Ruim een jaar geleden begon ik aan mijn rijbewijs. 1150 euro betaald voor 25 lessen. Na een lesje of 13-14 kon ik een keer niet, de 2 weken er op kon de instructeur niet en daarna begon er een project op werk wat een maand duurde. Daarna ben ik 2 weken op vakantie geweest en werd het druk op werk. Het heeft dus stilgelegen. Eindelijk een aantal zaken op de rit, en de verkeerschool weer gemaild dat ik verder wil, en wellicht er na aan mijn motor wil.
Krijg ik een mail terug dat hij inmiddels met pensioen is en dat ik geen geld terug krijg. Dure lessen dus...
Er stond nergens in de voorwaarden dat ik ze binnen een bepaalde tijd moest claimen. Hij claimt dat ik genoeg tijd heb gehad om te lessen. Bijzonder dat hij in mijn agenda kan kijken... afijn.
Mijn plan nu is een aangetekende brief te sturen dat ik om die redenen gewoon mijn geld terug wil, dat is fair.
Maar stel dat hij hier niet op reageert, of negatief reageert, wat dan? Wat zijn mijn rechten hier in?
De overige lessen wil ik zelfs nog wel krijgen als hij de lesauto nog heeft (geen idee hoe dat juridisch zit, of hij nog bevoegd is trouwens). Maar ik doe daar niet moeilijk over.
Bij voorbaat dank voor het lezen van mijn verhaal!
Vr groet,
Steven.