LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] officieel bezwaar tegen het re-integratie project

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

officieel bezwaar tegen het re-integratie project

Ongelezen bericht door sacredfour »

Maak officieel bezwaar tegen het re-integratie project.
Met de volgende brief:
Geven ze je een boete dan moet je daar ook bezwaar tegen maken!


Bestuurscommissie Sociale Dienst <>
Postbus <>
<>
Uw kenmerk <>

Geachte heer, mevrouw,

Om mijn bezwaren verder toe te lichten (zoals aangeven in mijn vorige correspondentie) kan ik u het volgende mededelen: Onder de verplichtingen die mij zijn opgelegd voor het ontvangen van een uitkering wordt o.m. aangegeven punt f: “beschikbaar te zijn voor voorzieningen gericht op arbeidsinschakeling, inclusief sociale activering”, verder door mij te noemen “tewerkstelling”.

Hiermee maak ik formeel bezwaar tegen bovengenoemde aan mij opgelegde tewerkstelling.
Om dit bezwaarschrift in de procedure volledig toe te kunnen lichten, wordt aansluitend aan dit bezwaarschrift tevens een verzoek in het kader van de Wet Openbaarheid Bestuur (WOB) toegevoegd. Deze documenten zijn cruciaal om de bezwaarschriftprocedure volledig te kunnen onderbouwen.

Ik verzoek bij dezen om uitstel van beoordeling hangende de bezwaarschriftprocedure van bovengenoemde zaak, totdat deze procedure volledig doorlopen is, eventueel tot aan het Europese Hof in Straatsburg

Ik heb <> in mijn vorige brief toelichting gegeven dat het hier niet gaat om werkweigering en zal daarom hier niet verder ingaan op mijn persoonlijke situatie. (is die brief er niet dan zou je hier uitleg kunnen geven dat het geen werkweigering is)

Mijn bezwaar tegen deze tewerkstelling is dat deze illegaal is en dat u daarom niet kan verwachten dat ik hieraan deelneem. Deze illegaliteit zal ik vervolgens bij het ontvangen van de gevraagde documenten verder toelichten.

Verzoek krachtens de Wet Openbaarheid van Bestuur

Graag ontvang ik van U een afschrift van:
1 Alle documenten die betrekking hebben op de betalingen aan de Sociale dient of het re-integratiebureau m.a.w. is hier sprake van loon uit arbeid?
2 Alle documenten die bewijs leveren dat er daadwerkelijk beoordelingen plaatsvinden, binnen welke tijd en hoe snel iemand weer aan de slag kan voor betaalde arbeid, en of hij geschikt is voor deze branche waarin hij werkzaam is/was.
3 Alle documenten die bewijs leveren dat de arbeid die plaats vindt in de tewerkstelling bij dit bedrijf niet in strijd is met art. 23: lid 1 en 2 van de Universele verklaring van de rechten van de mens, n.l. 1 Een ieder heeft recht op arbeid, op vrije keuze van beroep, op rechtmatige en gunstige arbeidsvoorwaarden en op bescherming tegen werkeloosheid. 2 Een ieder zonder enige achterstelling, heeft recht op gelijk loon voor gelijke arbeid.
4 Alle documenten die bewijs leveren dat dit traject tewerkstelling ook werkelijk helpt om werkelozen weer aan werk te helpen.
Natuurlijk kunt u alle persoonlijke gegevens in de documenten afschermen.

Indien U ter completering van dit WOB verzoek het moet doorsturen naar andere instanties voor documenten, die zij onder beheer hebben, verzoek ik U mij van dit doorsturen te berichten. Als geadresseerde van dit WOB verzoek blijft U echter hoofdverantwoordelijke voor een correcte afwikkeling hiervan.
Graag ontvang ik de gevraagde documenten binnen de daarvoor geldende wettelijke termijnen,

Onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkenning,

Met vriendelijke groet,

Jaaap Aaap
Berichten: 118
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:00

Re: officieel bezwaar tegen het re-integratie project

Ongelezen bericht door Jaaap Aaap »

Ik heb mijn eerdere antwoorden uit andere topics even verzameld en hier neergezet. Hier zijn ze beter op hun plek.
Jaaap Aaap schreef:@sacredfour: De brief die jij hebt ontvangen dd. 26 juli 2011 betreft geen besluit maar een verwijzing naar het besluit van 30 augustus 2010. Als zodanig kan je geen officieel bezwaar maken tegen de brief van 26 juli 2011, want je kan alleen bezwaar maken tegen besluiten. Bij toekenning van WWB op 30 augustus 2010 (dat is waarschijnlijk het besluit waarnaar verwezen wordt) staan doorgaans verplichtingen opgenomen zoals die te vinden zijn in de WWB, waaronder re-integratie, etc. Wat je van rechtswege uit kan doen is weigeren deel te nemen. Dan krijg je eerst een maatregel opgelegd, en pas dan kan je bezwaar maken. Want een maatregel is wel een besluit. Je kan natuurlijk ook proberen in overleg te gaan met je consulenten en hen proberen te overtuigen van de onredelijkheid. Als je dan met een beter alternatief komt helpt dat.

