LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie is er wel tevreden? Ik

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
vanvliet
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 okt 2005 18:36

Wie is er wel tevreden? Ik

Ongelezen bericht door vanvliet »

Ook ik ben werkzoekend en dat vind ik vreselijk. Na lang zeuren bij het UWV kreeg ik toestemming voor een IRO. Een vriend van mij had dat ook gekregen en had snel een andere baan gevonden. Deels een beetje geluk, maar ook door de hulp van het door hem gekozen reintegratiebedrijf.

Dus daar ben ik nu ook sinds een paar maanden. En ook ik ben positief want ze helpen me echt. Een baan is er nog niet (voor hoog opgeleiden is dat ook niet gemakkelijk, hoor) maar ik heb goede hoop. Mijn brieven zijn beter, ze hebben geholpen met een soort van direct-mail actie en daar zijn ook gesprekken uit voortgekomen.
En ook daarmee ben ik verder gekomen doordat Hans, mijn coach, me daarin heel goed traint. Ik denk dat ik nog voor het einde van het jaar een geschikte baan kan vinden. Oja, ik ben ook de jongste niet meer dus echt gemakkelijk is het niet voor me.

vanvliet
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 okt 2005 18:36

Re: Wie is er wel tevreden? Ik

Ongelezen bericht door vanvliet »

Teruglezend ben ik wat onduidelijk geweest. Hans traint me in het voeren van gesprekken maar ook ik het netwerken en het echt zoeken naar een geschikte baan.

Het bureau is HRreplacement (actief in west en zuid nederland) en ze komen ook bij je thuis als je dat fijner vindt. (omdat je net zoals ik geen auto meer hebt). Hun site is niet bijzonder maar als je ze belt wordt je goed en vriendelijk te woord gestaan. http://www.HRreplacement.nl

Langhaar

Re: Wie is er wel tevreden? Ik

Ongelezen bericht door Langhaar »

Een verhaal wat ik dus niet geloof.
Misschien verzonnen door een zogenaamde consulent.

We weten dat de reïntegratiesector er alles aan doet
om de geldstroom door te laten gaan.

Qlick

Re: Wie is er wel tevreden? Ik

Ongelezen bericht door Qlick »

Wat een gelul.
Denk je nu echt dat een goed opgeleide schoolverlater een baan vind door een goede cv???
Onzin....
Leeftijd, ervaring, ras, knap.....
Hij leeft in de wolken, en kan je nu al meedelen daj eind 2005 geen baan heeft, hoe raar dat ook klinkt, ze hebben je flink bewerkt in je hersens....

annemiekeh
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 jul 2005 10:16

Re: Wie is er wel tevreden? Ik

Ongelezen bericht door annemiekeh »

Een goede CV, veel heel veel werkervaring. Je zou zeggen een nieuwe baan heb je zo. Nou neen.....oorzaak mijn leeftijd. Net 50 jaar geworden, altijd gewerkt. Goede leidinggevende functies gehad.

Bij een tussengesprek bij het CWI, vroegen ze de oorzaak waarom ik nog geen baan heb gevonden. Ik deelde mee dat het mij leeftijd was. Nou dat kon ze niet in haar rapport zetten want dat was discriminatie. OOh, is dat zo...maar wel de werkelijkheid en ja die mag niet gezegd worden!!! Een raad voor mij had men niet, mijn brieven en CV, ja dat zag er keurig uit...

Ik tevreden...nou nee, en dit is de waarheid. Een troost als de economie aantrekt is het makkelijk voor de "' oudjes " om aan de baan te komen. Dus og even doorbijten mensen.

Gast

Re: Wie is er wel tevreden? Ik

Ongelezen bericht door Gast »

VANVLIET,

DIE CONSULENT WOONT VAST NIET IN GAPINGE (gemeente Veere)

Gast

Re: Wie is er wel tevreden? Ik

Ongelezen bericht door Gast »

Dit bedrijf heeft ons enorm geholpen !! Complimenten voor de inzet van deze mensen.


http://www.xs4all.nl/~gvdt57/dutch/mh_mcduff.html

Eddie2

Re: Wie is er wel tevreden? Ik

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Krijg je geld voor het aantal hits op deze site? Denk het wel he?

