LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] .

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Eddie2

.

Ongelezen bericht door Eddie2 »

cleared
Laatst gewijzigd door Eddie2 op 06 sep 2007 03:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Walter van V

Re: .

Ongelezen bericht door Walter van V »

je titel heeft een negatieve ondertoon, die ik niet kan plaatsen bij je link..Leg eens uit?

(overigens: hoe gaat het met de kies??)

Eddie2

Aanstaande dinsdag naar de kaakchirurg voor een wortelpuntbehandeling. Over het andere in deze topic kan ik alleen maar zeggen sorry ik ben nu eenmaal negatief aangelegd. De rekening voor de tandarts weiger ik overigens te betalen en is 'onder juridische behandeling"

tomaatje

Ongelezen bericht door tomaatje »

Ach dat er minder mensen in de bijstand zitten da's al algemeen bekend.

Ze vertellen er alleen niet bij hoeveel mensen er in zinloze reintegratietrajecten terecht zijn gekomen om daarna maar weer in de WW te komen zodat ze daarna weer terug nar de bijstand moeten zodat ze daarna weer in een reintegratie traject moeten enz enz enz :wink: .

En dan hebben we het natuurlijk nog niet gehad over de mensen waarvan de uitkeringen om de een of andere reden gewoon zijn gestopt of dat mensen de bijstand zijn uitgetreiterd.

En natuurlijk is elke gemeente daar trots op.

:D

Eddie2

En getreiterd word ik, dat kan ik je verzekeren, en de rechters vertrouw ik ook al niet meer, want ze rekken de boel mij net een beetje te lang. Ik heb pijn aan mijn vingers van het tikken.

tomaatje

Maar eddie toch !

Je zou juist blij moeten zijn met al dat getreiter van al die welwillende mensen bij de sociale dienst die je maar wat al te graag aan een langdurige baan willen helpen.

Ze hebben het beste met je voor en bedoelen het goed :wink:

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Vraagje aan tomaatje en eddie2. Inderdaad, er zijn misstanden. Dat kunnen we allemaal met elkaar eens zijn.
Wat gaan we eraan doen?

Alleen klagen is leuk, maar ja dan kunnen we ook gaan klagen over die geweldige jaren 70 en 80 waarin vooral iedereen aan de uitkering moest en nu nog de nadelen van ondervinden.

Eddie2

Wat gaan we eraan doen?

Wat ik eraan doe? Schrijven naar B&W en naar bestuursrechters. Helaas kom ik er steeds meer achter dat deze echt niet zo objectief oordelen dan dat ze werkelijk zouden moeten. Geld geld en macht, daar draait het tegenwoordig om. rechtvaardigheid is ver te zoeken.
Laatst gewijzigd door Eddie2 op 30 mei 2007 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Eddie2

Ze hebben het beste met je voor en bedoelen het goed.
Met bonussen opstrijken wanneer ze je eindelijk uit de bijstand gelogen en bedrogen hebben ja. :wink:

Eddie2

(overigens: hoe gaat het met de kies??)
Pijnlijke geschiedenis zo'n wortelpuntbehandeling Walther, maar het heeft vooralsnog wél geholpen! :D

tomaatje

Vraagje aan tomaatje en eddie2. Inderdaad, er zijn misstanden. Dat kunnen we allemaal met elkaar eens zijn.
Wat gaan we eraan doen?
Klagen is best wel leuk hoor maarschalk :D het is vermakelijk om te zien hoe sommigen zich opwinden en druk lopen te maken

Maar wij kunnen er niets aan doen

alleen klagen en hopen dat er meer mensen zijn die in het zelfde schuitje zitten en ook klagen zodat je heeeeel misschien gehoord wordt en dat er dan iets gedaan wordt

en we leven nu eenmaal in een maatschappij waar het ieder voor zich is
want wie kan het nou wat schelen dat ik geen baan heb en mijn rekeningen niet meer kan betalen niemand toch ?.

Bij het UWV , De sociale dienst,en het CWI ben je slechts alleen maar een nummer in hun computerbestanden en moet je het voor de rest zelf maar uitzoeken.

Voor de rest ben je overgeleverd aan zogenaamde hulp van een reintegratieburo waar uiteindelijjk alles voor je wordt bepaald en dat je er uiteindelijk zelf achter moet komen dat je er totaal niets wijzer van bent geworden.

Maarschalk

Tomaatje, gelukkig heeft eddie2 wel door dat je er iets aan kan doen. Schrijf brieven naar de verantwoodelijke personen en de kamerleden.
Klagen is ook leuk, en prettig om even stoom af te blazen, maar continu klagen komen we niet verder mee en zeker niet van de misstanden af.

koetjeBoe

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

gelukkig heeft eddie2 wel door dat je er iets aan kan doen.
Eddie, heb je aan je correspondentie de indruk overgehouden dat je er inderdaad echt iets aan kunt doen?

Wat betreft kamerleden, daar moet je je niet al te veel van voorstellen.
Een SP kamerlid ging eens een sociale werkplaats bezoeken. Dit kamerlid was van te voren schriftelijk op de hoogte gebracht van het een en ander aan misstanden bij die sociale werkplaats.
Gedurende het bezoek gaf dit kamerlid twee verschillende personen twee verschillende reacties op navraag naar de stukken die aan dit SP kamerlid gezonden waren.
1: Ja, en ik heb kritische vragen gesteld.
2: Ja ik heb ze ontvangen, maar ik ga daar niets mee doen.

Maarschalk

@koetjeboe, als dat het geval is kunnen we in elk geval de algemen optiek dat de VVD en CDA de kleine man willen naaien overboord gooien. Verder kunnen we schrijven wat we willen. Vervelend als er geen respons op komt.
Ik stem niet voor niets op protest partijen en elke keer tegen Europa. Ja we worden inderdaad regelmatig als kind behandeld door politici en ik vind dit schandalig. Maar niks doen en dan alleen maar klagen helpt zeker niet. Dus door blijven gaan.
Schrijf je politici, stuur brieven naar de krant en wat al niet meer. Laat je stem horen.

koetjeBoe

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

Dus door blijven gaan.
Zonder meer! Nooit stoppen!!!

En wat van Gerda Verburg, was zij niet in de radar uitzending over reintegratie?
Wat heeft zij nou helemaal bereikt? Of uberhaupt gedaan?

tomaatje

Ik doe er zeker wel wat aan maarschalk!!

Ik schrijf ook brieven, bel mij een ongeluk, rechtsbijstand en weet ik al wat niet meer.

Maar uiteindelijk komt het toch meer neer op eigenbelang.

Helaas maar waar.

En wat het klagen betreft, ik geef alleen mijn mening!

Gesloten