Als je er niet uit komt kun je het beste even gaan praten met een advocaat. Die hebben veelal gratis spreekuren. Juridisch Loket kan eventueel ook.
Jaaap Aaap schreef:Ik zou sowieso naar een advocaat gaan als je het zo hoog gaat spelen. Ik weet niet of de UVRM is geratificeerd of zoiets door de NL staat. De mate van rechtsgeldigheid ken ik niet. De EVRM is dat in ieder geval wel. Dan kan je je zaak tot aan het Europese hof brengen (zeer lange procedure waarschijnlijk). Maar er zijn al procedures lopende in die richting. Denk aan de schoffelaar uit Arnhem. Een advocaat kan de stand van zaken in jurisprundentie nazoeken. Ofschoon overigens niet veel advocaten trek hebben om een WWB-er naar het Europese hof juridisch te begeleiden. Dus je moet een goede idealistische advocaat treffen.
Ik geef je groot gelijk om bezwaar tegen de gang van zaken te maken. Maar je moet hun spelletje kennen en spelen. Zeker als je einddoel het Europese hof is heb je een juridisch onderlegd adviseur nodig. Misschien kan de bijstandsbond in Amsterdam je aan een idealistisch advocaat helpen. Want, let op: Niet iedere advocaat heeft daar zin in.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: officieel bezwaar tegen het re-integratie project

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Dan post ik even mijn eerder gegeven antwoord ook.
Kunnen de lezeres wederom zien waarom dit een onzin-bezwaarschrift is.
Re: Reïntegratie - 06 aug 2011 11:40
Citaat:
Mijn bezwaar om beschikbaar te zijn voor voorzieningen gericht op arbeidsinschakeling, inclusief sociale activering is dat dit illegaal is en dat u daarom niet kan verwachten dat ik hieraan deelneem. Deze illegaliteit zal ik vervolgens bij het ontvangen van de gevraagde documenten verder toelichten.
Ik ben het er niet mee eens , maar vertel lekker (nog) niet waarom ..

Ik hoop dat jezelf ook begrijpt dat een dergelijk bezwaarschrift zonder argumentatie geen enkele kans van slagen heeft. Zonde van het papier en de inkt.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 02 nov 2011 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Jaaap Aaap
Berichten: 118
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:00

Re: officieel bezwaar tegen het re-integratie project

Ongelezen bericht door Jaaap Aaap »

@Leo: Er zijn wel degelijk gronden. Er lopen bij mijn weten al minimaal twee procedures richting Europese Hof. Daarom is het eigenlijk ook belangrijk dat Sacredfour bij een advocaat langs gaat, want die kan zich gemakkelijk op de hoogte stellen van de relevantie jurisprundentie, en zo samen met Sacredfour de beste strategie bepalen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: officieel bezwaar tegen het re-integratie project

Ongelezen bericht door puma73 »

Het verhaal is simpel. Je klopt aan bij de maatschappij om ondersteuning.

Dan kan diezelfde maatschappij eisen stellen over hoe en wat. Heeft niks te maken met slavernij. Is gewoon een aanzet om zelf in je onderhoud te voorzien.

Ik denk dat als dit kabinet de volle rit uitzit er nog veel strengere eisen gesteld worden.

Wil je dit zien als slavernij verhuis dan naar een land waar ze echt gratis geld weggeven.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: officieel bezwaar tegen het re-integratie project

Ongelezen bericht door bprosman »

dan naar een land waar ze echt gratis geld weggeven.
Disneyland ?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: officieel bezwaar tegen het re-integratie project

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

@Leo: Er zijn wel degelijk gronden. Er lopen bij mijn weten al minimaal twee procedures richting Europese Hof. Daarom is het eigenlijk ook belangrijk dat Sacredfour bij een advocaat langs gaat, want die kan zich gemakkelijk op de hoogte stellen van de relevantie jurisprundentie, en zo samen met Sacredfour de beste strategie bepalen.
Je mist het punt volledig. ( Even in Jip en Jannek taal):
Hoe kan je in een bezwaarschrift indienen als je weigert te vertellen waarom je het oneens bent met beslissing ?