Gast

Re: Wie is er wel tevreden? Ik

Ongelezen bericht door Gast »

ik ben ook tevreden hoor.Misschien dat ze in Brabant beter zijn of zo.Ik heb een hele goede coasemanager voor mijn bijstandsuitkering en zij helpt me vreselijk goed en intensief.Echt alle respect voor mevr Akkerhuis hoor.Het reintegratie bedrijf is ook toppie.Niks te klagen dus hier.

Langhaar

Re: Wie is er wel tevreden? Ik

Ongelezen bericht door Langhaar »

Ik zal ze naar brabant sturen en wij zullen na twee jaar
beoordelen of ze zich zo verbeterd hebben dat wij voorzichtig
kunnen gaan denken of zij misschien terug mogen. :D

Marjan12345

Re: Wie is er wel tevreden? Ik

Ongelezen bericht door Marjan12345 »

Misschien dat je je kansen eens meer moet laten afhangen van jezelf en niet met je vinger moet wijzen dat een anders niets doet. Erg makkelijk om een ander de schuld te geven. Ja, maar hij/zij doet niets!! Als je net zo assertief (langhaar) bent als op het forum, dan kan een sollicitatie toch bijna niet misgaan.

Marjan12345

Re: Wie is er wel tevreden? Ik

Ongelezen bericht door Marjan12345 »

Misschien dat je je kansen eens meer moet laten afhangen van jezelf en niet met je vinger moet wijzen dat een anders niets doet. Erg makkelijk om een ander de schuld te geven. Ja, maar hij/zij doet niets!! Als je net zo assertief (langhaar) bent als op het forum, dan kan een sollicitatie toch bijna niet misgaan.

Langhaar

Re: Wie is er wel tevreden? Ik

Ongelezen bericht door Langhaar »

Je begrijpt duidelijk niet waar dat bericht over ging.

Je kan beter niks meer typen zodat je jezelf niet
nog belachelijker maakt.

Eddie2

Re: Wie is er wel tevreden? Ik

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Ach, ze kan in ieder geval tot vijf tellen :lol: Sorry ik kon het toch ff niet laten om te posten :)

Marjan12345

Re: Wie is er wel tevreden? Ik

Ongelezen bericht door Marjan12345 »

:D met zo'n instelling zullen jullie nooit passen op een enkele werkplek, want dat heet communiceren! Veel succes met zelfmedelijden.

Marjan12345

Re: Wie is er wel tevreden? Ik

Ongelezen bericht door Marjan12345 »

Ja, Eddie ik kan tellen en dat is inderdaad waarschijnlijk het verschil!

Eddie2

Re: Wie is er wel tevreden? Ik

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Weet je misschien ook wat de wortel uit 12345 is? En is 12345 een priemgetal? :lol:

Langhaar

Re: Wie is er wel tevreden? Ik

Ongelezen bericht door Langhaar »

Hallo Eddie2 fijn dat je toch weer post.

Het duurt wel lang dat antwoord van die muts.

Waarschijnlijk nog aan het zoeken.

Groet Langhaar.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Wie is er wel tevreden? Ik

Ongelezen bericht door opa »

Misschien dat je je kansen eens meer moet laten afhangen van jezelf en niet met je vinger moet wijzen dat een anders niets doet. Erg makkelijk om een ander de schuld te geven. Ja, maar hij/zij doet niets!! Als je net zo assertief (langhaar) bent als op het forum, dan kan een sollicitatie toch bijna niet misgaan.
Lieve mevrouw,

Binnen het bedrijfsleven is het al enige jaren, dat er niet (meer) gekeken wordt of iemand goed gebekt is maar er wordt eerder gelet op: 'wat is het kosten plaatje'.
Het laten af-hangen van kansen, moet u eens tegen een chronisch zieke medemens zeggen, ik hoop dat hij of zij zich kan beheersen.

Op forum zie ik toch heel vaak het gebrek aan inlevingsvermogen in situaties waar andere mensen in kunnen verkeren. Reacties van eigenschuld kom je vaak tegen. Dit maakt mij persoonlijk nieuwsgierig welk een persoon er achter de 'eigenschuld' opmerking schuil gaan en wat hij of zij zoal als tegenslagen in haar of zijn leven heeft meegemaakt.

Eddie2

Re: Wie is er wel tevreden? Ik

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Opa, dat zijn meestal stuudjes van een jaar of 18 met een rijke pappie en mammie. Ik hoop altijd dat dit soort types hard op de plaat gaan, daar leren ze nog wat van, maar meestal helaas ook niet.

Gesloten