Er zijn 387 resultaten gevonden: windmolens

Gebruikte zoekopdracht: +windmolens

door J. Deltoer
12 mei 2026 12:02
Forum: Werkloos / Arbeidsongeschikt
Onderwerp: Verkorten ww periode (Radar uitzending 11 mei 2026)
Reacties: 43
Weergaves: 6444

Re: Verkorten ww periode (Radar uitzending 11 mei 2026)

... IOAW worden afgebouwd, en oudere afgeschreven werknemers zijn de dupe. En dat allemaal om bakken geld vrij te maken voor linkse hobbies (migratie, klimaat, stikstof, windmolens, goedkoop hoger onderwijs in het engels voor buitenlandse studenten enz.). Het gewone volk heeft het nakijken. Het kan wél.
door Dirkie
20 jan 2026 09:28
Forum: Overig huis / tuin
Onderwerp: Explosie in Utrecht
Reacties: 31
Weergaves: 8266

Re: Explosie in Utrecht

... krijgen we binnenkort een d66 minister president die ook expert energie en klimaat is. Dan is het gauw gedaan met gas en krijgen we overal fijne windmolens.


Gasloos maken van woningen kan lang niet overal voor een aanvaardbare prijs. Zoals als voorbeeld ouderen die met een zeer laag pensioentje ...
door Aygulf
18 jan 2026 10:09
Forum: Overig huis / tuin
Onderwerp: Explosie in Utrecht
Reacties: 31
Weergaves: 8266

Re: Explosie in Utrecht

... krijgen we binnenkort een d66 minister president die ook expert energie en klimaat is. Dan is het gauw gedaan met gas en krijgen we overal fijne windmolens.


Gasloos maken van woningen kan lang niet overal voor een aanvaardbare prijs. Zoals als voorbeeld ouderen die met een zeer laag pensioentje ...
door peter17111962
17 jan 2026 08:52
Forum: Overig huis / tuin
Onderwerp: Explosie in Utrecht
Reacties: 31
Weergaves: 8266

Re: Explosie in Utrecht

... krijgen we binnenkort een d66 minister president die ook expert energie en klimaat is. Dan is het gauw gedaan met gas en krijgen we overal fijne windmolens.


Gasloos maken van woningen kan lang niet overal voor een aanvaardbare prijs. Zoals als voorbeeld ouderen die met een zeer laag pensioentje ...
door rwolters
16 jan 2026 23:40
Forum: Overig huis / tuin
Onderwerp: Explosie in Utrecht
Reacties: 31
Weergaves: 8266

Re: Explosie in Utrecht

J. Deltoer schreef:
16 jan 2026 23:17
We hadden in Nederland ook al lang van het gas af moeten zijn. Gelukkig krijgen we binnenkort een d66 minister president die ook expert energie en klimaat is. Dan is het gauw gedaan met gas en krijgen we overal fijne windmolens.
Je gaat het eindelijk snappen.
door J. Deltoer
16 jan 2026 23:17
Forum: Overig huis / tuin
Onderwerp: Explosie in Utrecht
Reacties: 31
Weergaves: 8266

Re: Explosie in Utrecht

We hadden in Nederland ook al lang van het gas af moeten zijn. Gelukkig krijgen we binnenkort een d66 minister president die ook expert energie en klimaat is. Dan is het gauw gedaan met gas en krijgen we overal fijne windmolens.
door rens99
07 okt 2025 14:10
Forum: Diversen
Onderwerp: Energiemaatschappijen hebben geen terugleverkosten
Reacties: 86
Weergaves: 73548

Re: Energiemaatschappijen hebben geen terugleverkosten

... minder stroom op het net.
Ze produceren nu heel goedkope groene stroom en die valt dan weg, daardoor wordt stroom duurder.
Hun stroom gaat nu naar gebruikers dichtbij en die gebruikers moeten dan stroom van windmolens op de Noordzee krijgen. Zwaardere belasting van het net, dus hogere stroomprijzen.
door Consumenneke
17 mar 2025 19:31
Forum: Energie
Onderwerp: Hoogte terugleverboete reëel?
Reacties: 144
Weergaves: 95821

Re: Hoogte terugleverboete reëel?

Er is geen verplichte energie inkoop bij de windmolens en paneelparken van institutionele beleggers. Die aanbieders komen een prijs overeen met het energie bedrijf of niet. Bevalt de prijs of de voorwaarden niet, dan neemt het energiebedrijf de stroom gewoon niet af.

Het probleem zijn de ...
door Speedy123
17 mar 2025 18:20
Forum: Energie
Onderwerp: Hoogte terugleverboete reëel?
Reacties: 144
Weergaves: 95821

Re: Hoogte terugleverboete reëel?

... heeft. Dus zijn er hoge kosten aan verbonden aan de ongeplande lokale leveringen.

Die lokale leverancier is net zo betrouwbaar als de windmolens en paneelparken van institutionele leveranciers. Krijgen die ook boetes?
Er is geen verplichte energie inkoop bij de windmolens en paneelparken ...
door Consumenneke
17 mar 2025 15:46
Forum: Energie
Onderwerp: Hoogte terugleverboete reëel?
Reacties: 144
Weergaves: 95821

Re: Hoogte terugleverboete reëel?

... heeft. Dus zijn er hoge kosten aan verbonden aan de ongeplande lokale leveringen.

