| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nieuw initiatief
Nieuw initiatief
Beste lezers,
Ook wij hebben helaas hele "fijne ervaringen gehad met allerlei reintegratieburo's"(Sagenn,Fourstars, enz.)
Dit heeft ons er toe bewogen om dan zelf maar eens een initiatief te nemen nl: Zelf een reintegratieburo starten! Je kan zoveel commentaar hebben op wat anderen allemaal fout doen, maar dat heeft weinig nut.
Nu hebben wij de kans ( wij zijn allemaal gefaalde reintegratie "Projecten") om het zelf beter te doen!
Dus bij deze nodig ik iedereen die in de regio drechtsteden woont, om ons te komen uit testen!
Geen sollicitatieklasjes, geen werkplaats, en geen inhoudsloze beloftes, geen contracten en al zeker geen fijne meldingen aan de uitkerende instanties. Wij willen echt helpen, en hebben inmiddels genoeg werkgevers bereid gevonden om ons en juliie daar in te willen ondersteunen.
Wij beloven niets, behalve dat we ons best voor je gaan doen!
Je kunt een kijkje nemen op onze website: http://www.key2work.nl en je daar aanmelden, maar je kan uiteraard ook bellen of mailen naar: 078-6180298 of 06-18234183, mailen naar [email protected]
Ons motto is: Maak Nederland sterk, iedereen aan het werk!
Met vriendelijke groet,
Het Key2workteam.
Ook wij hebben helaas hele "fijne ervaringen gehad met allerlei reintegratieburo's"(Sagenn,Fourstars, enz.)
Dit heeft ons er toe bewogen om dan zelf maar eens een initiatief te nemen nl: Zelf een reintegratieburo starten! Je kan zoveel commentaar hebben op wat anderen allemaal fout doen, maar dat heeft weinig nut.
Nu hebben wij de kans ( wij zijn allemaal gefaalde reintegratie "Projecten") om het zelf beter te doen!
Dus bij deze nodig ik iedereen die in de regio drechtsteden woont, om ons te komen uit testen!
Geen sollicitatieklasjes, geen werkplaats, en geen inhoudsloze beloftes, geen contracten en al zeker geen fijne meldingen aan de uitkerende instanties. Wij willen echt helpen, en hebben inmiddels genoeg werkgevers bereid gevonden om ons en juliie daar in te willen ondersteunen.
Wij beloven niets, behalve dat we ons best voor je gaan doen!
Je kunt een kijkje nemen op onze website: http://www.key2work.nl en je daar aanmelden, maar je kan uiteraard ook bellen of mailen naar: 078-6180298 of 06-18234183, mailen naar [email protected]
Ons motto is: Maak Nederland sterk, iedereen aan het werk!
Met vriendelijke groet,
Het Key2workteam.
Re: Nieuw initiatief
da's ook wat mijn motto is: het leven bestaat niet alleen maar uit werken!.Ons motto is: Maak Nederland sterk, iedereen aan het werk!
Met vriendelijke groet,
het tomaten werkloosheids team.
Haha, gelukkig niet nee, maar het is wel fijn om wat te kunnen doen.
Ik wil pas achter de geraniums gaan zitten als ik 90 ben ofzo!
Voor je sociale leven is het ook zeker een verrijking( op sommige collega's na off course)
Maar ieder zijn ding, als jij liever thuis zit, dan is dat jouw goed recht.
Moet je alleen niet mekkeren over dingen die je tocht niet wenst te gaan bereiken.
Groetjes,Sanne.
Voor je sociale leven is het ook zeker een verrijking( op sommige collega's na off course)
Moet je alleen niet mekkeren over dingen die je tocht niet wenst te gaan bereiken.
Groetjes,Sanne.
Wel ik voel er in iedergeval weinig voor om voor een baas te werkenHaha, gelukkig niet nee, maar het is wel fijn om wat te kunnen doen.
Groetjes,Sanne.
tot mn negentigste
ik zit zeker niet thuis hoor en de dingen die ik wilde bereiken
heb ik bereikt.
En een sociaal leven heb ik ook al.
dus................
Nee dat ben ik ook niet van plan, daarom ben ik nu ook mijn eigen baas!
Dat zouden veel meer mensen kunnen en moeten doen.
Dat jij de rest allemaal ok vind zoals jij het nu hebt, dat is heel prettig voor jou, maar er zijn ook genoeg mensen die wel willen werken voor hun geld.
Die kunnen een beetje goede hulp best gebruiken, dus misschien kan je mensen eens van goede adviezen voorzien, ipv mensen tegen je in het harnas te jagen.
