LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Reïntegratie en Riooljournalistiek
-
Re: Reïntegratie en Riooljournalistiek
vooral zo door gaan. Niet te kritisch worden, anders gaan ze mededelen aan je uitkerende instantie dat je dwars ligt. Gewoon het spelletje meespelen dat is de truc.
T2Opa, leg mij dan eens uit hoe jij weet dat leeftijd iets zegt over de resultaten van de consultenten. Er is namelijk geen verschil tussen de resultaten van de jongere en de resultaten van mijn ouderen collega´s.
U kent mij niet persoonlijk ik heb ook niet bij u in de klas gezeten en wij hebben samen ook niet geknikkerop het schoolplein.
Hier begint het al mee:
Ik spreek u aan met de titel U en hiermee geef ik aan u aan dat ik respect heb voor u als persoon.
Persoonlijk zou het u sieren dat u mij dit respect terug geeft door mij ook met U aan te spreken.
De aanspreek titel JIJ of JOUW geeft u aan dat u weinig respect heeft voor mij, in dit geval als een ouder persoon.
En bovenstaande eenvoudige voorbeeld zijn van die hele kleine dingetjes waar ik als oudere direct bemerk dat u als reintegratiemedewerker, over weinig mensenkennis beschikt.
En als ik dit bemerk, dan bemerken mijn collega oudere dit zelfde gevoel.
In de personeels advertentie van reintegratie bedrijven staat jonge enthousiaste medewerkers die in ons team passen.
De consulenten die ik heb gesproken, waren alle rond de 30 jaar. En ik kan u verzekeren dat ik beroepsmatig veel consulenten heb gesproken.
Als u dit forum leest en ook op SP.NL heeft gelezen dan leest u hier en daar exact het zelfde gevoel welke ik op dit forum en hierboven probeer te omschrijven.Jouw theorie is gebaseerd op wat in jouw ogen logisch lijkt. Logisch lijken hoeft niet logisch te zijn. Ik baseer mijn mening op ervaringen uit de praktijk.
Het is de toon van de muziek.Als iemand vastbesloten is dat een jongere consulent niet kan helpen wat kun je dan nog van zo´n traject verwachten? De client zal niets van de consulent aan willen nemen.
In tegenstelling tot uw jongere clientele die alleen nog op de inhoud van het verhaal reageren, luisteren de oudere clientele ook naar de toon waarin de inhoud van een verhaal wordt vertelden aan de hand van die toon + de inhoud beoordelen hij of zij of het verhaal op hem of haar toepasbaar is.
Het was ook niet als persoonlijke belediging bedoelt, dat u dit zo opvat zegt meer over uw eigen belevingswereld en het niet om kunnen gaan met positieve en opbouwende kritiek of het vermogen tot zelf reflectie.Ik ben zo´n jonkie die volgens jou niet kan functioneren in dit beroep. Weet je dat ik me niet eens beledigd voel.
Het is een constatering die voortkomt uit een beeldvorming die leeft bij uw oudere clientele, lees dit forum maar eens door. De meeste reacties gaan over het gebrek aan compassie of belangstelling voor des mens achter de persoon.
nou nou nou zeg maar bedankt voor uw compliment.Je hebt met je reacties op dit forum zo duidelijk laten weten dat je kortzichtig en zelfingenomen bent dat jouw mening over mij als consulent niet telt.
Zodra u een mening of een visie van andere mensen als kortzichtig gaat benoemen, dan zegt dit wel iets over u als persoon en de manier waarin u uw dagelijkse werkzaanheden verricht.
U bevestigde hiermee dat u en de uwen erg gericht zijn op behalen van resultaat en dat dit behalen van resultaat ten koste van alles gaat of moet gaan.Mijn resultaten zijn zeer goed, net zo goed als die van mijn oudere collega´s. En we leren van elkaar want hoe meer inzichten op reintegratie hoe effectiever het wordt.
U moet niet leren van uw collegas maar u moet lering trekken van meningen of ervaringen van uw clientele.
