LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ineens wel erg veel medewerkers op dit forum?

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

ineens wel erg veel medewerkers op dit forum?

Ongelezen bericht door opa »

Even critisch nootje kraken.

In dit forum zie ik de 1 na de andere arbeidreintegratie medewerker een reactie geven. De reacties worden geplaats op tijdstippen waarvan ik denk, heeft u als reintegratie medewerker op dit tijdstip niet iets nuttigs te doen?
Bijvoorbeeld begeleiden van kans arme WAOers of mensen met arbeid handicaps waardoor moeilijk plaatsbaar bij werkgevers?
Of gewoon paar werkgevers bellen voor creeren van arbeidsplaatsen voor WAOers?
Of heeft u tijdens het werk nog zoveel tijd over voor het doorlezen op dit of ander forums?
Of vreest u allen voor het beleg op uw boterham?

Reintegratieconsulent

Re: ineens wel erg veel medewerkers op dit forum?

Ongelezen bericht door Reintegratieconsulent »

Goed punt Opa,

Maar de conclusie is een beetje te snel getrokken. Wellicht is dat bij meerdere consulenten het geval, maar ik ben een dagje vrij. Misschien is het tekenend voor mijn betrokkenheid bij het onderwerp maar ik zit in mijn vrije tijd te werken. Bovendien volgen consulenten dit forum misschien wel omdat ze hun werk graag beter willen doen en daar input van ervaringsdeskundigen voor zoeken. Is toch niet zo heel erg?

Ik weet niet of Lodi werkt vandaag maar zijn (of haar) bijdrage is wel positief, constructief (in mijn ogen) en zou kunnen bijdragen aan een betere manier van werken van meerdere oplettende RIB's en/of consulenten. En dat is denk ik wat we allemaal graag zouden willen, of niet?

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: ineens wel erg veel medewerkers op dit forum?

Ongelezen bericht door opa »

:lol: :lol: ik vond de opmerking zelf ook wel aardig gevonden,
Inderdaad positieve feetback, prima.

Dan heb ik er hier nog 1 opmerking,
een medewerker van een reintegratiebureau heeft niets te vertellen over een strategie binnen een onderneming het zijn de beleidsmakers die de 'macht' hebben om zaken te willen veranderen.
Immers, als u niet voldoet aan uw target, krijgt u een slechte beoordeling en na 3 slechte beoordelingen, is een reden voor ontslag.

Lodi

Re: ineens wel erg veel medewerkers op dit forum?

Ongelezen bericht door Lodi »

Beste opa, ik zou kunenn zeggen dat ik vrij was vandaag; u kunt dat niet controleren en oneerlijk als wij reïntegratiemedewerkers zijn maakt een leugentje meer of minder niets uit. :wink: Ik ben echter niet vrij. Ik ben op het werk en mail omdat enkele afspraken niet zijn doorgegaan, helaas zonder afbericht van de betreffende werkzoekenden. Ik ben vandaag begonnen om 8 uur en zit er nu nog, en niet alleen om de tijd die ik in het reageren heb gestoken te compenseren. Van de 32 uur die ik moet werken per week werk ik er gemiddeld zo'n 35, te oordelen naar mijn tijdsregistratie. Daarnaast volg ik een opleiding die ik zelf bekostig, omdat ik helaas geen uitkering heb. Maar dat komt misschien nog wanneer mijn bedrijf het hoofd niet meer boven water kan houden, ondanks alle zakkenvullerij. Vriendelijke groet, Lodi

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: ineens wel erg veel medewerkers op dit forum?

Ongelezen bericht door opa »

LODI,
Sorry maar dit is uw eigen keuze. :D
Maar dat komt misschien nog wanneer mijn bedrijf het hoofd niet meer boven water kan houden, ondanks alle zakkenvullerij.
U wekt de indruk een eigen ondernemer te zijn, of begrijp ik dit niet goed?
Eigenonderneners bepalen zelf hun werktijden en staan, voorzover ik weet, niet onder een tijdsregistratie systeem :lol:

Een goede onderneming krijgt van zijn klanten beloning voor goed gedrag.
Een slechte ondeneming wordt genadeloos door zijn klanten gestraft.
Zo werkt het nu eenmaal.

Lodi

Re: ineens wel erg veel medewerkers op dit forum?