Die lokale leverancier is net zo betrouwbaar als de windmolens en paneelparken van institutionele leveranciers. Krijgen die ook boetes?

Ik had het met de auditu duidelijk over de ferrarismeter. Maar goed ...
door Consumenneke
17 mar 2025 12:04
Forum: Energie
Onderwerp: Hoogte terugleverboete reëel?
Reacties: 144
Weergaves: 95821

Re: Hoogte terugleverboete reëel?

... thuisopwekkers onevenredig bevoordeeld zijn?

Ik had bijna gezegd: we kunnen het systeem ook omdraaien en bij overtollig energie-aanbod de windmolens de andere kant op laten draaien, zodat er wind ontstaat op de Noordzee waarmee we kunnen ⛵ zeilen en surfen. Maar dan ontspoort de ...
door Jablan
12 mar 2025 17:59
Forum: Energie
Onderwerp: Hoogte terugleverboete reëel?
Reacties: 144
Weergaves: 95821

Re: Hoogte terugleverboete reëel?

... zijn tuin zetten. Want er is s'nachts ook wind. Ook een zinloze exercitie. Ruzie met de buren over geluidsoverlast en slagschaduw voorgeprogrammeerd. Nog afgezien van vergunningsplicht.
Voor particulier gebruik zijn er kleine modellen windmolens, die geen/weinig geluid maken en vergunningvrij zijn.
door kuklos
18 dec 2024 19:43
Forum: Overig auto & vervoer
Onderwerp: Buitenlandse busjes kunnen niet worden beboet
Reacties: 18
Weergaves: 8107

Re: Buitenlandse busjes kunnen niet worden beboet

... zoveel-wind-zonneenergie-als-rest-van-de


Probleem is dat die "groene energie" afhankelijk is van de weersomstandigheden. En zelfs dan is ze niet zo groen als er geroepen wordt vanwege het gebruik van olie in de windmolens en de recyclebaarheid van de materialen bij de windmolens en zonnepanelen.
door Jablan
03 dec 2024 21:23
Forum: Energie
Onderwerp: Lekkage aan de blokverwarming is te tijdrovend.
Reacties: 19
Weergaves: 10600

Re: Lekkage aan de blokverwarming is te tijdrovend.

Lukt momenteel alleen met een dak vol zonnepanelen, een batterij en eventueel wat kleine windmolens op het dak. Maakt de investering duurder, maar met de prijzen die hiervoor zijn vermeld, wordt alleen de terugverdientijd langer.

Nadeel: niet alle inverter-airco's werken goed bij lage ...
door Stineke
16 okt 2024 08:42
Forum: Diversen
Onderwerp: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen
Reacties: 359
Weergaves: 463199

Re: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen

... Energieleveranciers kopen elektriciteit in op de energiemarkt en niet van hun klanten.
Op de energiemarkt is er elektriciteit van de windmolens op de Noordzee, van zonneparken, van energiecentrales, van kerncentrales en zelfs elektriciteit van het buitenland en een heel klein beetje van ...
door Stineke
15 okt 2024 10:16
Forum: Diversen
Onderwerp: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen
Reacties: 359
Weergaves: 463199

Re: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen

... komt dus gewoon uit de lucht vallen? Of wordt die door kabouters daar bezorgd? Of door elfjes? :shock: :shock: :shock:

Elektriciteit komt van windmolens en van zonneparken en van centrales en ook van zonnepanelen bij burgers op dak.
Dat komt dan op de groothandelsmarkt en daar kopen ...
door juliomariner
30 aug 2024 12:37
Forum: Incasso
Onderwerp: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland
Reacties: 260
Weergaves: 185909

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

@Erthanax: de De vernuftige edelman uit La Mancha liet zich ook niet uit het hoofd praten dat de windmolens geen reuzen zijn.
Ik mag toch hopen dat u zich niet laat lenen om voor Sancho Panza te spelen.
door Nijogeth
27 aug 2024 16:56
Forum: Diversen
Onderwerp: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen
Reacties: 359
Weergaves: 463199

Re: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen


Als energieleveranciers al zonneparken of windmolens hebben, dan leveren ze stroom aan het net.
Waar het dan heen gaat is niet te achterhalen, maar dat dit naar hun klanten gaat is zeer onwaarschijnlijk.
Er lopen immers geen kabels tussen energieleveranciers en hun klanten.
Zo leveren ze nooit ...
door Stineke
27 aug 2024 16:35
Forum: Diversen
Onderwerp: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen
Reacties: 359
Weergaves: 463199

Re: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen



Als energieleveranciers al zonneparken of windmolens hebben, dan leveren ze stroom aan het net.
Waar het dan heen gaat is niet te achterhalen, maar dat dit naar hun klanten gaat is zeer onwaarschijnlijk.
Er lopen immers geen kabels tussen energieleveranciers en hun klanten.
Zo leveren ze nooit ...
door Speedy123
27 aug 2024 16:17
Forum: Diversen
Onderwerp: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen
Reacties: 359
Weergaves: 463199

Re: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen


Als energieleveranciers al zonneparken of windmolens hebben, dan leveren ze stroom aan het net.
Waar het dan heen gaat is niet te achterhalen, maar dat dit naar hun klanten gaat is zeer onwaarschijnlijk.
Er lopen immers geen kabels tussen energieleveranciers en hun klanten.
Zo leveren ze nooit ...