Uw collegas zijn geen graadmeter voor uw functioneren, maar uw clientele zijn uw graadmeter of voelsprieten hoe u zelf binnen uw functie functioneerd.
Elders sprak u over de verhouding van verkoper (de reintegratie medewerker) en klant (de clientele)? Een slechte verkoper kweekt ontevreden klanten.
In dit geval zijn er enkele duizenden ontevreden klanten, de eenvoudige conclusie daaruit is, dat de verkoper slecht zijn werk doet.
Het probleen is nu, dat de verkoper zo arrogant, persoonlijk noem ik het liever pure dommigheid of in een meer diplomatieker uitdrukking zou ik het kunnen noemen, een pure vorm van onervarenheid van de jonge reintegratie knaap.
Het probleem is dan ook dat deze knaap zelf niet inziet of niet in wil zien dat hij of zij een slechte verkoper is, van een even zo slecht product.
Overigens, slechte producten worden na verloop van tijd vanzelf uit de markt genomen.
Desondanks wens ik u allen heel veel sterkte in uw toch wel complexe werkzaamheden.
Laatst gewijzigd door opa op 08 sep 2005 01:33, 5 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijk verzoek aan ieder. Deze topic is gestart om op de vraag in te gaan of de uitzending van Radar een journalistiek hoogstandje was of kijkcijfergerichte sensatiezucht. Iemand hier nog iets over te melden..? Anders kan 'ie net zo goed op slot. Een reactie van Radar zelf verwacht ik eerlijk gezegd ook niet meer.
Vrijblijvende tip van de dag: niet meer reageren op de postings van types als Opa of Reïntegratiedetective. Zij zitten om geen andere reden op dit forum dan om te zieken en te zeuren. Laat ze lekker sikkeneuren resp. vuilspuiten. Mensen als zij zitten echt niet op deze forums om iets wezenlijks bij te dragen.
Groet en dank voor de terzake doende reacties tot nu toe, Lodi
Vrijblijvende tip van de dag: niet meer reageren op de postings van types als Opa of Reïntegratiedetective. Zij zitten om geen andere reden op dit forum dan om te zieken en te zeuren. Laat ze lekker sikkeneuren resp. vuilspuiten. Mensen als zij zitten echt niet op deze forums om iets wezenlijks bij te dragen.
Groet en dank voor de terzake doende reacties tot nu toe, Lodi
Radar heeft in ieder geval een aantal voorbeelden gegeven hoe het mis kan gaan. Daar is dat programma toch voor? Aangezien er veel mis is met RIB's een reden om hier aandacht aan te schenken. Natuurlijk gaat het ook vaker goed. Alleen daar hoor je niet zoveel van. De reden daarvoor is dat tevreden klanten niet klagen. Logisch toch? Mijn ervaring met Alexander Calder is slecht (mbt het vergroten van mijn kans op werk). Daarom heb ik contact opgenomen met een casemanager en gezocht naar een alternatief. Dat wil niet zeggen dat AC geen goed werk levert voor andere werkzoekenden.
Ik vind de reacties van een aantal mensen op dit forum die zich uitgeven voor consulenten, reïntegratiemedewerkers van RIB's nogal kortzichtig. Luister eens naar cliënten met duidelijke en begrijpelijke klachten. Probeer ze niet vast te houden, maar begeleid ze naar een alternatief als dat nodig is. Denk aan de belangen van de klant. Ook als je daar mee een klant verliest.
En daar zit het cruciale probleem: GELD.
Ik verwacht dat de evaluatie van het huidige reïntegratiebeleid volgend jaar de nodige veranderingen teweeg zal brengen. Dat kan niet anders. Ga dus op zoek naar een nieuwe baan is mijn advies aan de consulenten van de RIB's. En dat is niet negatief bedoeld, maar een advies.
Ik vind de reacties van een aantal mensen op dit forum die zich uitgeven voor consulenten, reïntegratiemedewerkers van RIB's nogal kortzichtig. Luister eens naar cliënten met duidelijke en begrijpelijke klachten. Probeer ze niet vast te houden, maar begeleid ze naar een alternatief als dat nodig is. Denk aan de belangen van de klant. Ook als je daar mee een klant verliest.
