LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] reïntegratie

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Langhaar

reïntegratie

Ongelezen bericht door Langhaar »

23-4-2007 ‘Iedereen weet dat reïntegratie niet werkt’Werkzoekenden kunnen beter vrijwilligerswerk doen dan een reïntegratietraject volgen.

Dat zegt Anush Avetisyan, tot voor kort voorzitter van de cliëntenraad van de Amsterdamse sociale dienst.

Tegenwoordig coacht ze vrijwilligers in Geuzenveld-Slotermeer, bijvoorbeeld als ze fietscursussen willen organiseren. Veel vrouwen vinden hierdoor betaald werk.

Interview met Avetisyan

Eddie2

Re: reïntegratie

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Kan je mijn casemanager danwel prive dokter (want ze denkt dat ze dokter is) daar ook van overtuigen?

koetjeBoe

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

Hahahah, eddie je hebt haar toch zeker wel even van die waanvoorstelling afgeholpen?

Eddie2

Ik doe mijn best koetjeboe, het is zogezegt onder de rechter en bij de ombudsman want de direkteur houdt haar het handje boven het hoofd. Waarschijnlijk pleegt ze daarbij regelmatig een felatio :wink:

tomaatje

Ongelezen bericht door tomaatje »

Dat reintegratie inderdaad niet werkt is wel duidelijk. Alleen wat ik niet snap waarom in godsnaam de gemeentes en het UWV er nog steeds geld in pompen.

Vandaag las ik ook een stukje dat werklozen een microkrediet kunnen afsluiten zodat ze voor zichzelf kunnen beginnen. Alleen wat ze er niet bij vertellen wat als het mis gaat.

Ze kunnen beter een microkrediet afsluiten voor een werkloze voor een opleiding.

Eddie2

Wat zeur je nou toch tomaat, ik word hier niet goed van, het is toch bewezen dat reïntegratie goed voor je is. Ik ben van mening dat jij op water en brood gezet dient te worden wegens het blijven weigeren mee te werken aan een nuttige voorziening.

koetjeBoe

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

..... goed voor je is.
Niet alleen goed, maar ook heel gezond.
Gooi die pillen maar weg, ontsla je huisarts en stap in een reintegratietraject.
Stap nu in, voor het te laat is.

tomaatje

Tsja toch las ik dat in Rotterdam een hoop minder bijstandsuitkeringen worden verstrekt. Ze zeggen dat het door de aantrekkende economie en "werkgelegenheid komt". Je zou bijna denken dat het inderdaad door die reintegratietrajecten komt. Maar persoonlijk denk ik dat een hoop bijstandsuitkeringen gewoon keihard zijn geweigerd of om een of andere reden zijn stopgezet. Ook denk ik dat een hoop mensen de bijstand zijn "uitgepest" onder de druk van sancities e.d.en nu dus zwaar in de problemen zitten , uiteraard lees je dit natuurlijk nergens.

Daarintegen is de WW aanvraag strenger geworden en de periode dat je een ww krijgt korter. Ik heb met mensen gezeten die 6 jaar bv hebben gewerkt en nu nog maar voor 1 jaar WW krijgen en dan een enkeltje soos krijgen.

Eddie2

WW regels zijn tegenwoordig helemaal te belachelijk voor woorden. Je moet heeeeeeeel lang achtereen gewerkt hebben om nog maar een luttel aantal jaren recht te hebben op deze uitkering terwijl j.e je scheel hebt betaald aan premie. Daarbij komt nog eens dat je met een advocaat je ontslag moet aanvechten. En, het UWV jat ook nog eens een gedeelte van je ontslagvergoeding met de zogenaamde fictieve maand. Heerlijk landje hier.

tomaatje

Nee eddie2 je hoeft tegenwoordig je ontslag niet meer aan te vechten hoor!
Behalve alleen nog maar in enkele "speciale" gevallen.

Ik geloof ook dat de ontslagvergoeding ook van de baan is maar dat moet ik nog eens uitzoeken.

Eddie2

Dat waren de plannen ja zover ik weet, maar dat schijnt allemaal weer niet door gegaan te zijn.

tomaatje

kweenie daar heb ik nog niet veel over gelezen, lag waarschijnlijk te pitten in mn tomatenkistje.

Toch denkt deze tomaat erover om de handdoek in de ring te gooien en maar fulltime huisvader te worden.

Na 3 supermega zinloze gesprekken met een werkconsulent op het CWI ben ik het nu wel goed zat. En dan heb ik het nog niet eens gehad over al die andere arme mensen die hun hele hebben en houden moeten kopieren voor de soos met maar 1 kopieer machine in het CWI gebouw waar alles en iedereen van je ellende kan meegenieten.

Bah!

Eddie2

met een werkconsulent
Alleen het woord al.

Gesloten