LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] reïntegratie ofdeïntegratie

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Robert Brand

reïntegratie ofdeïntegratie

Ongelezen bericht door Robert Brand »

Ik heb sinds 14 oktober 2003 een WAO-uitkering en in het kader van de wet REA ben ik door het UWV doorverwezen naar een reïntegratiebureau, te weten 'Fourstar reïntegratie services' vestiging Dordrecht. Via dit bureau ben ik een opleiding in de beveiligingsbranche gaan volgen. Deze opleiding zou met baangarantie zijn, echter van alle afspraken die met Fourstar en het leerbedrijf -Top Security te Barendrecht- gemaakt zijn, is totaal niets terechtgekomen. Ik ben nu anderhalf jaar verder en zit nog steeds zonder werk. Tijdens mijn stage is Top de praktijkovereenkomst op geen enkele manier nagekomen.
De kleding die ik kreeg was vies, oud en de overjas moesten we op het bedrijf achterlaten zodat de volgende stagiere deze met de direct opvolgende dienst meteen weer aan kon trekken, terwijl deze jas dus vlak daarvoor bezweet was door een collega. Zeer onfris!
Ik kreeg te weinig stage uren aangeboden, wel heeft het leerbedrijf gefraudeerd met het totaal aantal stage uren zodat ik toch examen kon doen. Echter omdat ik te weinig uren t.a.v. van mijn REA-uitkering kreeg is mijn WW-uitkering toendertijd stopgezet. Ik heb toen bezwaar aangetekend en dat is uiteraard gegrond verklaard. Ik ben uiteindelijk wel met zeer goede cijfers geslaagd voor de opleiding 'Beveiliger2', maar het lukt me niet om werk te vinden. Tijdens een voorgesprek met het hoofd opleidingen van Top -de heer Spiekerman- werd me verteld dat het feit dat ik niet over eigen vervoer beschikte geen probleem was. I.v.m. de onregelmatige werktijden blijkt dit echter wel een probleem.
Tijdens een van mijn sollicitatie gesprekken kreeg ik te horen dat Top onder de marktprijs werkt; ze werken eigenlijk vooral met gesubsidueerde stagieres die ze geen salaris betalen. Zo snijdt hun mes wel heel makkelijk aan twee kanten! Ik heb dan ook het gevoel dat ik niet aan het werk kom omdat Top als een paria in de branche bekend staat.
We werden met verscheidene stagieres in een auto gestopt en diegene die in dienst was, bleek zelf nog niet eens gediplomeerd! Dat bleek pas toen ik hem tegenkwam tijdens mijn praktijkexamen. Hij moest toen ook zijn examen nog doen! Ik kan nog wel enkele voorbeelden noemen. Bij mijn weten zijn er nog vele anderen die ook hebben geklaagd over de gang van zaken; allemaal mensen die via Fourstar bij Top zijn terechtgekomen.
Mijn gevoel zegt me dat alleen de subsidies belangrijk waren, niet de stagieres waar het eigenlijk om draait. Top heeft ook, n.a.v. mijn bezwaar inzake de korting op mijn uitkering, tegen het UWV verklaard dat ze nooit de intentie hebben gehad mij een dienstverband aan te bieden, dat de stage enkel bedoeld was in het kader van de opleiding. Dit is een pure leugen. Er is mij wel degelijk een dienstverband toegezegd. Helaas alleen mondeling; ik heb dit niet zwart op wit staan. Anders was ik nooit aan de opleiding begonnen en had het UWV m.i. nooit accoord gegaan met betaling van deze. Bij mijn weten is dit in strijd met de wet REA. Verder had men verklaard dat ik gewoon mijn afgesproken aantal stage uren maakte, dit is gelogen, omdat ik op dat moment al een maand niet of nauwelijks ingeroosterd stond. Dit is door het UWV bevestigd in mijn gegrond verklaardebezwaarschrift.

