LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rijbewijs concurrenten

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
CSIsara

Rijbewijs concurrenten

Ongelezen bericht door CSIsara »

Ik heb een vraag aan mensen die voor de rijbewijs concurrent rijden of hebben gereden in de omgeving Utrecht.

De heer bakker is bij mij thuis geweest voor een gesprek en wil graag met mij in zee gaan maar na het lezen van allemaal verschikkelijke dingen ben ik blij dat ik nog geen contract getekend heb.

Ik kom graag in conctact met mensen uit utrecht en omgeving die voor de rijbewijs concurrent rijden en ik wil graag weten hoe druk zij het hebben. Volgens de heer bakken heeft hij veel werk maar sommige rijbewijs concurrenten hebben geen wachtlijst en sommige weer wel.

ik hoor graag van jullie.

toledo1

Re: Rijbewijs concurrenten

Ongelezen bericht door toledo1 »

Beste Sara,

Ik heb zelf ooit samengewerkt met RC en ook direct contact gehad met dhr Bakker. Zoals je eerder hier wel zult hebben gelezen is de RC in de tussentijd failliet gegaan en heeft een geruisloze doorstart gemaakt. Weet waar je aan begint. In eerste instantie lijkt het goedkoper om via de RC te lessen maar niets is minder waar. Er zijn tal van instructeurs gedupeerd door de RC en hun constructie. Vroeger hete zij royaal rijden. Maar een instructeur van de RC kan het wel druk hebben maar dat is dan door eigen werving. De Rc heeft zich in het verleden nog nooit aan een afspraak gehouden. Voor het geld wat jij betaald beloven ze in de locale media te adverteren. Iets wat ze ook even doen rond de tijd dat ze jou aan het werven zijn. Eeenmaal getekend staat er geen enkele advertentie in de lokale krant. In jou opstart periode krijg je rekening op rekening van ze binnen. De lease vand e auto de kilometers etc etc. Je zal van hun wel 60 leads (potentiele klanten) krijgen. Nou de leads die je krijgt gaan als volgt:
ik ben 16 mag ik al theorie halen?
of
ik ben over 6 maanden 18 kan ik alvast beginnen?
of
ik ben klant van een andere RC maar krijg hem niet te pakken weet jij hoe ik hem kan bereiken?
Dit zijn mailtjes die je binnen krijgt via hun website. Elke mailtje is een lead zij beloven er 60 per jaar lukt dat niet betalen ze je terug. nou geloof mij zij houden dat goed in de gaten desnoods moeten ze jou zelf een paar mailtjes sturen. Dan ga je zelf hard aan het werk om maar leerlingen te werven maar de eerste 6 maanden zijn je kosten heel hoog je hebt een aardige spaarpot nodig om dit te kunnen volhouden. Ik ben na en door mijn samenwerking met DHR bakker aan de verkeerde kan van de camera gekomen van radar en mijn advies is blijf ver van de RC. Over bijvoorbeeld all in solo zijn positievere berichten. Maar als jij toch een eigen rijschool wil waarom niet voor jezelf. De onderstuening die de Rc je beloofd is duur en je krijgt hem toch niet. En de kosten van een paar advertenties in je lokale krant kosten je de kop niet maar alle verborgen kosten van de RC wel.
Succes Sterkte en veel wijsheid.
Google maar is op wat verhalen van instructeurs via de RC weinig goeds behalve vanuit hunzelf

bosbewoner

Re: Rijbewijs concurrenten

Ongelezen bericht door bosbewoner »

Die rijbewijsconcurrenten hebben geen wachtlijst :shock: maar hebben hun opleiding nog niet afgerond. Henk Bakker zet ze alvast op de site :evil: en zo lijkt het heel druk maar is dus niet zo. In sommige regio's stonden er zo wel 4 van de 4 op met een wachtlijst terwijl er nog geen leerling aan het lessen was in die regio. En mocht je toch met hem in zee willen gaan(kan het me niet meer voorstellen) doe dan alles :idea: schriftelijk. Hij is zo wie zo telefonisch onberijkbaar voor mensen die hij niet wil spreken.

Gesloten