LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het kan ook anders

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
kan ook anders

Het kan ook anders

Ongelezen bericht door kan ook anders »

:shock: Ik heb betere ervaring met een reïntegratiebureau.
Mijn ervaring betaal zelf niets en teken ook niet voor een eigen bijdrage. Doe een (gratis) kennismakingsgesprek en beslis hierna of je met hun in zee wil. Eventueel vraag je naar referentioes die je kunt natrekken. Jij bent zelf de opdrachtgever en het gaat om jouw baan. Dus jij beslist ook en niet het reïntegratiebureau.
Ik heb door deze werkmethode intussen weer een baan en moet zeggen dat er best ook goeie reïntegratiebureau's zijn. Mijn mening Ga op zoek naar een kleinere bureau met een persoonlijke aanpak, Jij bent namelijk uniek en kunt niet als groepsdier geholpen worden.
Ik ben er wel van overtuigd, dat de sollicitatie trainingen en persoonlijkke begeleiding wel nodig zijn omdat de markt en daarmee ook de werkgevers nu andere eisen stellen aan een brief en CV als 5 jaar geleden. Kortom Het is niet allemaal ****, maar je moet even goed zoeken. :wink:

reintegratiedetective

Re: Het kan ook anders

Ongelezen bericht door reintegratiedetective »

zo beginnen ze allemaal. het is uitsluitend kaartenbakgeschuif. De ergste kaartenbakschuiver woont in GAPINGE en heeft een kantoortje in Middelburg.

reintegratiedetective

Ongelezen bericht door reintegratiedetective »

het kan ook anders:
daar kom je nog wel achter over enkele maanden als de subsidies eenmaal binnen zijn !!

trendwatcher

Ongelezen bericht door trendwatcher »

Helemaal mee eens, het kan ook anders!

Vraag inderdaad referenties en/of maak contact met iemand die bij een bureau al een IRO loopt hoe het hem of haar vergaat.
Dat zijn namelijk mensen in dezelfde situatie als jij, zo werkt het toch bij andere zaken ook.

Als je in een goed restaurant hebt gegeten of je hebt goede service van een bedrijf gehad, dan hoor je dat toch ook vaak van een ander.

De uitvoerende bureaus van de IRO kun je vinden op www.iro-info.nl

Meld dus ook eens de bureau waar je goede ervaringen mee hebt.

Succes

sjef

Ongelezen bericht door sjef »

mensen ik wil ook wat kwijt

of je nu een goede reintegratiebureau hebt of niet als de uitkerings instantie zegt het geld is op dan heb je niks meer te zeggen heb het al 2x meegemaakt

groetjes sjef[/b]

hermien

Ongelezen bericht door hermien »

Geachte redactie,
Ik heb met belangstelling uw item van vanavond gevolgd. Helaas vond ik het wat summier en eenzijdig. Het leek van te voren alsof de uitzending over (slechte) reintegratiebureaus zou gaan maar bleek meer opleidingsgericht te zijn. Wij zijn zelf een klein reintegratiebureau maar we voelden ons beslist niet aangesproken, gewoon omdat wij weten dat we goed werk leveren. Wat ik vooral miste was de uitleg over reintegratie en de daarbij behorende kosten/plichten/rechten zoals bijvoorbeeld de constructie van no cure no pay of no cure last pay. Zo lijkt het net of alle bureaus alleen maar geld verdienen aan de reintegratie. Uiteraard wordt er links en rechts slecht gewerkt en is het goed dit uit te zoeken. Ik vind wel dat er bij dit soort items dan wel alle in en outs moeten worden onderzocht en daarnaast zeker ook de cases van een client kennen wil er een oordeel zijn van goed of fout. Wij zitten al jarenlang in de reintegratie en hebben een behoorlijke ervaring met alle betrokken partijen in de reintegratiewereld. Het is ons inziens geen item wat je in een kwartiertje duidelijk kunt maken. Dit vergt zeker een langere tijd of meerdere uitzendingen wil je recht doen aan dit item.

Gesloten