappen. Recht op uitkering en hoeveel. Bij je aanmelden bij de WW moet je het sofinummer tonen. Zij, ook als vragen zij je hemd van je lijf, kunnen pressies zien wanneer en bij wie je gewerkt heb.[gehelen levensloop]en daar zouden zij dus rekening mee moeten houden .Maar daar komt weer iets anders om de hoek kijken .Wie moet dat controleren wat moet zijn haar functie zijn en wie controleert hem of haar op de juiste uitvoering.

Lichtje

Re: Heeft IEDER recht op DEZELFDE uitkering?

Ongelezen bericht door Lichtje »

Gelijke monniken ... is een zeer respectabel standpunt. Echter, dan moet men ook beseffen dat de soep gewoon dunner is! :idea:

Lichtje

Re: Heeft IEDER recht op DEZELFDE uitkering?

Ongelezen bericht door Lichtje »

Wat betreft rechten en plichten maakt de PvdA onderscheid naar de uitkeringsduur. Hoe langer een Leidenaar in de bijstand zit, des te meer rechten en minder plichten krijgt hij. Maar de plichten die overblijven worden wel actief ingevuld.
copie uit topic ''gemeenten en reintegratie''

Ik zag hem net pas. ...krijg je als een topic naar de vervolgpagina's verhuist. De stelling sluit immaterieel, redelijk aan op dit topic. :idea:

General Smiley

Re: Heeft IEDER recht op DEZELFDE uitkering?

Ongelezen bericht door General Smiley »

Hahaha en dit is allemaal de schuld van de reïntegratiebureaus!!! :D :D :D :D :D

Ivatje
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 jan 2005 17:45

Re: Heeft IEDER recht op DEZELFDE uitkering?

Ongelezen bericht door Ivatje »

Mijn situatie info:
Ik ben een buitenlander, 25 jaar. Ik woon al/pas 7 jaar in Nl en ik heb nog nooit gewerkt. Ik ben dit jaar afgestudeerd en ik moet verplicht solliciteren.
Ik krijg al 5 jaar dezelfde uitkering van 750e. Ik krijg ook vakantiegeld, huursubsidie.

Fac ut vivas !!!
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 aug 2005 20:29

Re: Heeft IEDER recht op DEZELFDE uitkering?

Ongelezen bericht door Fac ut vivas !!! »

Ik vind dat je recht op de uitkering net als ieder andere nederlander, maar helaas denken sommigen er anders over.

Fac ut vivas !!!
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 aug 2005 20:29

Re: Heeft IEDER recht op DEZELFDE uitkering?

Ongelezen bericht door Fac ut vivas !!! »

Lichtje ik geloof er geen ene **** van dat jij Humanist bent. Een keer per jaar een donatiue doen aan Humanitas betekent niet dat je humanist bent!!!

met opmerkingen als
De spijker op de kop: dat bepaalt NIET de nieuwkomer, maar de bestaande spelers. Bevalt het niet nieuwkomer?? Dan gaan wij alleen verder, want de pot is zo vet, dat wij het risico niet nemen dat U ermee vandoor gaat. OF: De pot is vet en U mag tegen extra door ons te stellen voorwaarden meedoen. Heel normaal!
Is niet echt een humanistische gedachte. Die zou zijn; de verantwoordelijk heid nemen om deze mensen te geven wat nodig is om tot zelfontplooing te komen. Deze mensen dezelfde rechten en verantwoordelijkheid geven als ieder ander.

Om zo, vertouwende in de krachten van het individu als samenleving door middel nadenken over de zaken (de rede de ratio) verder te komen om ook diegene die niet hebben wat wij hebben zichzelf te verwerkelijken.

Je zou als Humanist ook moeten weten dat Humanisten vrij hard strijden voor de gelijke rechten van Asielzoekers.

Kortom Als jij vindt dat iemand die 35 jaar in NL woont meer rechten heeft op Sociale wetgeving dan iemand die 5 jaar hier woont, en dat suggereer je, dan ben je geen Humanist, dan schaam ik me dat jij jezelf zo durft te noemen. En dat je hetzelfde wereldbeeld aan aanhoudt als Erasmus en Einstein. Ik hoop je niet tegen te komen op de Socrateslezing 2005

Rembrandt
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 nov 2005 18:51

Re: Heeft IEDER recht op DEZELFDE uitkering?

Ongelezen bericht door Rembrandt »

Ik gooi de discusie even over de andere boeg..

In de voorbeelden kun je op maken dat er tot op zekere hoogte word nagedacht over geld maar minder over rechtvaardigheid.

Je kocht X geleden nog brood voor een kwartje nu 1,25 , je kunt kopen en wat je levensbehoeften betreft bijna overal terecht.
Zo zou je ook volgens mij moeten kijken naar de uitkerings bijdragen. Vroeger dacht men over humaniteit anders, toen vond men het humaan dat er uitvallers waren, hadden ze maar beter moeten leren.., nu is het zo , als je er uit ligt word je aangekeken met, had jij nou maar verder in je baan moeten leren .. misschien was het zo dan niet gelopen, maar had dat ook voor andere baantjes kunnen worden gebruikt ? hu , hu ? Het is gewoon een **** tijd voor mensen die voor een versimpeling van dit leven zijn want gelukkig verlangt niet iedereen controle met het woord, van dan en dan kan ik wel .. (in het hoofd) - er is wantrouwen en zwijgend en slap gefilisofeer ... dat rechts bron denken aanvaarding betekent van een leven laten leven... niet -cultureel- in leven dwingen ! en gaat in de eerste plaats...van een natuurlijke situatie uit, van het leven en sterven, met behulp van de natuurlijke bronnen, daaronder behoort de menszelf.. . want mag ik die ook eens verwelkomen als ... rechter ? en niet als zombie ? nou pffff nou ?

Waarde - is -- relatiefbetrokken -- wil zeggen, elke situaties is weer gekoppeld met verleden - heden en toekomstige bijdrage, draagkracht en verdeling MET EEN neder LAND.

In een geval in verband met je verdiensterlijk leven bv een te maken begripsverzekering... en de rechter maar beoordelen -hoe- je uitkering moet zijn, in het licht van een herstellende toekomst ...

Een begrafenis kon je in mijn tijd ( 1958) al voor een paar gulden per jaar afsluiten, om je begrafenis te regelen , het was dan wel geen dikke begravenis maar oke , dat waren andere tijden nietwaar ?
Dat is nu wel anders.. maar zelf een kist timmeren...?
Waarom kunnen we het doodsimpel niet wat rustiger aan doen when the job of live is done ?? Genoeg is genoeg.

De welvaart zal moeten willen delen, om zich Rijk te mogen noemen. Niet over owehoeren .

Gesloten