Ongelezen bericht door Lodi »

Opa, ik ben geen eigen ondernemer. En mijn "eigen keuze" is deels ingegeven uit de noodzaak om een uitkeringssituatie voor te zijn. Groet Lodi

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: ineens wel erg veel medewerkers op dit forum?

Ongelezen bericht door opa »

En ik zit in de VUT dus spreek niet voor eigen parochie maar heb wel een veel bredere kijk in Nederlandse samenleving dan menig arbeidsreintegratie medewerker die op dit forum reacties plaatst, althans zo komt sommige reacxties bij mij over.

eet u smakelijk.

Lodi

Re: ineens wel erg veel medewerkers op dit forum?

Ongelezen bericht door Lodi »

Dat zal best hoor, opa, maar uw "brede kijk" beperkt zich wel een beetje tot uw eigen mening..! :lol:
Graag de discussie naar een wat constructiever niveau dan uw -of mijn- persoonlijkheden, akkoord?
Groet Marcel

reintegratiedetective
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 mei 2005 18:33

Re: ineens wel erg veel medewerkers op dit forum?

Ongelezen bericht door reintegratiedetective »

dat deze beroepsmatige zakkenvullers zichzelf ook nog CONSULENT durven noemen !!!!!!!!!!!

Deze professionele zakkenvullers verdienen maar een kwalificatie en dat is OPLICHTER, zakkenvuller.

Betere eretitels graag hierboven vermelden.

[email protected]

Consulent

Re: ineens wel erg veel medewerkers op dit forum?

Ongelezen bericht door Consulent »

Begrijpelijk dat jij een slecht beeld van de reintegratieconsulenten hebt Detective. Met jouw puberale en negatieve houding vraag je er ook om. Misschien helpt het als je je kortzichtige blik eens verruimt en verder kijkt naar gemotiveerde werkzoekenden die wel goed zijn begeleidt en bemiddelt naar werk, ipv dit kinderachtig gestampvoet.
Consulent

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: ineens wel erg veel medewerkers op dit forum?

Ongelezen bericht door opa »

Dat zal best hoor, opa, maar uw "brede kijk" beperkt zich wel een beetje tot uw eigen mening..! Laughing
Graag de discussie naar een wat constructiever niveau dan uw -of mijn- persoonlijkheden, akkoord?
Groet Marcel
Beste LODI,

In het algemeen gesproken, een vraagje.
Op welke een manier denkt u dat een mens zijn mening vorm geeft?

Zou een mening mogelijk kunnen ontstaan door eenvoudig voorbeelden uit de praktijk met elkaar te vergelijken? Of met mensen te in gesprek te gaan? Of zoals ik al eerder schreef, als ik 10 mensen onafhankelijk van elkaar in grote lijnen een verhaal met nagenoeg dezelfde inhoud hoor vertellen dan krijg je een bepaalde mening.

Ook heb ik inzage gekregen in een aantal rapportages, gemaakt door verschillende reintegratiebureaus, en daar bazeer ik ook mijn mening op.

Daarnaast heb ik de afgelopen 5 jaar zelf een onderzoekje gedaan naar dit fenomeen van reintegratie en deels voor eigen noodzaak, deels voor nieuwgierigheid en deels om anderen mensen daarna beter te kunnen adviseren of informeren.

Mijn verhaal over de BV's, HOLDING maatschap en NV's komt natuurlijk niet zomaar uit de hoge hoed maar komt voort uit intensief onderzoek welke is begonnen met 1 integratie bedrijf. Na mijn 'ontdekking' heb ik ook andere structuren bekeken en kwam daarmee tot exact dezelfde conclusie namelijk, dat de geldstromen aan het einde van de erg lange sliert BV's, en holding, deze geldstroom vaak bij dezelfde groep of groepen personen terecht komen. Dit onderzoek kan door iedereen op dit forum heel makkelijk ook zelf constateren door een eigen onderzoek via het handelsregister van de KvK, het opvragen van de jaarcijfers en informatie over leden van raad van bestuur, de nevenfuncties of het aantal aandeelhouders.

En dit alles bij elkaar daar baseer ik mijn mening op en als u het niet erg vindt, heb ik aan het fenomeen reintegratiebureaus in zijn algemeenheid, nu een uitgesproken en critische mening aan over gehouden.

LODI mag ik u voorstellen,
dat als u zelf ook een dergelijk onderzoekje te doen plaats vinden dan kunnen wij met dezelfde wetenschap en achtergrond deze discussie daarna voort zetten.
Daar kunnen wij het dan over eens zijn, zo hoop ik.