En daar zit het cruciale probleem: GELD.
Ik verwacht dat de evaluatie van het huidige reïntegratiebeleid volgend jaar de nodige veranderingen teweeg zal brengen. Dat kan niet anders. Ga dus op zoek naar een nieuwe baan is mijn advies aan de consulenten van de RIB's. En dat is niet negatief bedoeld, maar een advies.
Voor de verandering weer eens een heldere en constructieve reactie. Ik ben niet degene die daarover kan oordelen misschien, maar bedankt.
Goeie kritiek ook, voor mij als consulent begrijpbaar en nogmaals een terechte constatering dat het gaat om het belang van de kandidaat en nergens anders om.
Ik ben het niet geheel met u eens maar de strekking is herkenbaar.
Goeie kritiek ook, voor mij als consulent begrijpbaar en nogmaals een terechte constatering dat het gaat om het belang van de kandidaat en nergens anders om.
Ik ben het niet geheel met u eens maar de strekking is herkenbaar.
Beste Lodi,
Ik kan mij goed voorstellen dat een verkoper zich opgelaten voelt in een winkel als een klant enorme ophef en stampei staat te maken over een slechte fietsbel o.i.d. Ik als toeschouwer en potentiële klant ben niet op de hoogte van de ins en outs van het probleem. Ik heb waarschijnlijk ook iets nodig uit die winkel, maar het schrikt mij niet af om ook iets te kopen wat ik echt nodig heb. Ik zal wel meer op mij hoede zijn, want misschien heeft die boze klant wel gelijk. De verkoper zal zich beheersen, want die weet dat hij dergelijk gedrag niet kan veroorloven t.o.v. andere klanten in zijn zaak. Zo werkt dat nu eenmaal. Het hoort bij het vak. Maar als het vaak gebeurd krijgt de winkel wel een probleem. En ik denk dat Radar een goede aanzet heeft gegeven om het probleem in de winkel eens te belichten.
Ok, het was wel heel negatief en positieve dingen hoorde je zelden. Maar ja, misschien wel een aanzet voor een meer inhoudelijke discussie op TV betreft de RIB's?
Ik kan mij goed voorstellen dat een verkoper zich opgelaten voelt in een winkel als een klant enorme ophef en stampei staat te maken over een slechte fietsbel o.i.d. Ik als toeschouwer en potentiële klant ben niet op de hoogte van de ins en outs van het probleem. Ik heb waarschijnlijk ook iets nodig uit die winkel, maar het schrikt mij niet af om ook iets te kopen wat ik echt nodig heb. Ik zal wel meer op mij hoede zijn, want misschien heeft die boze klant wel gelijk. De verkoper zal zich beheersen, want die weet dat hij dergelijk gedrag niet kan veroorloven t.o.v. andere klanten in zijn zaak. Zo werkt dat nu eenmaal. Het hoort bij het vak. Maar als het vaak gebeurd krijgt de winkel wel een probleem. En ik denk dat Radar een goede aanzet heeft gegeven om het probleem in de winkel eens te belichten.
Ok, het was wel heel negatief en positieve dingen hoorde je zelden. Maar ja, misschien wel een aanzet voor een meer inhoudelijke discussie op TV betreft de RIB's?
Beste Spin,
Een mooie vergelijking..! Ik kan er niet zo veel aan toevoegen. Natuurlijk heb je gelijk dat uitwassen in een branche moeten worden aangepakt. Graag zelfs, als het ons (de RI branche) van onze slechte naam af zou kunnen helpen. Een ander voorbeeld hierin zijn de uitzendbureaus, die ook jarenlang hebben moeten opboksen tegen vooroordelen en slechte publikatie, deels natuurlijk doordat de branche zelf niet goed geregeld was. Daarin is steeds meer verandering gekomen en nu is deze branche volwassen, en kan iedereen voor wie het zinvol is van eenuitzendbureau gebruik maken. Zo zou het in de RI branche ook moeten kunnen lijkt me..!
