http://www.at5.nl
Weg terug naar werk loopt vaak dood
De ruim vierhonderd miljoen euro die de gemeente betaalde voor reintegratrajecten om mensen weer aan het werk te helpen is weggegooid geld. Dat blijkt uit onderzoek van de gemeente.
Slechts vijf procent van de werklozen schiet iets op met het traject. Dat wil
zeggen: heeft na twee jaar meer kans om een baan te vinden. De gemeenteraad reageerde donderdag teleurgesteld op de uitkomsten van het onderzoek.
De magere resultaten zijn het gevolg van slechte contracten die de gemeente met de cursusbedrijven afsloot. De oppositie reageert geschokt en wil dat wethouder Aboutaleb met garanties komt.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Reintegratie Amsterdam grote sof
Re: Reintegratie Amsterdam grote sof
Goede link eddy, bedankt voor het plaatsen.
Het is goed om te zien dat de gemeente Amsterdam zelf een
onderzoek heeft gedaan en niet te laf is om deze conclusie naar buiten te brengen.
Eigenlijk zou dat geld van de reintegatiebedrijven moeten worden terug gevorderd.
Nu de andere gemeenten nog.
Het is goed om te zien dat de gemeente Amsterdam zelf een
onderzoek heeft gedaan en niet te laf is om deze conclusie naar buiten te brengen.
Eigenlijk zou dat geld van de reintegatiebedrijven moeten worden terug gevorderd.
Nu de andere gemeenten nog.
Ach, veel zal er niet veranderen ben ik bang. Denk ook niet dat de rest van de gemeenten zullen toegeven dat reintgratie nergens op slaat, er word simpelweg teveel aan verdient door zowel de buro's zelf als de SoZaWe mafia.
De welbekende verantwoordelijke wethouder die straks wellicht en helaas ook plaats gaat nemen in de tweede kamer beweerde dat een gedeelte nu eenmaal niet in aanmerking komt voor een betaalde baan.
Mijn vraag is dan, waarom word deze groep dan wel lastig gevallen met deze verplichtingen en als ze niet kunnen uit de uitkering getreiterd?
De welbekende verantwoordelijke wethouder die straks wellicht en helaas ook plaats gaat nemen in de tweede kamer beweerde dat een gedeelte nu eenmaal niet in aanmerking komt voor een betaalde baan.
Mijn vraag is dan, waarom word deze groep dan wel lastig gevallen met deze verplichtingen en als ze niet kunnen uit de uitkering getreiterd?
Wat het uitmaakt zullen we wel zien.
De "verantwoordelijke wethouder" kan beter de "betrokken wethouder" worden genoemd.
Want verantwoordelijkheid......
De "verantwoordelijke wethouder" kan beter de "betrokken wethouder" worden genoemd.
Want verantwoordelijkheid......
Helaas nemen dit soort mensen alleen verantwoordelijkheid voor wat goed gaat. Wat niet goed gaat is altijd de schuld van een ander.
Dus Aboutaleb laat eerst VIERHONDERD MILJOEN euro !!!!!!!! gemeenschapsgeld verdwijnen en vervolgens:
Ik vraag me dan af of Aboutaleb zelf eigenlijk wel in aanmerking komt voor een betaalde baan.
Eigenlijk zou Amsterdam op Aboutaleb moeten reageren met:
We kunnen niet zonder je, maar vanaf maandag gaan we het proberen.
Aan dit soort mensen hebben wij geen behoefte!!!
heeft ie eigenlijk nog een arrogante grote bek ook!beweerde dat een gedeelte nu eenmaal niet in aanmerking komt voor een betaalde baan
Ik vraag me dan af of Aboutaleb zelf eigenlijk wel in aanmerking komt voor een betaalde baan.
Eigenlijk zou Amsterdam op Aboutaleb moeten reageren met:
We kunnen niet zonder je, maar vanaf maandag gaan we het proberen.
Aan dit soort mensen hebben wij geen behoefte!!!
Aan Bakellende hebben we ook geen behoefte, toch zit deze im-beciel straks gewoon weer in een 'volwaardige' regering.