Lodi

Re: ineens wel erg veel medewerkers op dit forum?

Ongelezen bericht door Lodi »

Beste opa,

Verder discussiëren met u heeft denk ik helemaal geen zin. U heeft uw eigen mening, wat uw goed recht is, en die mening is gebaseerd op uw zogenaamde onderzoekjes, op horen zeggen, op aspecten die maar met een klein deel van de RIbranche te maken hebben en vooral op uw eigen starre visie. In geen enkel opzicht kunt u zich inleven, laat staan begrip opbrengen, voor andere ervaringen of inzichten, zeker niet als die komen van iemand die -stel je voor..!!!- een paar jaar jonger is dan Uwe Alwetende. Lees uw reacties in de forums maar eens terug.
Voor wat het waard is: ikzelf werk zelf ongeveer 15 jaar in deze branche. Ik heb op verschillende manieren gewerkt: van non-profit (reorganisatie groot bedrijf) tot een bedrijf dat van non-profit commercieel geworden is. Ik herken een aantal aspecten; het gestuurd worden op omzet, het zoeken naar mogelijkheden om met de kostprijs uit te komen, de wurgcontracten, de randverschijnselen die gemakshalve op ons conto worden geschreven, de verschillen in groepswerk en 1-op-1 gesprekken met voor- en nadelen voor beide enzovoort. Ik ken de moeilijkheid van het inschatten van kandidaten: de gemotiveerde kandidaten, die gelukkig de overhand hebben, mensen die buiten hun schuld en onder zware omstandigheden arbeidsongeschikt zijn geraakt enzovoort; maar ook de dubbele agenda's, de mensen die gewoon niet willen werken maar wel een uitkering willen, mensen die banen weigeren omdat ze een keer moeten overstappen op de bus en ga zo maar door.
Maar vooral ken ik de inzet die tot nu toe vrijwel zonder uitzondering al mijn collega's zich getroosten om iedereen proberen te helpen. Zonder oog voor de centen, zonder onderscheid, toegespitst op de persoon en altijd vol inzet. Ik ken ook de resultaten, de vele mensen die een baan vinden door onze inspanning, door eigen inspanning en door een combinatie hiervan. Zelden zien wij daar de credits voor terug, en dat hoeft ook helemaal niet. Wilden we dat wel, dan gingen we wel voor onszelf beginnen zoals Marga B.
Beroepsmopperaars als uzelf, die zich presenteren onder het imago van de Oude Wijze Redder, zijn er alles aan gelegen om hun gelijk te halen. Dat dat óók wel eens over de rug van mensen kan gaan, die zich door uw eenzijdige beeldvorming laten misleiden en zichzelf hiermee de kans op ondersteuning ontnemen, is voor u niet van belang. Zo lang deze As Van Het Kwaad maar wordt uitgeroeid..!
Ik zou een ieder adviseren om, wanneer er gezocht moet worden naar werk om wat voor reden ook, zich goed en objectief te laten voorlichten. Wil je niet geholpen worden, ons goed. Nergens staat in de wet dat u zich door ons moet laten begeleiden. Een traject heeft alleen kans van slagen met wederzijds vertrouwen.
Opa: vergeef me de uitdrukking, maar u heeft een te beperkte levensvisie, en u weet geen bal van reïntegratie.
Groet en sluit,
Lodi

Consulent

Re: ineens wel erg veel medewerkers op dit forum?

Ongelezen bericht door Consulent »

Lodi: Wijzer gesproken dan de verwachte wijsheid van de wijzere : )

Berichten: 146
Lid geworden op: 05 sep 2005 22:04

Re: ineens wel erg veel medewerkers op dit forum?

Ongelezen bericht door »

Lodi, ik geloof dat ik van je houd.....

Consulent

Re: ineens wel erg veel medewerkers op dit forum?

Ongelezen bericht door Consulent »

T2: geen gevuns op een serieuze forum aub ; )

jol

Re: ineens wel erg veel medewerkers op dit forum?

Ongelezen bericht door jol »

Goedemorgen Lodi!
Ik zie dat je weer aardig aan het posten bent :wink:
Ik heb vandaag geen tijd om al die berichten van je te lezen maar wil wel nog eventjes wat kwijt:

De reïntegratieconsulenten die ik ken zijn stuk voor stuk zeer betrokken, sociaal en doen hun uiterste best om mensen aan het werk te krijgen. Zoals eerder gezegd lukt het de meeste echter niet (kijk maar naar de resultaten). Vooral omdat er gebruik wordt gemaakt van de verkeerde methodieken (groepswerk, zlfredzaamheid smoezen, etc.). Het verveldende is alleen dat de meeste reïntegratieconsulenten overtuigd zijn van hun eigen gelijk. Helaas bewijzen de resultaten het tegendeel.

