LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] topje van de ijsberg

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Gast

topje van de ijsberg

Ongelezen bericht door Gast »

een van de honderden reacties op de site van SP.NL


ik heb tros radar gekeken en ben blij dat het nu eindelijk eens in de media komt.
calder mag ook wel genoemd worden, of op de zwarte lijst gezet worden.

Reactie van slachtoffer reintegratie — dinsdag 6 september 2005 @ 16.05

M2

Re: topje van de ijsberg

Ongelezen bericht door M2 »

WEER IEMAND die zich maar al te graag de rol van SLACHTOFFER LAAT AANMETEN??!! Dat is nou PRECIES waarom er REINTEGRATIEBEDRIJVEN ZIJN!! Om deze mensen uit hun SLACHTOFFERROL te halen!!!

Je voelt je zoals je je WILT VOELEN!!! :?

Langhaar

Re: topje van de ijsberg

Ongelezen bericht door Langhaar »

m2
Wat ben jij bang, want het duurt niet lang meer en
dan is het afgelopen met die geldverspillende onzin.

Kan je eindelijk een echte baan nemen.

Ja dan moet je gaan werken voor je geld. :)

RIB VAN DREUMEL DEPIRO

Re: topje van de ijsberg

Ongelezen bericht door RIB VAN DREUMEL DEPIRO »




Geplaatst op 05 Sep 2005 22:14 door T²


--------------------------------------------------------------------------------

Scholing is geen wondermiddel. Geen werkgever zit te wachten op iemand van 55 met diploma maar zonder relevante werkervaring.

Naar boven

En daar zit nu precies het probleem.
Maar iedereen heeft stront in de ogen..
De politiek, ALLE!!! reintegratiebureaus durven niet eens werkgevers te benaderen waarom dit zo is???????
Bang om geen outplacement meer te bewerkstelligen....
Ziekelijk van die stoere consulentjes...
Grote bek achter dat bureau, maar op straat zijn het grote mietjes die dan inelkaar zakken omdat ze geen power meer vanachter het pluiche bureau hebben op kantoor....
Deze mensen werken voor hun eigen brood (EN NIKS ANDERS..DAGVULLERIJ!!), en de bazen
vullen de zakken met het belastinggeld!!, die hun vrouwen weer legen met vakantie's, dure met hun bespoten RIB auto;s gaatstra's Tenson, kleding...
Het het hele reintegratiebeleid is volkverlakkerij en moet HARD :evil: :evil: , heel hard worden aangepakt.
Ze moeten meer!!doen om banen te vinden, ipv 4 uur per dag snuffelen op RADAR!!!, daar worden ze zwaar voor betaald van ONZE :evil: belastingcenten!!!!
Maar alle clienten zitten tegen de muur, omdat de consulenten, zeg maar gerust slavendrijvers ze bedreigen met het UWV dat ze gekort zullen worden als ze niet meewerken!!! WAT IS DIT VOOR BELEID?????
Ze zitten daar in een duur gebouw te zitten en niks te doen, en doen net alsof ze veel doen???, maar waar staat dan dan?????
Deze criminele organisatie's en geldaftroggelende onderwereld moet worden aangepakt!!!
De client staat voorop!! ten alle tijde.........en MEER RESULTAAT BOEKEN!!

Berichten: 146
Lid geworden op: 05 sep 2005 22:04

Re: topje van de ijsberg

Ongelezen bericht door »

Eh??? Wij hebben helemaal geen auto van de zaak, wij rijden onze eigen auto´s zakelijk voor een rottige 18 cent per kilometer. Daar moeten we geld op toeleggen met die benzineprijzen van tegenwoordig. Vinden we niet erg hoor: het is in het belang van de clienten dat we veel werkgevers bezoeken. En dure merkkleding: ik kan het niet betalen van mijn salaris.

Langhaar

Re: topje van de ijsberg

Ongelezen bericht door Langhaar »

T2

De werkgevers vragen waar je blijft.
Ze kennen je niet.

Gast

Re: topje van de ijsberg

Ongelezen bericht door Gast »

Ik weet nietbij welke bedrijven de consulenten werken, maar wordt wel nieuwsgierig.

Ik zal even kort uitleggen hoe een traject bij Calder in het werk gaat (consulenten bezoeken daar geen bedrijven en verdienen 1800 netto per maand-ik houdt de advertenties bij daarom weet ik dat).

In "Dynamisch assesment" mogen mensen woordjes als "op een kantoor werken" "veel buiten zijn", etc (het zijn er ongeveer 100-150) uitknippen en op een hoopje gooien. dan moet men er 10 opplakken onder het kopje "ik wil wel in mijn werk" en 10 onder "ik wil niet in mijn werk" Dit moet men overschrijven in een map, en hierna op een grote flap schrijven, de flap in het klaslokaal ophangen en het opgeshcrevene aan de groep voorlezen. De consulent controleert of alles wel klopt (veel geld verdienen en veel vrije tijd gaan bijvoorbeeld niet samen zoals iedereen weet). Zou er iets niet kloppen dan schroomt de gemiddelde Calder-consulent niet om iemand voor de groep voor schut te zetten.

Wat al deze termen concreet over werk zeggen wordt er niet bijverteld, want er moet weer snel doorgegaan worden met de volgende knip-en plak opdracht.

Dit is slechts 1 voorbeeldje, maar de opdrachten zijn allemaal van bovenstaand niveau of lager.

In "dynamische bemiddeling" moet men met veel te veel mensen en veel te weinig pc's sollicitatiebrieven en cv's gaan schrijven. Ook als je cv tip-top in orde is (omdat je al bij het CWI langs bent geweest voor advies) moet je een cv gaan maken. Mensen die thuis een pc hebben, moeten toch bij Calder in het gebouw blijven en wachten tot er een pc vrij komt (Men gaat er bij Calder uit dat men thuis toch niks doet en hun aanpak werkt zo lekker motiverend).

Hoe je een goede sollicitatiebrief schrijft, hoe je een gat in je cv op een posititeve manier kan brengen, etc wordt geen aandacht aan besteed. Men moet nu eenmaal "geactiveerd" worden.

Uitzendwerk mag niet geaccepteerd worden, want het traject gaat voor en men moet blijvend aan de slag. Dat je door het verricten van uitzendwerk soms in een vaste baan kan rollen is blijkbaar nietbekend.

Gast

Re: topje van de ijsberg

Ongelezen bericht door Gast »

M2

ik vermoed dat u zelf slachtoffer bent van uw eigen verzinsels !!

De hele branche waarin u blijkbaar werkt en die u ten koste van alles wilt verdedigen, is een DOOR DE OVERHEIDS GESUBSIDIEERD groot luchtkasteel.

De klanten die niet tevreden zijn, manoeuvreren zichzelf niet in een slachtofferrol, zoals u stelt. Men is terecht kritisch vanwege het volkomen uitblijven van resultaten.

De "RESULTATEN" waarmee de bemiddelaars schermen zijn volkomen fictief.

Ook zonder hun bemiddeling vinden mensen wel een baan.

Gast

Re: topje van de ijsberg

Ongelezen bericht door Gast »

LANGHAAR,

M2 wil het reintegratiespel nog jaren blijven doorspelen. Dus: kaartenbak openen, kaart trekken en een telefoontje plegen met een werkgever !!!

en dan vervolgens een vette premie ontvangen !!!

(onbegrijpelijk dat dit in NEDERLAND mogelijk is !!)

Gast

Re: topje van de ijsberg

Ongelezen bericht door Gast »

www.arbobondgenoten.nl/arbothem/ verzuim/reintegratieervaringen.pdf

Gesloten