Dan zou je in ieder geval"respect krijgen, nu ben je alleen: "veel geschreeuw, en weinig wol".
Dat zouden veel meer mensen kunnen en moeten doen.
Dat jij de rest allemaal ok vind zoals jij het nu hebt, dat is heel prettig voor jou, maar er zijn ook genoeg mensen die wel willen werken voor hun geld.
Die kunnen een beetje goede hulp best gebruiken, dus misschien kan je mensen eens van goede adviezen voorzien, ipv mensen tegen je in het harnas te jagen.
Dan zou je in ieder geval"respect krijgen, nu ben je alleen: "veel geschreeuw, en weinig wol".
Lijkt me lastig zo'n schizofreen leven.daarom ben ik nu ook mijn eigen baas!
Het zou overigens makkelijker leven zijn als een werk'loze' nu eens niet gezien zou worden als triest geval. De meeste werk'lozen' kunnen de carriëre stumperds nog een hoop levenslessen geven.
valt dit niet onder : GEEN reclame maken?
sterkte er verder mee
mvrgr. Tinne
sterkte er verder mee
mvrgr. Tinne
Idd, gewoon reclame met een sluw verhaaltje er omheen. Radar zou er verstandig aan doen om dit verhaal te wissen.
doen jullie ook wat om een man van 57 jaar aan een baan te helpen?
ja hoor, waar woon je, wat kun je?
mvrgr. tinne
mvrgr. tinne
Nee.valt dit niet onder : GEEN reclame maken?
Ja hoor, ze stoppen je in hun "softwareprogramma" en dan kunnen ze je "op een snelle en efficiënte manier bij de juiste werkgever of opleiding plaatsen"doen jullie ook wat om een man van 57 jaar aan een baan te helpen?
Heb er maar niet al te hooggespannen verwachtingen van.
Benader met uiterste voorzichtigheid.
@sbergwerf
Sorry maar mensen van adviezen voorzienlaat ik aan mensen over die
er dus betaald voor worden "de zogeheten reintegratieburo's"
ook is mijn ervaring dat ik van de raad en goedbedoelde adviezen van
anderen weing heb gehad.
Mijn motto is dan ook , je kunt het beter zelf doen dan weet je zeker dat het goed gaat.
Maar mijn mening en ervaring is dat men geen enkel baad heeft aan een reintegratieburo. Hoe mooi die website's er ook uit zien en ze gouden bergen beloven.
Uiteindelijk als het niet lukt om via jullie aan eenbaan te komen is
het uiteindelijk natuurlijk de schuld van de werkloze.
Ik heb niet zo'n hoge pet op van jobhunters,coaches ed.
Het enige wat die kunnen is goed praten en subsidies vangen van de
overheid
En voor de rest dus niets..............
Trouwens ik ben niet werkloos hoor, ik heb nog steeds zelf werk kunnen
vinden zonder hulp van een reintegratieburo.
Het nadeel van dit alles is dat men te snel in zo'n zinloos reintegratietraject gedumpt wordt. En daardoor wordt het juist moeilijker gemaakt om juist weer aan het werk te komen want alles wordt voor je bepaald zonder dat je zelf enige inspraak mag hebben op alles.
Want de heren en dames jobhunters/coaches weten het zogenaamd beter. Ik Heb tot op heden nog nooit iets aan dit soort slag mensen gehad en kan deze mensen dan ook beslist niet serieus nemen.
Maar aangezien ik het spelletje gewoon meespeel met hun en ze vertel wat ze graag willen horen is het mij altijd goed afgegaan.
Want dat doen ze andersom ook.
en met hun bedoel ik dus de reintegratie buro's/cwi/sociale dienst e.d.
Sorry maar mensen van adviezen voorzienlaat ik aan mensen over die
er dus betaald voor worden "de zogeheten reintegratieburo's"
ook is mijn ervaring dat ik van de raad en goedbedoelde adviezen van
anderen weing heb gehad.
Mijn motto is dan ook , je kunt het beter zelf doen dan weet je zeker dat het goed gaat.
Maar mijn mening en ervaring is dat men geen enkel baad heeft aan een reintegratieburo. Hoe mooi die website's er ook uit zien en ze gouden bergen beloven.
Uiteindelijk als het niet lukt om via jullie aan eenbaan te komen is
het uiteindelijk natuurlijk de schuld van de werkloze.
Ik heb niet zo'n hoge pet op van jobhunters,coaches ed.
Het enige wat die kunnen is goed praten en subsidies vangen van de
overheid
En voor de rest dus niets..............