En voor de mensen die op dit forum zitten en bij jol werken: kappen nu en aan het werk!

Berichten: 146
Lid geworden op: 05 sep 2005 22:04

Re: ineens wel erg veel medewerkers op dit forum?

Ongelezen bericht door »

T2: geen gevuns op een serieuze forum aub ; )
Bezwaar!

Mijn liefde voor Lodi ligt veel dieper dan wat oppervlakkig gevoos op een forum. Het is het pure gevoel dat je kunt hebben voor een zielsverwant op een zuiver platonische manier.

:P :wink:

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: ineens wel erg veel medewerkers op dit forum?

Ongelezen bericht door opa »

Beste opa,

Verder discussiëren met u heeft denk ik helemaal geen zin. U heeft uw eigen mening, wat uw goed recht is, en die mening is gebaseerd op uw zogenaamde onderzoekjes, op horen zeggen, op aspecten die maar met een klein deel van de RIbranche te maken hebben en vooral op uw eigen starre visie. In geen enkel opzicht kunt u zich inleven, laat staan begrip opbrengen, voor andere ervaringen of inzichten, zeker niet als die komen van iemand die -stel je voor..!!!- een paar jaar jonger is dan Uwe Alwetende. Lees uw reacties in de forums maar eens terug.
Voor wat het waard is: ikzelf werk zelf ongeveer 15 jaar in deze branche. Ik heb op verschillende manieren gewerkt: van non-profit (reorganisatie groot bedrijf) tot een bedrijf dat van non-profit commercieel geworden is. Ik herken een aantal aspecten; het gestuurd worden op omzet, het zoeken naar mogelijkheden om met de kostprijs uit te komen, de wurgcontracten, de randverschijnselen die gemakshalve op ons conto worden geschreven, de verschillen in groepswerk en 1-op-1 gesprekken met voor- en nadelen voor beide enzovoort. Ik ken de moeilijkheid van het inschatten van kandidaten: de gemotiveerde kandidaten, die gelukkig de overhand hebben, mensen die buiten hun schuld en onder zware omstandigheden arbeidsongeschikt zijn geraakt enzovoort; maar ook de dubbele agenda's, de mensen die gewoon niet willen werken maar wel een uitkering willen, mensen die banen weigeren omdat ze een keer moeten overstappen op de bus en ga zo maar door.
Maar vooral ken ik de inzet die tot nu toe vrijwel zonder uitzondering al mijn collega's zich getroosten om iedereen proberen te helpen. Zonder oog voor de centen, zonder onderscheid, toegespitst op de persoon en altijd vol inzet. Ik ken ook de resultaten, de vele mensen die een baan vinden door onze inspanning, door eigen inspanning en door een combinatie hiervan. Zelden zien wij daar de credits voor terug, en dat hoeft ook helemaal niet. Wilden we dat wel, dan gingen we wel voor onszelf beginnen zoals Marga B.
Beroepsmopperaars als uzelf, die zich presenteren onder het imago van de Oude Wijze Redder, zijn er alles aan gelegen om hun gelijk te halen. Dat dat óók wel eens over de rug van mensen kan gaan, die zich door uw eenzijdige beeldvorming laten misleiden en zichzelf hiermee de kans op ondersteuning ontnemen, is voor u niet van belang. Zo lang deze As Van Het Kwaad maar wordt uitgeroeid..!
Ik zou een ieder adviseren om, wanneer er gezocht moet worden naar werk om wat voor reden ook, zich goed en objectief te laten voorlichten. Wil je niet geholpen worden, ons goed. Nergens staat in de wet dat u zich door ons moet laten begeleiden. Een traject heeft alleen kans van slagen met wederzijds vertrouwen.
Opa: vergeef me de uitdrukking, maar u heeft een te beperkte levensvisie, en u weet geen bal van reïntegratie.
Groet en sluit,
Lodi
LODI.

U plaatst berichten in de werkgever zijn tijd, zie ik.
Deze hele discussie en TV program ging over zakkenvullers.