Zelf ben ik de wanhoop nabij. De redenen dat ik in de WAO ben terechtgekomen zijn van psychische aard, het gaat op zich wel weer redelijk met me, echter ik heb weer last van dezelfde terugkerende klachten zoals slapeloosheid, ernstige spanningen, hyperventilatie en huilbuien! Dit komt zuiver door de hele gang van zaken zoals hierboven beschreven. Ik loop dan ook weer regelmatig langs bij mijn psycholoog die dit bevestigd!
Bij Fourstar en bij het UWV loop ik tegen grote dikke muren op en nadat ik door het Juridisch loket in Dordrecht ben doorverwezen naar een advocaat, klop ik nu bij jullie aan voor steun, hulp en advies. Deze advocaat raadde mij aan contact op te nemen met de cliëntenraad van het UWV. Op dit moment kan hij nog niet veel voor mij betekenen omdat ik nog eerst nog enkele andere acties moet ondernemen. Echter na het zien van uw programma zou ik graag samen met u deze zaak aan de orde willen stellen; ik voel me zwaar genaaid, om het plat te zeggen. Alle papieren die deze zaak aangaan heb ik bewaard.

Ik hoop spoedig op een reactie van uw zijde.

Met vriendelijke groet,

Robert Brand
[email protected]

Gast

Re: reïntegratie ofdeïntegratie

Ongelezen bericht door Gast »

dit is de normale gang van zaken. Je moet er niet op rekenen dat je via een traject ooit iets zult bereiken.

Mijn advies:
WANTROUW iedereen die ook maar iets met deze sector te maken heeft !!

Probeer een eigen bedrijf te starten of een echte baan te vinden. Deze sector is nl. vergeven van de oplichtingspraktijken en trucs waar jij nu het slachtoffer van bent.

Ik ben als sinds 2000 aan het vechten tegen deze MAFFIA en heb alle leden van de 2e kamer diverse emails gestuurd. Hopelijk komt er nog voor de eeuwwisseling schot in de zaak.

De ergste oplichter woont ("werkt) trouwens in Z.W. NEDERLAND (MIDDELBURG); dus zorg dat je daar ver uit de buurt blijft !!!

Gast

Ik heb via het UWV een baan gevonden als fietsenbewaarder voor 80-uur per maand. Ik was volledig afgekeurd en kreeg € 1220 WAO nu ik werk hou ik € 300 minder netto per maand over. Mijn man werkt ook als gevangenisbewaarder en krijgt € 1050 netto per maand.

Gisteren werd ik in elkaar geslagen door 4 jonge jongens omdat die geen kaartje hadden voor de fiets en de fiets meenamen. Werd ik geboeid afgevoerd door de politie omdat ze dagten dat ik in het komploot sat.

Ik gaan schadevergoedig vragen. Weet iemant hoeveel ik kan ijsen ?

Jaap

Gast

Aan dit soort reacties heb ik dus helemaal niets.

Gast

Ik ook niet

Jaap

Oude Rot

Ongelezen bericht door Oude Rot »

Mijn man werkt ook als gevangenisbewaarder en krijgt € 1050 netto per maand. was getekend door: Jaap

Jaap, Miep of Joep, als je niet de stmmiteit had begaan met ''mijn man'', dan had je ook betere reaties gekregen.

