LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoe komen ze op het idee

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Miertje74
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 dec 2005 14:50

hoe komen ze op het idee

Ongelezen bericht door Miertje74 »

men neme een licht gehandicapte werknemer ..ik dus ..
men neme een goed willende werkgever

werkgever wil graag werknemer aannemen en biedt deze een contract gedurende 1 jaar
Werknemer bewijst een goede kracht te zijn ondanks handicap , werkgever achterhaalt het feit dat er een subsidie is als hij aanpassingen wil doen voor werknemer
werknemer gaat er mee in en krijgt van het UWV een REA-status geldend tot 2008 waardoor de werkgever premie WAO en aanpassingen in financiele bijdrage van het UWV kan terug krijgen

Het jaar durende contract is bijna op het eind en UWV heeft nog steeds niet de REA status van werk nemer geverrifieerd naar de werkgever toe
Werknemer gaat er net als werknemer achter aan ...
Een maand verstrijkt , 2 maanden verstrijken ,UWV verifieerd de REA status ... aan werknemer NIET aan werkgever via een huisadres waar werknemer al sinds 1999 niet meer woonachtig is
Deze brief doet er 14 dagen over
Ondertussen begint tijd te dringen , werknemer kan niet in dienst blijven bij werkgever zonder REA status , kans op WAO is te groot voor Werkgever en te duur ook ..
zonder verificatie van de REA status aan de werkgever komt deze niet in aanmerking voor de financiele bijdrage
NA €300,- belkosten en 500 belminuten mobiele telefoon naar 0900 9294
2 maanden later wordt werknemer op straat gezet omdat het contract niet wordt verlengd
Werkgever geeft garantie aan ontslagen werknemer dat ze terug kan komen als alles geregeld is omtrent REA status

dit was 10 aug 2005
ontslagen werknemer gaat naar het CWI inschrijving daar duurt 2 weken daarna kan pas de WW worden aangevraagt ,haar laatste loon bedraagt €500,en €200,-uitbetaling vakantie dagen ..
aanvraag WW gaat voorspoedig tot de werkgevers verklaring moet worden ingevuld (zonder deze verklaring geen geld !!)
Ex werkgever is 6 weken met vakantie en kan deze niet invullen en volgens regels van CWI mag een aangewezen Account van werkgever deze taak niet over nemen (verder niemand die het kan of mag )
Dit wist de aanvragen van de WW uitkering (ik nog steeds ) van te voren enheeft dat op schrift gemeld aan CWI zodat er rekening mee kan worden gehouden aanhetbegin van de aanvraag ..

NA 3 brieven van het CWI waar op aanvrager constant schriftelijk en telefonisch op heeft gereageert met iedere keer zelfde mededeling dat werkgever op vakantie is en geen vervanging voor hem is die kan waarnemen wordt de aanvraag stop gezet en wordt de WW aanvraag afgewezen
Maar kan met verkorte procudure opnieuw worden aangevraagt
Verkorte procudure duurt langer dan de normale procudure

ondertussen zijn er 8 weken voorbij en zijn de financiele middelen van de aanvrager op , opgegaan aan levens onderhoud en rekeningen
er zijn al reeds open staande rekeningen die niet kunnen worden betaald en aanvrager heeft daar over contact met de instanties die de rekeningen sturen ..NUON, Greenchoice,Univé , Woning coöperatie enzo enzo

Verkorte procudure gestart in de 10 week na ontslag ...gelijk toeslagen en voorschot aangevraagt ivm rekeningen en levens onderhoud
week 11 na ontslag papieren in kunnen leveren die wederom (2e keer)nodig zijn voor de WW aanvraag
einde van week 11 na ontslag komt er een voorschot bij de aanvrager binnen
a.d. €45,37 !!!!welteverstaan (nee de komma staat goed )zelfde week is werkgever weer op het werk en vult per direct mijn werkgevers verklaring in en geeft duidelijk aan nog steeds GEEN verificatie te hebben gehad van het UWV van de REA status

het bedrag (€45,37)wordt opgeslokt door de roodstand
na veel aandringen en bellen en heen gaan van aanvrager naar CWI en UWV die beiden evenveel kunnen doen om versneld uit te gaan betalen wordt niet geluisterd en aanvrager wordt voor eten en /of geld door gestuurd naar Wisselwerk , Kerkgenootschappen, en maatschappelijk werk (RIMA)
Deze instanties helpen haar en haar kind verder zodat er eten en drinken is ..
(geloof me je voelt je dan behoorlijk K*t)

in de 13e week na het ontslag komt de WW uitkering voor het eerst binnen met een terug betaling van af 11 aug 2005 !! vreemd maar waar want aanvrager is al vanaf 5 aug werkeloos , bleek sanctie opgelegt gekregen omdat aanvrager ongeoorloofd met haar ouders op vakantie is geweest ligt namelijk geen aanvraag van vakantie bij de aanvraag WW
aanvrager wist niks van deze regels af aangezien haar die regels niet ter oren is gekomen of terug zijn te vinden in de info die destijds zijn door gegeven aan haar