Trouwens ik ben niet werkloos hoor, ik heb nog steeds zelf werk kunnen
vinden zonder hulp van een reintegratieburo.
Het nadeel van dit alles is dat men te snel in zo'n zinloos reintegratietraject gedumpt wordt. En daardoor wordt het juist moeilijker gemaakt om juist weer aan het werk te komen want alles wordt voor je bepaald zonder dat je zelf enige inspraak mag hebben op alles.
Want de heren en dames jobhunters/coaches weten het zogenaamd beter. Ik Heb tot op heden nog nooit iets aan dit soort slag mensen gehad en kan deze mensen dan ook beslist niet serieus nemen.
Maar aangezien ik het spelletje gewoon meespeel met hun en ze vertel wat ze graag willen horen is het mij altijd goed afgegaan.
Want dat doen ze andersom ook.
en met hun bedoel ik dus de reintegratie buro's/cwi/sociale dienst e.d.
Ben het nu eindelijk is met je eens, tomaatje!
Het zou idd beter zijn als er geen reintegratieburo's nodig zijn.
En dat je het beter zelf kan doen, dat is nogal wiedes.
Dat is wat wij dus nu uiteindelijk ook gedaan hebben.
Helaas is door de fijne wetgeving dit wel het geval.
Feit blijft ook dat sommige mensen echt geen baan kunnen vinden.
Dat onze site er professioneel uit ziet, zou juist moeten laten zien dat we serieus zijn. Het heeft ons bakken met geld gekost aan een goede webdesigner enz.
Het softwareprogramma is door ons zelf ontworpen met behulp van een ICT bedrijf.
Wij weten dat het misschien moeilijk te geloven is, maar er zijn ook nog "goede"mensen die wel een eerlijke bedoeling hebben.
Wij zijn met zijn vieren dit begonnen, zoals ik al eerder uitlegde zelf allemaal gefaalde "projecten". Het heeft ons veel geld,tijd en energie gekost om ons ideaal na te willen gaan leven, nl. mensen echt gaan helpen!
Iedereen heeft wel commentaar hier, maar durf ons maar eens te bellen, en dan kijken of wij je niet binnen 2 weken aan het werk heb!
Bij ons geld ook "no Cure no pay!
Meneer van 57, ook voor u hebben wij werk.Hopelijk woont u binnen de regio Drechtsteden of in Rotterdam,want wij willen u graag helpen.
Het feit dat wij ook de enige zijn die hier op durven te gaan staan, zou ook al iets moeten zeggen toch?
Nogmaals, bij ons geen sollicitatieklasjes en al dat soort rotzooi, en al zeker geen meldingen aan uitkerende instanties over "niet mee werken"
Geen contracten die getekend hoeven worden (behalve bij je toekomstige baas)
Subsidies krijgen we niet en willen we niet.
Dus: Geef ons een eerlijke kans!
Het zou idd beter zijn als er geen reintegratieburo's nodig zijn.
En dat je het beter zelf kan doen, dat is nogal wiedes.
Dat is wat wij dus nu uiteindelijk ook gedaan hebben.
Helaas is door de fijne wetgeving dit wel het geval.
Feit blijft ook dat sommige mensen echt geen baan kunnen vinden.
Dat onze site er professioneel uit ziet, zou juist moeten laten zien dat we serieus zijn. Het heeft ons bakken met geld gekost aan een goede webdesigner enz.
Het softwareprogramma is door ons zelf ontworpen met behulp van een ICT bedrijf.
Wij weten dat het misschien moeilijk te geloven is, maar er zijn ook nog "goede"mensen die wel een eerlijke bedoeling hebben.
Wij zijn met zijn vieren dit begonnen, zoals ik al eerder uitlegde zelf allemaal gefaalde "projecten". Het heeft ons veel geld,tijd en energie gekost om ons ideaal na te willen gaan leven, nl. mensen echt gaan helpen!
Iedereen heeft wel commentaar hier, maar durf ons maar eens te bellen, en dan kijken of wij je niet binnen 2 weken aan het werk heb!
Bij ons geld ook "no Cure no pay!
Meneer van 57, ook voor u hebben wij werk.Hopelijk woont u binnen de regio Drechtsteden of in Rotterdam,want wij willen u graag helpen.
Het feit dat wij ook de enige zijn die hier op durven te gaan staan, zou ook al iets moeten zeggen toch?
Nogmaals, bij ons geen sollicitatieklasjes en al dat soort rotzooi, en al zeker geen meldingen aan uitkerende instanties over "niet mee werken"
Geen contracten die getekend hoeven worden (behalve bij je toekomstige baas)
Subsidies krijgen we niet en willen we niet.