Oude Rot

Robert Brand:
loop ik tegen grote dikke muren op en nadat ik door het Juridisch loket in Dordrecht ben doorverwezen naar een advocaat, klop ik nu bij jullie aan voor steun, hulp en advies. Deze advocaat raadde mij aan contact op te nemen met de cliëntenraad van het UWV.
Hier draait mij nou de maag van om; iemand die hulp vraagt en niemand die eigenlijk een poging doet om daar serieus op in te gaan of ook maar 1 enkel bruikbaar advies te geven.
Ik doe een poging; MET het risico dat het advies al eerder is gegeven of zelfs uitgevoerd.
Waarom probeer je deze nachtmerrie niet te gebruiken als ''les'' hoe je je niet moet laten misbruiken, maar richting aan je eigen toekomst dient te geven MET hier en daar hulp die je zelf inkoopt, zoals daadwerkelijke arbeidsbemiddeling waarbij je ''no-cure no-pay'' overeenkomt. Bedenk wel dat geen enkele werkgever een ''probleem'' wil aannemen, dus zet jezelf eerst overeind en maak je eigen doel heel helder en sluit een weddenschap af dat je dat (niet te hoog gestelde) doel zult bereiken ondanks je ervaringen. Als je je advocaat nou een verzoek laat indienen dat in dit specifieke geval, toch op z'n minst een coulante houding van het UWV past, bv in de vorm van een 2e kans en bv onder IRO voorwaarden, zou je met de ''les'', wellicht succes kunnen hebben. Helaas moet je ''knokken'', terwijl dat juist nu je dreigt te decompenseren, zo moeilijk is. Dat knokken moet je juist in zo' n situatie, dan ook niet ''tegen'' iets (kost veel energie en levert ECHT niets op), maar ''voor'' jezelf doen. Stippel een plan uit samen met je advocaat, maar blijf niet zitten!!!!!!!! Succes

lucia Peeters

Ongelezen bericht door lucia Peeters »

Mijn man werkt ook als gevangenisbewaarder en krijgt € 1050 netto per maand. was getekend door: Jaap

Jaap, Miep of Joep, als je niet de stmmiteit had begaan met ''mijn man'', dan had je ook betere reaties gekregen.
In Nederland kunnen sinds 2001 mensen ook met een partner van hetzelfde geslacht trouwen.

Oude Rot

''Heren'', mijn oprechte excuus!

reintegratiedetective

Ongelezen bericht door reintegratiedetective »

advocaat verwijst naar clientenraad. De clientenraad kan alleen maar SIGNALEREN (stelletje losers). Zij kunnen helemaal NIETS doen, tenminste dat zeggen ze !!!

Het hierboven genoemde KNDM (kastje naar de muur-systeem) is een goudmijn voor advocaten !!
Zij vangen hun salaris volgens de richtlijnen (puntensysteem) zoals vermeld in het KLUWER advocatenboekje en de client doet het WERK !!!

(wie had het ook al weer over NEDERLAND bananenrepubliek ??

Oude Rot

Zij kunnen helemaal NIETS doen, tenminste dat zeggen ze !!!

Tja, heer ''detective'', dat komt omdat U en velen met U de zaak zo amateuristisch aanpakken en daardoor ook blijft steken in ''scheldpartijnen''. U helpt daarmee niemand, behalve wellicht Uzelf. Aan dat geonaneer hebben we nix. U hebt voldoende duidelijk gemaakt dat een aantal RIB's Uw sympathie niet wegdragen. Natuurlijk hebt U daarvoor redenen, maar het zou toch wel eens aardig zijn als U vragenstellers eens een werkbaar advies zou geven. Veel succes daarmee.

Gast

WERKBAAR ADVIES = opheffen de reintegratiesector. IS NL. EEN HANDEL WAAR UITSLUITEND DE ZOGENAAMDE BEMIDDELAARS BETER VAN WORDEN.

Oude Rot

OK, ik ga met U mee;

U hebt zojuist van de AD te horen gekregen dat Uw WAO uitkering 80/100 is teruggebracht naar 35%. Immers; er is vastgesteld dat U met of een aantal uren, of een baantje op lager niveau, waarbij Uw handicap volgens de VG en de AD niet meer zo belemmerend is, weer verdiencapaciteit hebt.
U krijgt nog 2 jaar aanvullende WW en moet dus zorgen binnen die 2 jaar, werk te hebben gevonden
U bent woest: immers; de hele dag worstelt U met Uw makke.

Wat nu te doen?? :roll:

Als U daar nou eens een serieus antwoord op geeft, met haalbare stappen, komen we misschien wel tot dezelfde conclusie van ''opheffen'', want er is dan een betere en manier immers?
Ik zie graag Uw gemotiveerde aanpak verschijnen!

Succes! :idea: [/i][/b]

Gesloten