LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overzicht resultaten per RIB voor WW en WAO

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.

Vuilnisbak

Re: Overzicht resultaten per RIB voor WW en WAO

Ongelezen bericht door Vuilnisbak »

Moet ik nu uit deze tabel opmaken dat nog niet eens 1 op de 3 klienten aan het werk komt via een reintegratiebureau? Over hoeveel opleidingen en banen gaat het hier? Ik kan me nauwelijks voorstellen dat de vacatures (die vervult zijn)niet zouden zijn vervult zonder reintegratiebureau.
Het versterkt mijn vermoeden. We kunnen maar beter stoppen met deze koehandel.

Lucia Peeters

Re: Overzicht resultaten per RIB voor WW en WAO

Ongelezen bericht door Lucia Peeters »

Vele "clienten" worden op het moment dat ze ZELF een baan hebben gevonden, gechanteerd om hun contract naar het reintegratiebedrijven op te sturen, zodat het bedrijf de bonus voor de "plaatsing"kan opstrijken.

Ook in de documentaire de 4 van 4 miljoen hadden de 4 die dan een baan gevonden hadden dit ONDANKS het reintegratiebureau voor elkaar gekregen.

T2: In mijn berichtjes kom je over als een zeer gezonde energieke, goed uitziende vrouw met vlotte babbel en veel overtuigingskracht, die enigszins jaloers is op "uitkeringstrekkers"en zelf ook wel "in een uitkering zou willen zitten."
Ik kan je vertellen "lekker in een uitkering zitten" betekent wekelijks brieven en telefoontjes krijgen van UWV waarin gedreigd wordt je uitkering te korten of stop te zetten, je als ex-wao'er niet ziek mogen melden voor de WW (Zelfs niet als je echt ziek bent) met dezelfde klachten als waarvoor je in de WAO hebt gezeten, overgeleverd zijn aan een commercieel reintegratiebedrijf dat NIKS doet als je een beetje kansloos bent op de arbeidsmarkt.

Maar met jou eigenschappen en "plaatsing"resultaten moet het je toch wel lukken om weg te komen uit de reintegratiebranche en je droombaaan te vinden???

Berichten: 146
Lid geworden op: 05 sep 2005 22:04

Re: Overzicht resultaten per RIB voor WW en WAO

Ongelezen bericht door »

een zeer gezonde energieke, goed uitziende vrouw met vlotte babbel en veel overtuigingskracht, die enigszins jaloers is op "uitkeringstrekkers"
Nee, ja, nee, ja, ja en néé.

Ik ben op zoek naar een andere baan, ik heb echter geen haast. Ik ga pas weg als ik iets heb gevonden wat echt een verbetering is op wat ik nu heb. Bovendien is het niet zo dat ik aan al mijn clienten een hekel heb, beslist niet. Het is een minderheid die mij bovenmatig stoort. Vandaar dat ik niet op stel en sprong wat anders accepteer.

Lodi

Re: Overzicht resultaten per RIB voor WW en WAO

Ongelezen bericht door Lodi »

Gelet op alle spelfouten in sommige berichten kan een training (sollicitatie-)brieven schrijven voor sommigen niet zo heel veel kwaad :wink: ...

vuilnisbak

Re: Overzicht resultaten per RIB voor WW en WAO

Ongelezen bericht door vuilnisbak »

Niemant schreift beter nedurlants als mij. :wink:

Waarom mag een productiemedewerker geen spelfouten maken? Doe effe normaal zeg.

Negen van de tien keer hoor ik degene die mij intervieuwt tijdens een sollicitatiegesprek dingen zeggen als: Nooit geen, beter als, kost duur, enzovoorts. Ik ga daar echt niet moeilijk over doen. Ik wil werk en niet op alle slakken zout leggen. Als ik een zin formuleer schiet er wel eens wat bij in. Helaas heb ik de tekst al verstuurd voordat ik mezelf op mijn fouten betrap. In dit forum kun je niet achteraf wijzigen.