Jaaap Aaap
Berichten: 118
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:00

Re: officieel bezwaar tegen het re-integratie project

Ongelezen bericht door Jaaap Aaap »

Leo The Emperor schreef:Je mist het punt volledig. ( Even in Jip en Jannek taal):
Hoe kan je in een bezwaarschrift indienen als je weigert te vertellen waarom je het oneens bent met beslissing ?
Je kan altijd een bezwaarschrift indienen op nader aan te voeren gronden. De meeste advocaten doen dat. Ik denk omdat ze dan meer tijd hebben om de gronden te formuleren.

P.s. Volgens mij moet je er dan wel inzetten dat je je gronden nog nader zal toelichten.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: officieel bezwaar tegen het re-integratie project

Ongelezen bericht door sacredfour »

Leo The Emperor schreef:
Je mist het punt volledig. ( Even in Jip en Jannek taal):
Hoe kan je in een bezwaarschrift indienen als je weigert te vertellen waarom je het oneens bent met beslissing ?
Vandaar mijn WOB verzoek, en zoals Jaaap Aaap het al uitlegde, geeft dit mij meer tijd en informatie om het een en ander te onderbouwen.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: officieel bezwaar tegen het re-integratie project

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Niet helemaal.

Je zegt immers dat je argumentatie van je bezwaarschrift pas gaat vermelden als je bepaalde documenten van de Gemeente hebt gekregen. Krijg je die documenten niet, wat dan ?

Hoewel je posting al van deze zomer is, en je hebt aangegeven de voortgang te publiceren, is er nog niks gepubliceerd. Wat is de reden waarom je in 3 maanden tijd niet in staat bent geweest om je bezwaarschrift te motiveren?

Jaaap Aaap
Berichten: 118
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:00

Re: officieel bezwaar tegen het re-integratie project

Ongelezen bericht door Jaaap Aaap »

sacredfour schreef:Vandaar mijn WOB verzoek, en zoals Jaaap Aaap het al uitlegde, geeft dit mij meer tijd en informatie om het een en ander te onderbouwen.
Overigens ben ik nog steeds van mening dat het goed is om een jurist te raadplegen als je uiteindelijk naar het Europese Hof wilt. Hoedanook wens ik je veel succes, met of zonder jurist.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: officieel bezwaar tegen het re-integratie project

Ongelezen bericht door sacredfour »

@Leo The Emperor
De overheid is meestal niet zo snel.
Een aantal weken geleden heb ik een herinnering gestuurd met een termijnstelling van 2 weken waarop gereageerd moet worden Bij niet reageren binnen dit termijn begint de boeteregeling. Hierop hebben ze wel gereageerd, en mijn WOB verzoek afgewezen. Ik heb nu opnieuw een WOB verzoek gedaan met een enigzinds gewijzigde tekst.

Toppy
Berichten: 164
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:01

Re: officieel bezwaar tegen het re-integratie project

Ongelezen bericht door Toppy »

Scaredfour,

De inhoud van het bezwaarschrift is grote kul. Het komt neer op procederen om het procederen.
Helaas zijn er mensen die hun energie in dit soort zaken steken in plaats van hun 'handjes te laten wapperen'.
Naast dat het bezwaarschrift en verdere procedures geen enkele kans van slagen heeft vind ik dit gedrag moreel uiterst verwerpelijk.
Wel je hand ophouden voor een uitkering, maar als het op een tegenprestatie aankomt niet 'thuis' geven.
Overigens is er een nieuwe bijstandswet in aantocht waar men op het gebied van tegenprestatie nog een tandje bijzet. Ik wens u na 1 januari 2012 veel sterkte met uw zinloze en geldverslindende (onze belastingcenten) bezigheden.

SaritaX
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 nov 2010 15:42

Re: officieel bezwaar tegen het re-integratie project

Ongelezen bericht door SaritaX »

Ga gewoon aan het werk. Als je de energie hebt om dit soort brieven te schrijven lijkt het me meer dan logisch dat je gewoon iets terug doet voor het geld dat je elke maand ontvangt van de maatschappij.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: officieel bezwaar tegen het re-integratie project

Ongelezen bericht door sacredfour »

Ga gewoon aan het werk. Als je de energie hebt om dit soort brieven te schrijven lijkt het me meer dan logisch dat je gewoon iets terug doet voor het geld dat je elke maand ontvangt van de maatschappij
IK heb bijna een fulltime baan met het schrijven van bezwaarprocedures en WOB verzoeken. :mrgreen:
Financieel ga ik het denk ik ook wel redden ,ik heb zwaar gespeculeerd op de ondergang van de euro
(Put opties euro) ,met geleend geld natuurlijk. De winst hieruit is ook nog een keertje belastingvrij. :lol:
Ik hoef dan geen uitkering meer te claimen. Mijn bijdrage aan de maatschappij is dit advies:
Heb je spaartegoeden, zet die om in goud en veilige valuta. Een andere bijdrage die ik geef aan de maatschappij is mijn gratis advies aan de gemeente. Ze luisteren alleen niet!