Deurwaarder met hulp van vrienden buiten de deur weten te houden

aanvrager blij maar met het geld maar nu blijkt dat er dus NU pas een aanvraag voor aanvullende bijstand kan worden gedaan aan gezien de hoogte van de WW uitkering onder het landelijke norm valt
inde 13e week doet zij direct hiervoor aanvraag wederom via het CWI waarbij zij 28 A4tjes!!!!!!! mee krijgt met vragen die zij in moet vullen en waarvan ze elk antwoord moet verantwoorden met documenten
in week 15 na het ontslag heeft zij de vragen beantwoord en levert deze met 105 kopietjes van de gevraagde documenten in .
zij zal haar aanvraag moet toe lichten 2 weken na het inleveren van de documenten ...

Ondertussen is de aanvrager niet alleen hongerig maar ook aan het eind van haar latijn en heeft maar 3 ipv 4 solliciaties verricht en wordt opgeroepen door UWV voor verklaring ..
Vriend van de aanvrager gaat mee naar het gesprek
Aanvrager krijgt te horen dat als volgende keer weer 3 ipv sollicitaties de WW uitkering wordt stop gezet maar dat zij goed past inhet ReIntergratie project van het UWV
Aaanvrager verbaast ze is al gereintergreerd en heeft reeds een genoemde REA status die bij het reintergratie project wat haar zojuist is geboden in zat ..
Zij heeft een baan als deze wordt geverifieerd aan de Werkgever waar bij haar contract niet is verlengd omdat het UWV tot heden tendage dat verdomd (sorry voor taalgebruik )
Reden van ontslag op ontslag brief staat dan ook :
Reden van Ontslag : REA status van Werknemer wordt niet geverifieerd door UWV aan het Bedrijf ******

Medewerker UWV staat aanvrager vreemd aan te kijken en wil alle documenten zien ,deze heeft aanvrager mee genomen en weer worden er kopietjes gemaakt .

3 dagen na gesprek met UWV krijgt de aanvrager brief thuis van de UWV medewerker waar in alles staat vermeld wat besproken is met bij gevoegde kopietjes en extra briefje waar in staat dat het door is gestuurd naar de AG
AG afdeling is Reintergratie afdeling , aanvrager kijkt weer EVEN blij om de erkenning

Zelfde dag gaat de telefoon van Aanvrager het UWV aan de lijn
Aanvrager is aangemeld om wederom procudure te doorlopen van Reintergratie en onderzoek arbeids handicap (kosten €10.000 tot €15.000)
om een REA status te verkrijgen die aanvrager al reeds heeft en geldig is tot 2008!!
Aanvrager vraagtzich af hoeveel de financiele bijdrage vanhet UWV aan werkgever is als het UWV de REA-status verifieerd aan werkgever , antwoord €3000
Aanvrager vraagt zich af waarom max €15.000 uitgeven als het UWV een kopietje REA-status naar werkgever stuurt samen met €3000 iedereen oevral van af is
antwoord geeft niemand ...
ondertussen de 16e week na het ontslag en wel een WW uitkering maar nog steeds geen aanvullende bijstand die moet gaan lopen vanaf 5 augustus tot heden ..
Rekeningen gaan door aanmaningkosten enorm hoog aanvrager hoort van iedereen die ze aan de telefoon heeft gehad van het CWI en UWV dat dit aan de orde van de dag is en meerdere mensen hier van de dupe zijn
Advocaten kantoren die dagelijks dit soort zaken tegen komen en dat 75% van de gesproken werknemers van het UWV ontslagen worden door over name van het werk door de belasting ...
en in de krant staat heel groot
UWV MAAKT GEEN FOUTEN
Wij UWV helpen u door reintergratie projecten binnen het half jaar aan voor u passend werk !!
Ik roep op mijn beurt ....geef mijn werkgever €3000,10 en geef mij mijn onkosten vergoeding en ik stap de media niet in en ga met een blijd gezicht weer aanhet werk ..