En een discussie hierover... graag. Het is een complex onderwerp waar heel veel factoren bij komen kijken. Dat was nu juist wat me een beetje stoorde aan de uitzending: de eenzijdige belichting, zonder te weten wat reïntegratie nu inhoudt.
Nogmaals dank voor je feedback... goeie visie (wie ben ik om dat te zeggen... ) Groetjes Lodi
PS Ik kan er dus toch wel wat aan toevoegen
Een mooie vergelijking..! Ik kan er niet zo veel aan toevoegen. Natuurlijk heb je gelijk dat uitwassen in een branche moeten worden aangepakt. Graag zelfs, als het ons (de RI branche) van onze slechte naam af zou kunnen helpen. Een ander voorbeeld hierin zijn de uitzendbureaus, die ook jarenlang hebben moeten opboksen tegen vooroordelen en slechte publikatie, deels natuurlijk doordat de branche zelf niet goed geregeld was. Daarin is steeds meer verandering gekomen en nu is deze branche volwassen, en kan iedereen voor wie het zinvol is van eenuitzendbureau gebruik maken. Zo zou het in de RI branche ook moeten kunnen lijkt me..!
En een discussie hierover... graag. Het is een complex onderwerp waar heel veel factoren bij komen kijken. Dat was nu juist wat me een beetje stoorde aan de uitzending: de eenzijdige belichting, zonder te weten wat reïntegratie nu inhoudt.
Nogmaals dank voor je feedback... goeie visie (wie ben ik om dat te zeggen... ) Groetjes Lodi
PS Ik kan er dus toch wel wat aan toevoegen
WELKOM BIJ DE KLIK REINTEGRATIE INFORMATIE WEBLOG
KLIQ klachten m.b.t reïntegratie.
Het Comite "KLIQ over en uit" , is onafhankelijk en niet gelieerd aan een (politieke) partij of groepering. U treft enkel een verzameling citaten, wetenschappelijke onderzoeken en publicaties aan, met bron vermelding.
Het Comite "KLIQ over en uit" heeft een Meldpunt Klachten KLiQ Reïntegratie in het leven geroepen.
Tienduizenden werklozen, mensen met een arbeidshandicap en mensen in de bijstand (WWB), worden door het UWV of de gemeente naar een reïntegratiebedrijf gestuurd.
Totaal ontvangen reïntegratiebedrijven 1,2 miljard Euro voor de "diensten" die ze leveren.
Het comite krijgt een groeiend aantal klachten over o.a KLIQ en gaat deze nu gericht inventariseren. De uitkomsten worden verwerkt tot een rapport en aan politieke partijen aangeboden. Een aantal partijen hebben nu reeds nu de medewerking toegezegd, aan een diepgaand onderzoek (mede op basis van eigen bevindingen).
Mail u ervaring(en) naar: [email protected] t.a.v onze jurist de heer O. van Genderen.
Inzake reintegratie problemen zijn er reeds kamervragen gesteld, derhalve is het mede van belang dat de politiek verder op de hoogte wordt gebracht van de feiten.
In Den Haag weten ze niet dat de reintegratie een zeepbel is!
Help ons daarbij en stuur een e-mail naar de kamerleden of plaatselijke politiek.
Hier treft u de e-mail adressen aan: http://kliq.web-log.nl/index.log?ID=1460951
http://kliq.web-log.nl/
De EU Commissie stelt derhalve
vast dat de volgens het
herstructureringsplan vereiste
omslag is uitgebleven en is van
mening dat de levensvatbaarheid
van Kliq op de lange termijn noch
met het huidige noch met enig
ander herstructureringsplan kan
worden hersteld.
EU Commissie, September 200
Onderzoek der
Universiteit van Amsterdam
Kosten en baten van reïntegratiediensten 2003
Op de markt voor reïntegratiediensten werd in 2002 1,2 miljard euro uitgegeven.
Onderzoek naar de netto effectiviteit toont aan dat de inzet van reïntegratie, zoals scholing of een sollicitatietraining, de kans op een baan nauwelijks vergroot.