Dus: Geef ons een eerlijke kans!
Sorry maar ik geloof er nog steeds niet in.
Mijn vertrouwen in reintegratieburo's is ernstig geschaad en heeft
meer leed dan goed veroorzaakt.
En in de goede bedoelingen van anderen geloof ik al jaren niet meer.
Kijk eens werk is er zat, alleen zijn de eisen zo hoog en zit een werkgever niet echt te wachten op iemand uit de ww of de sociale dienst.
Zeker als ze geen relevante werkervaring of diploma's meer hebben.
En daarmee bedoel ik dus niet tomaten plukken of enveloppen vouwen.
Bij de meeste reintegratieburo's gaat het er alleen maar om je zo snel mogelijk aaan het werk te "schoppen"
Alleen zijn deze mensen ook weer snel terug bij af.
Kijk ik heb altijd een baan gevonden en ik moet zeggen dat ik weinig tot niets heb gehad aan het CWI of een reintegratieburo.
Mijn vertrouwen in reintegratieburo's is ernstig geschaad en heeft
meer leed dan goed veroorzaakt.
En in de goede bedoelingen van anderen geloof ik al jaren niet meer.
Kijk eens werk is er zat, alleen zijn de eisen zo hoog en zit een werkgever niet echt te wachten op iemand uit de ww of de sociale dienst.
Zeker als ze geen relevante werkervaring of diploma's meer hebben.
En daarmee bedoel ik dus niet tomaten plukken of enveloppen vouwen.
Bij de meeste reintegratieburo's gaat het er alleen maar om je zo snel mogelijk aaan het werk te "schoppen"
Alleen zijn deze mensen ook weer snel terug bij af.
Kijk ik heb altijd een baan gevonden en ik moet zeggen dat ik weinig tot niets heb gehad aan het CWI of een reintegratieburo.
Gelukkig zijn er ook genoeg mensen zoals jij die wel zelf een baan kunnen vinden!
Werkgevers zitten idd niet vaak te wachten op mensen uit de ww enz.,maar als je beide partijen goed ondersteunt en ook"nazorg"biedt komt dit best wel goed.
Wat over het algemeen wel zo is , is dat deze mensen super gemotiveerd zijn om te werken.
Dat is voor een werkgever ook belangrijk! Je hebt ook niets aan een werknemer met een universitaire opleiding, als deze elke dag zwaar de kantjes eraf loopt en totaal niet gemotiveerd is.
Momenteel is er idd werk in overvloed,wij hebben bedrijven in onze bestanden die uit pure ellende mensen aannemen die net uit de gevangenis komen! (hebben we het niet over "kleine"misdrijven)
Die nemen liever mensen aan uit de ww hoor!
Misschien zou je ons is kunnen helpen, en jou visie over hoe het beter zou kunnen gaan met ons delen.
Inmiddels is de SP er ook hard mee bezig, dit naar aanleiding van een door o.a. ons klachten en vragen forum bij SP Dordrecht en landelijk te hebben opgezet over reintegratie. Kijk maar eens op de website van SP, dan kan je er van alles over terug vinden.
Dit heeft tot schokkende conclusies geleid, en de resultaten worden nu meegenomen naar de 2e kamer.
Ook Stichting Stimulansz heeft een onderzoek gedaan, en kwam ook tot niet zulke fijne conclusies. Dit is een overheidsinstelling, en deze gegevens komen dus ook weer daar waar ze er wat aan moeten doen.
Dus het gaat allemaal niet zo snel, maar uiteindelijk zullen er toch echt dingen moeten gaan veranderen binnen de RIB,s.
Het gaat nl. zoals altijd inmiddels om een heleboel geld, en zo goed als 0 resultaat.
Dat is iets wat de Heren en Dames in Den Haag in ieder geval niet zo leuk vinden, als iets te veel geld gaat kosten,haha.
Met vriendelijke groet,
Sanne Bergwerf.
Werkgevers zitten idd niet vaak te wachten op mensen uit de ww enz.,maar als je beide partijen goed ondersteunt en ook"nazorg"biedt komt dit best wel goed.
Wat over het algemeen wel zo is , is dat deze mensen super gemotiveerd zijn om te werken.
Dat is voor een werkgever ook belangrijk! Je hebt ook niets aan een werknemer met een universitaire opleiding, als deze elke dag zwaar de kantjes eraf loopt en totaal niet gemotiveerd is.
