LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV waarschuwt voor ruim half miljoen werklozen

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
tomaatje

UWV waarschuwt voor ruim half miljoen werklozen

Ongelezen bericht door tomaatje »

AMSTERDAM - Ruim een half miljoen langdurig werklozen en mensen met een ziekte of handicap hebben de komende vier jaar veel hulp nodig om uit de uitkering aan werk te komen. Driekwart van hen zal zelfs zeer moeilijk te bemiddelen zijn. Dat heeft uitkeringsinstituut UWV vrijdag bekendgemaakt.

Het UWV heeft deze analyse gemaakt naar aanleiding van de afspraak in het regeerakkoord van CDA, PvdA en ChristenUnie om meer mensen het werk te krijgen. Daarbij zet het kabinet voor een belangrijk deel in op de onderkant van de arbeidsmarkt.

Maar het uitkeringsinstituut waarschuwt dat de re-integratie van mensen met een grote afstand op de arbeidsmarkt veel inspanningen vereist.

bron nu.nl

Er slim van het UWV om nu pas met deze conclusie te komen

:D :D :D :D

Walter van V

Re: UWV waarschuwt voor ruim half miljoen werklozen

Ongelezen bericht door Walter van V »

ach dit weet iedereen, inclusief UWV allang hoor. Zal er nu met name omgaan de onervaren nieuwe regering even op het goede (wat dat dan ook mag wezen..) pad te zetten..

tomaatje

Uiteraard weet iedereen dit !! en aangezien iedereen dit weet was het dus goed genoeg om er alsnog een persbericht (weer) over te plaatsten :D :D

Maar ach reintegratie heeft toch nooit echt goed geholpen door dit bericht wordt dat nog eens extra onderstreept.

En wat de regering betreft: hoop beloftes en weinig daden

Slaap lekker nederland
:evil:

Walter van V

Ongelezen bericht door Walter van V »

Slaap lekker nederland
ach...als het hier niet bevalt kan je altijd nog emigreren toch? :roll:

tomaatje

He' jij bent toch een werkgever ??? je zou ons toch voor gaan???. :lol:

Eddie2

Ongelezen bericht door Eddie2 »

En wat de regering betreft: hoop beloftes en weinig daden

Hoe durf je dit nu toch te zeggen Tomaat? Ik zou bijna gaan denken dat je niet of onvoldoende wil meewerken aan een vooziening tot arbeidsinschakeling!!! :wink:

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

1 Leeftijd?
2 Handicap?
3 Tijd werkloos....?
4 Diploma's
5 Gezondheid?

En de persoon die het beste uit dit lijstje komt is het meest succesvol, dus als je voorselecteer haal je een hoge score, dus pas afgestudeerde pubers begelijden en je krijgt een complimentje!

Maar om in Friesland een 50+ er aan het werk helpen?
Ja, het kan, maar daar is al veel werkloosheid, en dat is ook belangrijk!

De enige oplossing is dat mensen die in regio's wonen met hoge werkloosheid gaan zoeken in andere regio's met personeelstekorten!

Dus lang reizen, of verhuizen!
Waarom kunnen polen wel hier huizen schilderen, en is er tekort aan Nederlanders?
Hoe flexibeler je zelf bent met reizen of verhuizen, des te meer kansen, en zelfs invalide kunnen dan nog werk vinden, maar die hadden op mijn advies gelijk de subsidie mogelijkheden bijgevoegt en hoeveel de werkgever kan krijgen en hoe aan te vragen!

Dus een doe het zelf werknemer!

Deze laatste tip is dus een gouden regel, want ik had als eenvoudige arbeider niet verwacht dat ik van de 8 invalide binnen een jaar er 7 aan het werk kreeg, en de laatste wacht op antwoord, en heeft nog kans!

Zo kan het dus ook.

Eddie2

want ik had als eenvoudige arbeider niet verwacht dat ik van de 8 invalide binnen een jaar er 7 aan het werk kreeg, en de laatste wacht op antwoord, en heeft nog kans!
En zijn die invalide 7 stuks daar blij mee? met koekjes inpakken of soortgelijk de bielen werk?

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Nee, ik doe zelf eenvoudig werk, en ben tevreden,
zij hebben een betere opleiding en een goede baan en zijn tevreden!

En als de contracten vaste dienstverband worden gaan er enkele vermoedelijk een huis kopen, want na jaren lang thuiszitten is elk werk leuk, en ik was soms jaloers, het was 5x kantoor werk, en 2x reparatie's en die zijn dus ook geen lopendeband kneuzen, maar juist met fabriekswerk kun je rustig weg dromen en muziek schrijven tussendoor!

Er zijn duizenden mensen die tevreden zijn met simpel werk, en die willen juist dit niet stresgevoelige werk, geld vangen en niet verder denken, of juist wegdromen, humor maken, en dat lukt niet op een Notaris kantoor!

Voor iedere invalide zoek ik wel een passende baan, dus niet alleen de handicap, maar ook de persoon moet bij de baan passen!

