LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huisbezoeken

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Langhaar

Huisbezoeken

Ongelezen bericht door Langhaar »

12-4-2007 Gemeenten willen doorgaan met huisbezoekSociale diensten mogen niet zomaar bij mensen thuis komen controleren. Gemeenten willen toch doorgaan met dit middel.

De Centrale Raad van Beroep bepaalde gisteren dat de sociale dienst geen ongewenste huisbezoeken mag uitvoeren zonder dat er een concrete aanleiding is dat een uitkeringsgerechtigde verkeerde of onvolledige informatie heeft gegeven.

In andere gevallen is het middel een te grote inbreuk op het recht op privacy, zoals dat is vastgelegd in het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens.

Staatssecretaris Ahmed Aboutaleb overweegt om de wet aan te passen om de huisbezoeken alsnog mogelijk te maken.

“Aangezien de Centrale Raad haar uitspraken nadrukkelijk baseert op artikel 8 van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens, dat Nederland heeft ondertekend, kan Aboutaleb wel de wet veranderen, zoals hij heeft aangekondigd, maar volgens ons gaat het EVRM voor op de Nederlandse wetgeving”, zo reageert de Bijstandsbond.

Dat hier in Nederland de rechten van de Mens op grote schaal
worden geschonden is te gek voor woorden.

Walter van V

Re: Huisbezoeken

Ongelezen bericht door Walter van V »

Dat hier in Nederland de rechten van de Mens op grote schaal
worden geschonden is te gek voor woorden.
hoezo op grote schaal?? kom eens met cijfers om die stelling te onderbouwen?

Persoonlijk ben ik van mening dat een dienst mensen die een uitkering krijgen mag controleren of die uitkering terecht verstrekt wordt!

De fiscus mag mij en iedereen ook controleren of de opgave die ik doe voor de belastingen wel klopt.

Daarnaast betreft het gemeenschapsgeld, waarmee ook nog eens zo is in het verleden gebleken behoorlijk mee gefraudeerd wordt...

En als je te goeder trouw bent heb je toch ook niets te verbergen?

http://www.nieuwsbank.nl/inp/2007/01/26/R085.htm

in Wageningen bijna de helft van het aantal onderzochte aanvragen fraude, ter waarde van 500.000 in 2006. Vind ik veel voor zo`n kleine gemeente...
Extrapoleer dat eens naar heel nederland, spreek je over tientallen miljoenen in 1 jaar...Kan de belastingdruk aardig van omlaag, of kunnen de uitkeringen omhoog van de mensen die hem terecht wel kunnen krijgen!

Langhaar

Ongelezen bericht door Langhaar »

Ik snap niet dat je dat gelooft dat verhaal.

Er wordt op grote schaal gefraudeerd, maar niet heus.

Klinkklare onzin.

Walter van V

Ongelezen bericht door Walter van V »

Klinkklare onzin.
en dat is echt het enige waar je mee kan komen??
nou....toon dat maar aan dan.. Ik geloof op zich niet alles wat in de krant staat, maar als je op internet gaat zoeken is dat echt niet de enige link die hierover gaat, maar wel allen met dezelfde conclusie.. En als er NIET gefaudeerd zou worden, zouden al die controles niet nodig zijn toch??

Net als met te hard rijden, als iedereen zich netjes aan de limiet zou houden , zeker op de gevaarlijke plaatsen, zouden al die camera`s er niet staan, en al die controles en apparatuur voor trajectcontroles ook niet. Het begint ermee dat er te hard gereden wordt...of on-topic, gefraudeerd...

En jij gelooft het misschien niet (waarschijnlijk WIL je het niet geloven..) maar ik wel, en ik weet zeker velen met mij. De onderzoeken en bewijzen liggen toch zeker gewoon op tafel?

(en kom nu niet met de doodoener dat dat gemanipuleerde onderzoeken zijn, want dat geloof je toch zeker zelf ook niet??)

Eddie2

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Het begint ermee dat er te hard gereden wordt...of on-topic, gefraudeerd...
Ja en? Men moet dus een behoorlijke aanwijzing hebben dat iemand daadwerkelijk de boel belazerd. Dit kan ook in een gedegen vooronderzoek, zonder huisbezoeken. Nu valt men ook zonder verdenking gewoon bij je binnen, indien je zo dom bent dit toe te laten.

Prachtig allemaal, maar het is ook al eeuwen bekend dat politici, ambtenaren en andere hoge bestuurders op grote schaal frauderen, wanneer gaat men deze groep eens aanpakken dan?

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Als je goed wilt beoordelen is het soms noodzakelijk!

Ik ben tegen bij iedereen kijken, of iedereen telefonisch afhandelen, je moet het per geval beoordelen, en iedereen maakt wel eens een foutje en pas achteraf weet je of het huisbezoek noodzakelijk was!

Eddie2

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Ach Dirk, als je er zeker van kan zijn dat het objectief gebeurd dan zou je er enigzins vrede mee kunnen hebben.

Helaas worden huisbezoeken maar al te vaak gebruikt als persoonlijke afrekening van de casemanager als je die weer eens omver gelult hebt. Daarbij moeten 'opsporingsambtenaren' scoren voor hun positie en willen daarom nog wel eens de feiten verdraaien en spijkers op laag water gaan zoeken. Huisbezoeken? NEEN mijnheer.

Gesloten