Momenteel is er idd werk in overvloed,wij hebben bedrijven in onze bestanden die uit pure ellende mensen aannemen die net uit de gevangenis komen! (hebben we het niet over "kleine"misdrijven)
Die nemen liever mensen aan uit de ww hoor!
Misschien zou je ons is kunnen helpen, en jou visie over hoe het beter zou kunnen gaan met ons delen.
Inmiddels is de SP er ook hard mee bezig, dit naar aanleiding van een door o.a. ons klachten en vragen forum bij SP Dordrecht en landelijk te hebben opgezet over reintegratie. Kijk maar eens op de website van SP, dan kan je er van alles over terug vinden.
Dit heeft tot schokkende conclusies geleid, en de resultaten worden nu meegenomen naar de 2e kamer.
Ook Stichting Stimulansz heeft een onderzoek gedaan, en kwam ook tot niet zulke fijne conclusies. Dit is een overheidsinstelling, en deze gegevens komen dus ook weer daar waar ze er wat aan moeten doen.
Dus het gaat allemaal niet zo snel, maar uiteindelijk zullen er toch echt dingen moeten gaan veranderen binnen de RIB,s.
Het gaat nl. zoals altijd inmiddels om een heleboel geld, en zo goed als 0 resultaat.
Dat is iets wat de Heren en Dames in Den Haag in ieder geval niet zo leuk vinden, als iets te veel geld gaat kosten,haha.
Met vriendelijke groet,
Sanne Bergwerf.
Dit riekt naar aanzetten tot discriminatie. Iets waar ze in de reïntegratiebranche een handje van hebben.Momenteel is er idd werk in overvloed,wij hebben bedrijven in onze bestanden die uit pure ellende mensen aannemen die net uit de gevangenis komen! (hebben we het niet over "kleine"misdrijven)
Dan moet je misschien beter lezen, er wordt alleen uitgelegd dat als dat er dus werk is voor iedereen! Het is maar hoe je het interpreteert.
Bah wat zijn de meeste op deze site een stel achterdochtige mensen zeg! Het zegt meer over jou, dan over ons.
Zwelg vooral lekker in zelfmedelijden, en probeer vooral niet eens het goede in mensen te zien.
De hele wereld bestaat nl. alleen uit slechte mensen, die je allemaal een oor aan willen naaien.
Bah wat zijn de meeste op deze site een stel achterdochtige mensen zeg! Het zegt meer over jou, dan over ons.
Zwelg vooral lekker in zelfmedelijden, en probeer vooral niet eens het goede in mensen te zien.
De hele wereld bestaat nl. alleen uit slechte mensen, die je allemaal een oor aan willen naaien.
@sbergwerf
Tomaat: dat kun je ons toch niet echt kwalijk nemen zeg.
Die achterdocht komt juist van mensen die hun hoop hadden
gevestigt op reintegratieburo's en die zijn gewoon mega
teleurgesteld.
Je begrijpt natuurlijk wel dat bij eenhoop mensen het "vertrouwen"
volkomen weg is.
maar ik hoop voor jullie dat het lukt om mensen op een
"goede" en positieve manier aan werk te helpen we zullen zien.
Ik geeft jullie in iedegeval het voordeel van de twijfel.
En trouwens mensen uit de gevangenis verdienen ook een kans
om weer terug te keren in de maatschappij.
Alleen deze maatschappij is erg slecht in het geven van kansen.
Tomaat: dat kun je ons toch niet echt kwalijk nemen zeg.
Die achterdocht komt juist van mensen die hun hoop hadden
gevestigt op reintegratieburo's en die zijn gewoon mega
teleurgesteld.
Je begrijpt natuurlijk wel dat bij eenhoop mensen het "vertrouwen"
volkomen weg is.
maar ik hoop voor jullie dat het lukt om mensen op een
"goede" en positieve manier aan werk te helpen we zullen zien.
Ik geeft jullie in iedegeval het voordeel van de twijfel.
En trouwens mensen uit de gevangenis verdienen ook een kans
om weer terug te keren in de maatschappij.
Alleen deze maatschappij is erg slecht in het geven van kansen.
-
Walter van V
jaaaa sure..... als je het maar vaak genoeg herhaalt, geloof je dat zelf misschien, maar ik (en velen met mij..) niet...!Alleen deze maatschappij is erg slecht in het geven van kansen.
In nl kan iedereen opleidingen, studies etc volgen, meestal zwaar gesubsidieerd door de overheid.. Maar het diploma halen moet je wel zelf doen hoor! En af en toe de nek uitsteken en voor je eigen toekomst ook eens risico durven nemen ook.