LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wet sociale wekvoorziening

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Marina30
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 dec 2005 20:27

Wet sociale wekvoorziening

Ongelezen bericht door Marina30 »

Na een lang traject met een reintergratieburo is mijn vriend nu in aanmerking gekomen voor de WsW. ( Niet dankzij het reintergratieburo, maar dat is weer een ander verhaal) Sinds 12 september staat hij op de wachtlijst voor een traject. Maar tot op heden hoor je eigenlijk niks van de stichting waar het om gaat. Hebben meer mensen ervaring met werken voor de WsW en kan iemand misschien vertellen hoelang het kan duren voordat je in behandeling wordt genomen?

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Wet sociale wekvoorziening

Ongelezen bericht door Inter »

Daar zijn vaak wachtlijsten .
Is afhankelijk van wat je vriend kan en of de werkplaats voor hem geschikt is.

Maar zelf informeren, bij de dienst hoe als er nu voor staat lijkt me toch wel het beste.

Marina30
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 dec 2005 20:27

Re: Wet sociale wekvoorziening

Ongelezen bericht door Marina30 »

Hij komt niet in aanmerking voor een werkplaats, maar meer in de reguliere sfeer. Soort van begeleid werken. Hebben al verschillende malen contact opgenomen, maar er wordt niet terug gebeld. Gaan het nu maar via de mail proberen.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Wet sociale wekvoorziening

Ongelezen bericht door Inter »

Dat kan inderdaad ook .
Op deze wijze is het vaak nog moeilijker om voor hem iets te vinden.
Ik ken iemand die gedeeltelijk in de WAO zit ,maar met een contract van het WSV bedrijf in het reguliere bedrijfsleven werkt.Duurde ook erg lang eer die ook weer aan de slag kon maar heeft dan ook erg veel beperkingen waardoor dit niet zo makkelijk ging.

Kon daarover wel regelmatig met zijn jobcoach daarover informeren.
Had toen ook al z`n 06 nummer en ook zijn persoonlijke EMail adres van het WSV bedrijf.

Marina30
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 dec 2005 20:27

Re: Wet sociale wekvoorziening

Ongelezen bericht door Marina30 »

o.k das mooi. Maar als je ook al vast een jobcoach hebt. Dan kun je het ergens over hebben. Kijk mijn vriend heeft wel beperkingen, maar die zijn niet van dien aard dat het zo moeilijk zou moeten zijn. Kijk wachten is op zich niet erg, als er maar contact is over hoe of wat. Nu krijg je eenmalig een brief en wacht maar af. Dat vind ik geen prettige manier van zaken doen.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Wet sociale wekvoorziening

Ongelezen bericht door Inter »

Dat vind ik vreemd .Die persoon die ik ken is eerst door de bedrijfsarts en psycholoog is onderzocht.Die hebben toen beslist wat voor hem het beste is dat hij in het reguliere bedrijfsleven kan werken.
Na een poosje kreeg hij een brief , met een afspraak voor zijn jobcoach.

Gewoon aan de telefoon zeggen dat ik nu wel eens iemand wilt spreken die wat meer weet.
Het beste kan je dat denk ik wel in 2006 doen omdat er altijd een aantal mensen tussen Kerst en Nieuw niet aanwezig zijn.

Verder veel succes.

Marina30
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 dec 2005 20:27

Re: Wet sociale wekvoorziening

Ongelezen bericht door Marina30 »

MIjn vriend ook, maar van het de WsW hoort hij tot op heden niks. Maar goed in het nieuwe jaar weer nieuwe kansen zou ik zo zeggen.

antialles
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 dec 2005 16:44

Re: Wet sociale wekvoorziening

Ongelezen bericht door antialles »

De socialewerkplaatsen hebben wachtrijden van 1 tot 1,5 jaar. Daarbij komt dat SW bedrijven, met alle subsidies die ze krijgen niet onder de prijs van hun chinezen kunnen komen. Waardoor hun concurrentiepositie in de industrie achtige SW bedrijven slechter is. MEt als gevolg fusies faillissementen en nog langere wachtrijen.

Gesloten