Misschien doen die ook wel helemaal geen rijlessen geven. Er zal vast een business zitten in het inplannen van examens voor mensen die niet willen lessen.juliomariner schreef: ↑26 nov 2024 16:19Nou ik weet niet hoor, bij een rijschool met 10% slagingspercentage zou ik geen rijlessen willen nemen.
Frustratie over lange wachttijden voor examen bij CBR
Re: Frustratie over lange wachttijden voor examen bij CBR
-
- Berichten: 5234
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Frustratie over lange wachttijden voor examen bij CBR
We kunnen natuurlijk vanalles verzinnen waarom een rijschool zo'n lage score maar slecht lesgeven lijkt me toch echt het meest logisch.
Re: Frustratie over lange wachttijden voor examen bij CBR
Tja, hier in de regio heeft er door een zwaar ongeluk (door een scharende vrachtwagen op de snelweg) een tijdje een rijinstructeur uit gelegen. Dit was een zzp'er. Het slagingspercentage zakte direct heel hard naar beneden, omdat een afgezegd examen als niet geslaagd wordt geteld.
Daarom zeg ik ook dat je niet alleen op basis van die cijfers kunt oordelen.
Daarom zeg ik ook dat je niet alleen op basis van die cijfers kunt oordelen.
-
- Berichten: 32454
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Frustratie over lange wachttijden voor examen bij CBR
Maar je gaat me toch niet vertellen dat van 21 rijscholen alle instructeurs in het ziekenhuis liggen en om die reden examens moeten afzeggen is het wel?
Re: Frustratie over lange wachttijden voor examen bij CBR
Ik vraag me af of een afgezegd examen inderdaad meetelt in het slagingspercentage van de rijschool. Ik zou het niet verwachten, maar het kan.
Voor mij ligt het het meest voor de hand dat een rijschool met een zeer laag slagingspercentage een prutser is, en slechter is dan een rijschool met een hoog slagingspercentage.
Let ook even goed op de cijfers, want ik noem geen 21 rijscholen, maar een rijschool met 21 examens en een rijschool met 118 examens.
Voor mij ligt het het meest voor de hand dat een rijschool met een zeer laag slagingspercentage een prutser is, en slechter is dan een rijschool met een hoog slagingspercentage.
Let ook even goed op de cijfers, want ik noem geen 21 rijscholen, maar een rijschool met 21 examens en een rijschool met 118 examens.
witte angora
vindt dit leuk
Re: Frustratie over lange wachttijden voor examen bij CBR
Wij zijn een kleine rijschool en geven met zijn 2e rijles in het midden van het land. Onze leerlingen lessen ander half uur per week. Gemiddeld 40 lessen
Sinds de corona zijn de wachttijden gemiddeld een half jaar om een examen te kunnen doen bij het CBR. Als ik nu een datum zoek zit ik in Mei/Juni. Voor de corona waren de wachttijden 4 weken.
Dit zorgt er voor dat we soms 1 tot 1.5 jaar met de leerling in de auto zitten, ( vroeger 9 maanden) en dan is de rijopleiding natuurlijk belachelijk duur dus les je dan geregeld om de week a 2 weken, om de leerling niet op kosten te jagen.
Komt nog bij dat we een enorme wachtrij hebt met nieuwe leerlingen die vervolgens er niet meer tussen passen. dus de wachtrij groeit!
Voor ons is het geen fijn werken meer en nemen de frustraties toe, Plannen is hopeloos! En boze leerlingen en ouders.
Het ergste is dat in de media wij de boosdoener zijn, Want er zakken er te veel. Dus met andere woorden ik moet mijn leerlingen nog meer lessen geven???
Het CBR vergeet ff dat er rond de corona een heleboel examinatoren met pensioen gingen en die gaten moesten opgevuld worden. Gek he? Dus als ze weg zijn gaan we nieuwe examinatoren opleiden? Dat je daar al een paar jaar eerder mee begint komt niet in ze op! Maar geef ons vooral de schuld. Helaas hebben ze geen concurrent anders waren heel wat rijscholen weg gelopen bij het "onschuldige" CBR.
Sinds de corona zijn de wachttijden gemiddeld een half jaar om een examen te kunnen doen bij het CBR. Als ik nu een datum zoek zit ik in Mei/Juni. Voor de corona waren de wachttijden 4 weken.
Dit zorgt er voor dat we soms 1 tot 1.5 jaar met de leerling in de auto zitten, ( vroeger 9 maanden) en dan is de rijopleiding natuurlijk belachelijk duur dus les je dan geregeld om de week a 2 weken, om de leerling niet op kosten te jagen.
Komt nog bij dat we een enorme wachtrij hebt met nieuwe leerlingen die vervolgens er niet meer tussen passen. dus de wachtrij groeit!