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: officieel bezwaar tegen het re-integratie project

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Een andere bijdrage die ik geef aan de maatschappij is mijn gratis advies aan de gemeente. Ze luisteren alleen niet!
Je hebt hierboven ook een aantal prima gratis adviezen gekregen, maar ik heb niet de indruk gekregen dat je luistert..

Toppy
Berichten: 164
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:01

Re: officieel bezwaar tegen het re-integratie project

Ongelezen bericht door Toppy »

Beste Scaredfour,

Ik mag in ieder geval aannemen dat u niet iemand bent die op de eerste rang staat bij het roeptoeteren dat er ambtenaren uit moeten.
Ik begrijp dat u voor tenminste een volledige FTE schaal 10 aan zinloos werk genereert.

Overigens lijkt het mij in deze het verstandigste u in uw sop gaar laten koken.
Mijn oproep aan de bezoekers van dit forum is dan ook niet meer te reageren op u. U bent alleen maar uit op aandacht, ook al is deze negatief.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: officieel bezwaar tegen het re-integratie project

Ongelezen bericht door sacredfour »

Maar met een iets serieuzere insteek.
Waarom deze negatieve reacties? Het is toch mijn democratisch recht om te protesteren met bezwaarprocedures?
Ik kan heel goed begrijpen dat niet iedereen het eens is met de inhoud hiervan. Ik denk ook dat dit soort discussies zinloos zijn op dit forum. Mensen hebben nu eenmaal hun oordeel. Je kan dit forum beter gebruiken om praktische informatie te geven. Zoals Leo The Emperor ook doet met juridische problemen en naar mijn mening ook daadwerkelijk daar mensen mee helpt.
De bijdrage die een individu aan de maatschappij kan geven hoeft niet altijd een materiële bijdrage te zijn, mijn behoefte om die bijdrage te geven is nu groter dan ooit.
@Leo the Emperor
Je hebt bij dit bezwaarschrift eigenlijk nooit duidelijk gemaakt waarom het niet zal werken, maar ik beloof dat ik jouw comentaar goed zal bestuderen.
@Toppy,
ik ben niet op zoek naar aandacht, maar naar opbouwende kritiek.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: officieel bezwaar tegen het re-integratie project

Ongelezen bericht door Jolijn »

@Sacredfour. Waarom vertel je hier niet over het zgn re-integratieproject dat je is aangeboden?
En dat je hooguit een weekje nodig zou hebben om daar te integreren om er vervolgens fulltime te werken (tegen een gewoon CAO salaris)?

Toppy
Berichten: 164
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:01

Re: officieel bezwaar tegen het re-integratie project

Ongelezen bericht door Toppy »

Vooruit, inhoudelijk dan maar.

Hier beweren dat er een beroep gedaan kan worden op de bepalingen in de Universele verklaring van de Rechten van de Mens is pertinente onzin.
Zie de uitspraak van de Centrale Raad van Beroep van 01-02-2011 (LJN: BP3315).

Voor de duidelijkheid hier een deel van de uitspraak:
4.2.1. Appellante heeft met beroep op de artikelen 4, 22, 23, 25, 29 en 30 van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens (Universele Verklaring), artikel 28 van ILO-conventie no. 29, artikel 4 van ILO-conventie no. 105, artikel 5 van ILO-conventie no. 122 en artikel 33 van ILO-conventie no. 168 aangevoerd dat zij ten onrechte door het College is gedwongen onbetaalde arbeid te verrichten.

4.2.2. Zoals de Raad eerder heeft overwogen, waaronder in zijn uitspraak van 27 januari 2009, LJN BH2426, kan de Universele Verklaring niet worden aangemerkt als een verdrag waaraan rechtstreeks concrete aanspraken kunnen worden ontleend. Het beroep van appellante op de artikelen 4, 22, 23, 25, 29 en 30 van de Universele Verklaring kan derhalve niet leiden tot het door haar beoogde doel.


Lijkt mij nu wel duidelijk. Een gevalletje 'klok en klepel' en 'niet gehinderd door enig gebrek aan kennis mensen blij proberen te maken met een dooie mus'.

Gesloten