Gast

Re: Overzicht resultaten per RIB voor WW en WAO

Ongelezen bericht door Gast »

In dit forum kun je niet achteraf wijzigen
Als je geregristreerd bent wel vuilnisbakkie :lol:

Lodi

Re: Overzicht resultaten per RIB voor WW en WAO

Ongelezen bericht door Lodi »

Vuilnisbak, je hebt natuurlijk gelijk. Ik bedoelde het ook niet op die manier: de een is hier beter in, de ander weer in iets anders. Ik heb zelf twee linkerhanden en een mateloze bewondering voor ieder die een spijker recht in een plank kan slaan... dus ik bedoelde het niet zo. Wat ik wilde zeggen is dat sollicitatiebrieven veelal beoordeeld worden op taalgebruik, terecht of niet... dat dus een RItraject meerdere aspecten heeft.
En dat de discussies op dit forum soms wat zwart-wit zijn..
Groet, Lodi

Berichten: 146
Lid geworden op: 05 sep 2005 22:04

Re: Overzicht resultaten per RIB voor WW en WAO

Ongelezen bericht door »

Moet ik nu uit deze tabel opmaken dat nog niet eens 1 op de 3 klienten aan het werk komt via een reintegratiebureau?
Plus natuurlijk al die consulenten die anders werkloos thuis hadden gezeten :wink: Zie het maar als werkverschaffing dan, heeft het dus toch nut.

Gast

Re: Overzicht resultaten per RIB voor WW en WAO

Ongelezen bericht door Gast »

VUILNISBAK

ik ben het helemaal met u eens. het is gewoon handel waar alleen de GELDWOLVEN van de reintegratiebureau's, zogenaamde loopbaanadviseurs e.d. profijt van hebben.

Uiteraard lopen in deze sector ook veel integere lieden rond die er vooral op uit zijn om hun eigen functie (beter gezegd: non-job) te rechtvaardigen.

Een treffend voorbeeld is T2.

UWV + reintegratiesectorzakkenvullers toveren natuurlijk al jaren allerlei GRAFIEKJES en tabellen uit hun KAARTENBAK, waaruit zou moeten blijken dat het vinden van een baan vooral aan BEMIDDELING, loopbaanbegeleiding, trajectbemiddeling (en meer van dat soort verschrikkelijke termen) te danken zou zijn.

Zij sluiten zich BEWUST af voor alle informatie die het tegendeel bewijst; dus ook WETENSCHAPPELIJKE rapportages.

(OVERIGENS BEGRIJPELIJK: het valt niet mee om toe te geven dat je eigen bureautje of baan feitelijk zinloos is !!!).

Lucia Peeters

Re: Overzicht resultaten per RIB voor WW en WAO

Ongelezen bericht door Lucia Peeters »

Gelet op alle spelfouten in sommige berichten kan een training (sollicitatie-)brieven schrijven voor sommigen niet zo heel veel kwaad
Zelf schrijf ik sollicitatieberichten altijd in Word en doe na afloop een spellings-en grammatica-check + dat ik de brief door iemand anders laat lezen.


Tja en op dit forum typ ik heel impulsief en let niet zo op spelling en grammatica.

Mijn consulente bij Calder wist niet eens dat bij nationaliteit Nederlandse moest staan, omdat het bijvoeglijk is.

Waar ik wel wat aan heb gehad tijdens mijn traject: de suggestie van een ex-intercedente (mede-reïntegrant) uit mijn gorep dat uit mijn sollicitatiebrief moet blijken dat ik van toegevoegde waarde kan zijn voor een bedrijf/instelling.
Dus is mijn traject can 2x10 weken toch 5 minuten zinvol geweest :P

reintegratiedetective
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 mei 2005 18:33

Re: Overzicht resultaten per RIB voor WW en WAO

Ongelezen bericht door reintegratiedetective »

je moet toch wel erg simplistisch zijn om te denken dat de plaatsing van de diverse clienten uit de kaartenbakken een verdienste is van de bureau's (of loopbaanadviseurs).

Het is uiteraard gewoon een statistische zekerheid dat bepaalde percentages aan een baan komen en anderen niet. Dat heeft niets met zo'n loopbaanadviseur te maken !!

Dat jij dit tabelletje hier toont, zegt genoeg. Je zit waarschijnlijk vanuit je DESIGN-UWV-KANTOOR UWV of vanuit de 1500 EURO kostend design BUREAUSTOEL draadloos te internetten IN OPDRACHT VAN ZAKKENVULLER JOUSTRA !!!!

p.s. dat zo'n figuur dan plotseling TERRORISME bestrijder wordt zegt genoeg !! (enige kennis van zaken is niet nodig; als het maar lekker verdient )

P.S. niet de groeten aan je ex-baas JOUSTRA

Gesloten