Voor ons is het geen fijn werken meer en nemen de frustraties toe, Plannen is hopeloos! En boze leerlingen en ouders.
Het ergste is dat in de media wij de boosdoener zijn, Want er zakken er te veel. Dus met andere woorden ik moet mijn leerlingen nog meer lessen geven???
Het CBR vergeet ff dat er rond de corona een heleboel examinatoren met pensioen gingen en die gaten moesten opgevuld worden. Gek he? Dus als ze weg zijn gaan we nieuwe examinatoren opleiden? Dat je daar al een paar jaar eerder mee begint komt niet in ze op! Maar geef ons vooral de schuld. Helaas hebben ze geen concurrent anders waren heel wat rijscholen weg gelopen bij het "onschuldige" CBR.
Re: Frustratie over lange wachttijden voor examen bij CBR
Ik herinner me dat het CBR iedere maand vacatures uitzette hier in de regio. Van wat ik hoorde werd er nooit iemand geaccepteerd, die ik kende. En ik ken genoeg mensen die het probeerden, want een diploma was niet nodig en het loon begon bij 3500 of meer per maand. Als ze echt mensen wilden hebben, dan wachten ze niet op die ene ideale gozer.
-
- Berichten: 32454
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Frustratie over lange wachttijden voor examen bij CBR
Inderdaad. Ze moeten veel meer 'de man van het volk' aannemen. Of rijinstructeurs met lage slagingspercentages. Zeker weten dat de slagingspercentages flink omhoog gaan.
Re: Frustratie over lange wachttijden voor examen bij CBR
Lijkt me een beetje onzin dat je toen geen diploma nodig had om de examinatoropleiding te gaan beginnen. Ik heb in de familie iemand die een eigen rijschool heeft, een examinator en iemand die rijinstructeur is en zij moesten allen aan bepaalde voorwaarden voldoen om hiermee te kunnen beginnen. Ook regelmatig cursussen blijven volgen om te mogen lesgeven en examens af te nemen.Nijogeth schreef: ↑01 dec 2024 04:40Ik herinner me dat het CBR iedere maand vacatures uitzette hier in de regio. Van wat ik hoorde werd er nooit iemand geaccepteerd, die ik kende. En ik ken genoeg mensen die het probeerden, want een diploma was niet nodig en het loon begon bij 3500 of meer per maand. Als ze echt mensen wilden hebben, dan wachten ze niet op die ene ideale gozer.
Francesco26
vindt dit leuk
Re: Frustratie over lange wachttijden voor examen bij CBR
https://www.werkenbijcbr.nl/vacatures/e ... echt-51280Lowieze schreef: ↑01 dec 2024 08:35Lijkt me een beetje onzin dat je toen geen diploma nodig had om de examinatoropleiding te gaan beginnen. Ik heb in de familie iemand die een eigen rijschool heeft, een examinator en iemand die rijinstructeur is en zij moesten allen aan bepaalde voorwaarden voldoen om hiermee te kunnen beginnen. Ook regelmatig cursussen blijven volgen om te mogen lesgeven en examens af te nemen.Nijogeth schreef: ↑01 dec 2024 04:40Ik herinner me dat het CBR iedere maand vacatures uitzette hier in de regio. Van wat ik hoorde werd er nooit iemand geaccepteerd, die ik kende. En ik ken genoeg mensen die het probeerden, want een diploma was niet nodig en het loon begon bij 3500 of meer per maand. Als ze echt mensen wilden hebben, dan wachten ze niet op die ene ideale gozer.
Mbo is het tegenwoordig. En diploma zelf is niet belangrijk, het wordt via een online assessment onderzocht of je het niveau hebt.
Re: Frustratie over lange wachttijden voor examen bij CBR
Dan is het dus niet zo onlogisch dat de mensen die u kent niet aangenomen waren. Zij waren allen blijkbaar dus ongeschikt bevonden voor deze opleiding.Nijogeth schreef: ↑01 dec 2024 12:03
https://www.werkenbijcbr.nl/vacatures/e ... echt-51280
Mbo is het tegenwoordig. En diploma zelf is niet belangrijk, het wordt via een online assessment onderzocht of je het niveau hebt.
Re: Frustratie over lange wachttijden voor examen bij CBR
Nee hoor, allemaal voldeden ze aan de eisen en kwamen door die test, pas daarna mag je de sollicitatie indienen namelijk. Maar net zoals bij de politie, men neemt constant maar een beperkt aantal mensen aan, omdat men niet meer mensen tegelijk kan opleiden. In plaats van het aantal opleidingsplekken te vergroten en daardoor een personeelstekort op te lossen, kiest men ervoor constant te klagen over het tekort aan werknemers. En dat zal best op meer plekken gebeuren.