Werkgever is een bezwaar aangegaan naar UWV omdat premie van het afgelopen jaar is afgewezen wegens te laat aanvragen (omdat UWV niet wilde verifieren )
ik als werknemer wacht op de uitspraak die als negatief is mij naar de media doet gaan en bij positief resultaat weer terug aanhet werk
Tot die tijd financiele **** en leef van €5,euro in de week samen met kid die steeds meer bij papa is

Groetjes Gefustreerde op het randje van zenuw inzinking staand Miertje

Monument Valley
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 dec 2005 14:07

Re: hoe komen ze op het idee

Ongelezen bericht door Monument Valley »

Uwv maakt idd geen fouten nee, omdat die stelletje minkukels ook geen klap uitvoeren.
I.p.v. hun handen te laten wapperen lopen ze daar de godgansedag uit hun neus te vreten.
Wat een stelletje Bureaucraten zijn dat.
Je zou ze doodschieten.
Jij zit door toedoen van die stelletje opvreters van de gemeenschap ondertussen met de gebakken peren.
Ik wil tegen jou zeggen, ga naar een Rechtswinkel en kijk of je ze aan kan pakken om zo een behoorlijke schadevergoeding op die Uwv te verhalen.
Echt doen hoor, laat je niet door die opvreters in de verdomhoek drukken.

Miertje74
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 dec 2005 14:50

Re: hoe komen ze op het idee

Ongelezen bericht door Miertje74 »

dat is mijn bedoeling ook eigenlijk ben dan ook nu samen met mijn vriend op onderzoek uit en alle documenten die ik tot heden heb te gaan ordenen voor zo ver ze dat nog niet zijn ..

de rechtswinkel bestaat sinds korte tijd niet meer en ben dus al zelfs bezig met bewijs van onvermogen om een eventuele advocaat in te kunnen schakelen

het hoe te handelen is ons nog niet geheel duidelijk maar zijn ook daar via de ombudsman vollop mee bezig om uit te zoeken
ondertussen houd mij dat op de been om verder te overleven met de centen die ik wel heb en te vechten voor de aanvullende bijstands uitkering die NOG steeds in aanvraag is

en je uitspraak Uwv maakt idd geen fouten nee, omdat die stelletje minkukels ook geen klap uitvoeren.
die neemik absoluut in mijn woorden mee om eenbeetje de humor in te zien van de situatie ..


groetjes overlevend Miertje

Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: hoe komen ze op het idee

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

Denk je dat de reacties niet stommer kunnen dan die van Reintegratiedetective, komt er effe eentje (Monument Valley) die mensen wil doodschieten omdat ze volgens hem (haar?) hun werk niet goed doen. Klasse hoor!
J*zus, over zinloos geweld gesproken... wat een trieste zak hooi :cry: :cry: :cry:

Monument Valley
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 dec 2005 14:07

Re: hoe komen ze op het idee

Ongelezen bericht door Monument Valley »

en je uitspraak Uwv maakt idd geen fouten nee, omdat die stelletje minkukels ook geen klap uitvoeren.
die neemik absoluut in mijn woorden mee om eenbeetje de humor in te zien van de situatie ..

Wat jij humor noemt, het is gewoon de waarheid, ze zijn te lui om te werken.
Ambtenaren he, het word tijd dat er flink gesneden word in die bureaucratie.
Ze kosten de Staat een heleboel geld, dus als er een groot deel van die lanterfanters de heilige kruis nakrijgen, moet je eens opletten hoeveel geld de Overheid overhoudt.
Dan die figuur aan het werk, is zeker ook zo'n minkukel van die Uwv of het is een andere opvreter van de gemeenschap; bijv. van zo'n reïntegratiebedrijf; tja die zijn ook niet zo googhem.
Dus we kunnen nu stellen: 1. we hebben die opvreters van de Uwv en 2. we hebben ook nogeens opvreters van zo'n reïntegratiebedrijf.
Wat een zooitje!

Miertje74
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 dec 2005 14:50

Re: hoe komen ze op het idee

Ongelezen bericht door Miertje74 »

hhahaha nee hoor doodschieten is Geen optie

ter ore gekomen dat ongeveer 75% van de banen bij het UWV per 1 januari 2006 ophuden te bestaan de taken worden overgenomen door de belastingdienst

ik weet niet of ik daar zo blij van ga kijken maar ben benieuwd hoe blij de dan EX-medewerkers van het UWV gaan kijken ...

en zonder mijnhumor had ik deze situatie niet samen met mijn zoon 5 jarige overleeft moet ik zeggen dus ik probeer er de humor van in te zien om door te vechten tot het bittere eind ...


overigens de aanvraag van de aanvullende bijstand die tot nu toe 2 keer is afgewezen bij aanvraag wordt NU WEL in behandeling genomen hoewel de procudure daar op ongevee 8 tot 13 weken staat wacht ik weer geduldig .. tot zo ver je geduldig kan noemen

Media is al ingeschakeld net als consumenten bond
slinger ze bij hun b*llen die toonbank over !!!!!maar wel met een smile :D

groetjes Miertje

Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: hoe komen ze op het idee

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

Goeie reactie Miertje... dat 'schieten' was sarcastisch bedoeld voor die monument knakker trouwens.
Groetjes AHW

Gesloten