Ik doe u een voorstel om eens dieper in de totale materie te duiken.
In u laatste betoog reageerd u als een kat die in het nauw zit en geen kant meer op kan.

Op zich is uw emotionele en tikkie persoonlijke reactie niet zo erg want met uw laatste reactie bevestigd u zelf de stelling waar iedereen in dit forum de mond van vol heeft en ook over schrijft, namelijk:
U bevestigde dat de vaak te jonge reintegratiemedewerker de alwetende factor is en de jonge reintegratie medewerker geen respect laat staan begrip toonde voor de oudere werknemers met 20, 30 jaar werkervaring.
U bevestigde dat de jonge reintegratie medewerker geen begrip heeft voor de persoonlijke leefomstandigheden van de oudere of WAOer.
U bevestigde dat de jonge reintegratie medewerker geen goede begeleiding geeft aan arbeidsongeschikten laat staan kan zorgen voor een passende baan.

Want om uw eigen woorden te citeren;
de oudere clientele heeft een eenzijdige kijk op de maatschappij, de oudere clientele is een beroepsmopperaar, de oudere clientele heeft een beperkte levensvisie en tenslotte heeft de oudere clientele er geen bal verstand van.

Beste Lodi,
dit zijn precies de punten waar het o.a. in deze discussie om gaat. :lol:
De jeugdige reintegratie medewerker begrijpt de oudere clientele niet en de oudere clientele begrijpt de jeugdige reintegratie medewerker niet en dit verschil van benaderen heb ik en samen met mij ook vele andere mensen op dit forum, aan u proberen uit te leggen. ( zie elders in het forum: kernwoorden kippe hok, en andere benadering van de generatie uit de 50/60e jaren). Zie ook o.a. het laatste citaat van JOL.
De reïntegratieconsulenten die ik ken zijn stuk voor stuk zeer betrokken, sociaal en doen hun uiterste best om mensen aan het werk te krijgen. Zoals eerder gezegd lukt het de meeste echter niet (kijk maar naar de resultaten). Vooral omdat er gebruik wordt gemaakt van de verkeerde methodieken (groepswerk, zlfredzaamheid smoezen, etc.). Het verveldende is alleen dat de meeste reïntegratieconsulenten overtuigd zijn van hun eigen gelijk. Helaas bewijzen de resultaten het tegendeel.
.

Heeft u dit gedeelte uit mijn verhaal misschien gemist?

Ik wens u veel wijsheid.

Berichten: 146
Lid geworden op: 05 sep 2005 22:04

Re: ineens wel erg veel medewerkers op dit forum?

Ongelezen bericht door »

Opa, leeftijd speelt hierbij geen rol, het gaat om kennis en ervaring en dat kan iemand van 28 net zo goed hebben als iemand van 56. Mijn huisarts is jonger dan ik ben en toch luister ik naar haar. Het is haar vak, zij is er voor opgeleid en heeft de ervaring. Met consultenten is het net zo. Ieder zijn of haar vak hè.

Je hebt niet automatisch gelijk alleen maar omdat je ouder bent. Wijsheid is ook in kunnen zien wanneer je ergens minder van af weet dan een ander. En wil je nu echt beweren dat je meer weet van reintegratie dan de mensen die er dagelijks mee te maken hebben?

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: ineens wel erg veel medewerkers op dit forum?

Ongelezen bericht door opa »

Beste T2,

Ik kan een eind meegaan als het gaat over een studierichting of een vak, maar zodra het om mensen gaat dan is mensenkennis het belangrijkste aspect.
Arbeidsreintegratie draaid voor 95% om mensenkennis en mensenkennis kan je niet leren uit een boek maar dit leer je alleen uit ondervinding of door het opbouwen van levenservaring.
We kunnen er heel lang discussie over voeren en hoe vervelend u het ook mag vinden
maar mijn stelling is dat de jongere veel minder mensenkennis of levenservaring hebben dan de ouderen.
Persoonlijk zou ik mijn prive situatie ook niet willen bespreken met een knaapje van 25 jaar en die zelf nog "nat achter de oren" is.

een oplossing zou zijn:
Voor groepen met oudere arbeidsongeschikten ook een consulent uit de zelfde generatie.
In de praatgroepen niet jong en oud door elkaar heen maar de groep samenstellen uit gelijk gestemden.
Laatst gewijzigd door opa op 07 sep 2005 13:24, 3 keer totaal gewijzigd.

Gesloten