Eddie2

Okay man, ere wie dan ere toekomt, er zouden er dus meer van jouw kaliber moeten zijn. Kennelijk loop ik telkens tegen de verkeerde aan.

tomaatje

Alsjeblieft zeg ! ik heb met mensen van 58 in een reintegratie traject gezeten, die mensen maken geen schijn van kans. Het leuke is dat het zelfs wordt toegegeven door de reintegraitie profiteurs.

wat betreft het verhuizen voor een baan, geen haar aan mijn hoof die daar aan denkt kom nou zeg. Dat die polen nu zo nodig huis en haard willen verlaten om zich hier te onderwerpen aan de "wil en wet" van de werkgever die het nu zo slecht heeft met de nederlandse arbeider moeten ze zelf weten.

Maar inderdaad hoor er wordt veel gedaan voor jongere werklozen, gehandicapte werklozen want die kunnen prima worden bemiddeld met subsidies e.d. 35+ mensen zijn praktisch al door de maatschappij afgeschreven als onbemiddelbaar.

Maar de gemiddelde ongeschoolde werkloze moet het zelf maar uitzoeken hoe hij aan een baan moet komen en is dus overgeleverd aan dubieuze reintegratie buro's en tijdelijke baantjes bij uitzendburo's.

En aan het CWI heb je als werkloze al helemaal niets.

dus.....................

Eddie2

35+ mensen zijn praktisch al door de maatschappij afgeschreven als onbemiddelbaar.

Je bedoelt zeker beschreven ipv afgeschreven.

Tomaat, hoe kan jij dan verklaren dat de soos mij nog steeds achter de vodden zit om uit de wwb te geraken? Ik ben toch ook ruim 35 +.

tomaatje

Tsja eddie2, je ziet af en toe wel is in het nieuws dat er minder uitkeringen verstrekt worden door het UWV en de sociale dienst en hoe trots ze als (gemeente) daar wel niet op zijn!

Alleen vertellen ze je er niet bij hoeveel uitkeringen zijn geweigerd en hoeveel mensen erdoor in de problemen komen!!!!

Het gaat de sociale dienst er uiteindelijk erom je zo gauw mogelijk uit de WWB komt spaart hun en de zogeheten belastingbetaler weer geld uit.

Ze douwen je in een of ander reintegratietraject met de hoop je uiteindelijk nooit meer terug te zien. Toch uit de ruime ervaring die ik heb met reintegratieburo's weet ik dat de helft na een poosje weer terug is bij af.
De zogeheten draaideur klanten.

Een opleiding zodat je nog beter bemiddelbaar bent op de arbeidsmarkt kost natuurlijk te duur en is alleen nog interresant voor jongere werklozen beneden de 30.

Helaas is het echt de harde waarheid dat als je boven de 30 bent en ongeschoold bent en al veel diverse baantjes hebt gehad , je praktisch onbemiddelbaar bent gezien de afstand tot de huidige arbeidsmarkt.

Heeeeeeeel langzaam schijnen ze er in den haag ook achter te komen.

Maar voor de meesten is het te laat ! en blijft er niets anders over dan werken voor en uitzendburo. daarbij duurt het ontzettend lang voordat uitendelijk de socialedienst uitkering wordt toegekent en je in die tussentijd diep in de problemen komt en er dus niet meer uit komt.

mijn persoonlijke visie erop is dat het echt niemand iets interreseert wat er met werklozen gebeurt , zeker als ze al in de sociale dienst zitten.

Dat ze je achter je vodden aan zitten is om je eruit te krijgen, maakt niet uit wat voor werk je moet gaan doen en of je het zelf leuk vindt of niet maakt vor hun niets uit.

Het grappige van mijn reintegratietraject is dat ik met mensen van 58 zit en ook met mensen die hun HBO diploma's en nog meer op zak hebben . Ook zit er een EX reintegratieconsulent in :D humor dus.

Eddie2

Dat ze je achter je vodden aan zitten is om je eruit te krijgen, maakt niet uit wat voor werk je moet gaan doen en of je het zelf leuk vindt of niet maakt vor hun niets uit.
Dat ben ik niet geheel met je eens. Ik mag dan een bitch van een casemanager hebben, ze heeft me wel altijd de kans gegeven om trajecten te volgen waarin ik werk kon doen dat ik leuk vind.

tomaatje

Een Toffe Bitch dus :wink:

Eddie2

Een verwarring stichtende tante die graag met de sanctiebus strooit.

tomaatje

Ze kan beter met always gaan strooien in plaats van met de sanctiebus.
:D

En je weet 't verwarring stichten is juist de bedoeling , pure psychologische oorlogsvoering is het.

koetjeBoe

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

.....pure psychologische oorlogsvoering is het.
Inderdaad valt er bij sommige van deze ambtenaren een flinke dosis vijandigheid vast te stellen.

Eddie2

Komt dat ff mooi uit, ik ben gek op dit soort oorlogsvoering.

Gesloten