Is deze 1,2 miljard euro geen weggegooid geld?
Hier treft u het PDF rapport aan.
http://www1.fee.uva.nl/seo/PDF/Z044%20eindrapport1.pdf
http://www.seo.nl/assets/binaries/PDF/Z
KLIQ klachten m.b.t reïntegratie.
Het Comite "KLIQ over en uit" , is onafhankelijk en niet gelieerd aan een (politieke) partij of groepering. U treft enkel een verzameling citaten, wetenschappelijke onderzoeken en publicaties aan, met bron vermelding.
Het Comite "KLIQ over en uit" heeft een Meldpunt Klachten KLiQ Reïntegratie in het leven geroepen.
Tienduizenden werklozen, mensen met een arbeidshandicap en mensen in de bijstand (WWB), worden door het UWV of de gemeente naar een reïntegratiebedrijf gestuurd.
Totaal ontvangen reïntegratiebedrijven 1,2 miljard Euro voor de "diensten" die ze leveren.
Het comite krijgt een groeiend aantal klachten over o.a KLIQ en gaat deze nu gericht inventariseren. De uitkomsten worden verwerkt tot een rapport en aan politieke partijen aangeboden. Een aantal partijen hebben nu reeds nu de medewerking toegezegd, aan een diepgaand onderzoek (mede op basis van eigen bevindingen).
Mail u ervaring(en) naar: [email protected] t.a.v onze jurist de heer O. van Genderen.
Inzake reintegratie problemen zijn er reeds kamervragen gesteld, derhalve is het mede van belang dat de politiek verder op de hoogte wordt gebracht van de feiten.
In Den Haag weten ze niet dat de reintegratie een zeepbel is!
Help ons daarbij en stuur een e-mail naar de kamerleden of plaatselijke politiek.
Hier treft u de e-mail adressen aan: http://kliq.web-log.nl/index.log?ID=1460951
De EU Commissie stelt derhalve
vast dat de volgens het
herstructureringsplan vereiste
omslag is uitgebleven en is van
mening dat de levensvatbaarheid
van Kliq op de lange termijn noch
met het huidige noch met enig
ander herstructureringsplan kan
worden hersteld.
EU Commissie, September 200
Onderzoek der
Universiteit van Amsterdam
Kosten en baten van reïntegratiediensten 2003
Op de markt voor reïntegratiediensten werd in 2002 1,2 miljard euro uitgegeven.
Onderzoek naar de netto effectiviteit toont aan dat de inzet van reïntegratie, zoals scholing of een sollicitatietraining, de kans op een baan nauwelijks vergroot.
Is deze 1,2 miljard euro geen weggegooid geld?
Hier treft u het PDF rapport aan.
http://www1.fee.uva.nl/seo/PDF/Z044%20eindrapport1.pdf
http://www.seo.nl/assets/binaries/PDF/Z
Gelukkig dat Kliq geprivatiseerd is, anders was de slechte werkwijze nooit ''zichtbaar'' geworden en waren de ambtenaren nog lang verdergegaan met ''slapen'' en koffiedrinken over de ruggen van hen die hulp van ze verwachtten. Nu kunnen er tenminste maatregelen worden genomen!
Ik weet uit ervaring dat er bij KLIQ erg veel mensen heel hard werken. Wat ze deden was niet erg effectief maar aan de inzet en compassie van deze mensen hoef je niet te twijfelen (op een enkeling na uiteraard, maar die kom je tegen bij elk bedrijf).Gelukkig dat Kliq geprivatiseerd is, anders was de slechte werkwijze nooit ''zichtbaar'' geworden en waren de ambtenaren nog lang verdergegaan met ''slapen'' en koffiedrinken over de ruggen van hen die hulp van ze verwachtten. Nu kunnen er tenminste maatregelen worden genomen!
Maar DAAR wordt gewoon elk bedrijf op afgerekend... ook Kliq dus!
Voor de medewerkers alleen maar sneu? Nee, zij hebben het ook laten gebeuren!
Voor de medewerkers alleen maar sneu? Nee, zij hebben het ook laten gebeuren!