LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 30 september: belangrijke dag Spaarbeleg/Sprintplan
30 september: belangrijke dag Spaarbeleg/Sprintplan
Vandaag, 30 september vindt bij de Rechtbank Utrecht de comparitiezitting plaats in de rechtsprocedure aangespannen door een 5-tal individuele gedupeerden tegen Spaarbeleg. Vandaag moet Spaarbeleg bewijzen leveren terzake van de geschonden zorgplicht.
De rechtzitting is, normaliter, voor publiek toegankelijk. Aanvang is, dacht ik, 13.00 uur.
Deze rechtszitting vormt overigens pas een van de eerste schermutselingen in de losgebranden rechtsstrijd tegen Spaarbeleg. (Aegon Bank N.V.) over het SprintPlan. In de veel omvangrijkere rechtszaak van de Vereniging 'Consument & Geldzaken' tegen Spaarbeleg staat een comparitiezitting een van de komende maanden op de agenda.
De rechtzitting is, normaliter, voor publiek toegankelijk. Aanvang is, dacht ik, 13.00 uur.
Deze rechtszitting vormt overigens pas een van de eerste schermutselingen in de losgebranden rechtsstrijd tegen Spaarbeleg. (Aegon Bank N.V.) over het SprintPlan. In de veel omvangrijkere rechtszaak van de Vereniging 'Consument & Geldzaken' tegen Spaarbeleg staat een comparitiezitting een van de komende maanden op de agenda.
Re: 30 september: belangrijke dag Spaarbeleg/Sprintplan
De zitting van vandaag is openbaar, dus iedereen is welkom.
Sprintplan gedupeerden, laat je zien en horen, het wordt tijd voor actie en belangstelling!
Nederland moet weten wat Spaarbeleg ons geflikt heeft.
De zitting begint om 13.30 uur en de advocaat is Mr. van Emden, hij doet ook de groepsactie zoals eerder vermeld in de topic:
"Gezamenlijke procedure tegen het Sprintplan"
Tot vanmiddag.
Groeten,
Piet
Sprintplan gedupeerden, laat je zien en horen, het wordt tijd voor actie en belangstelling!
Nederland moet weten wat Spaarbeleg ons geflikt heeft.
De zitting begint om 13.30 uur en de advocaat is Mr. van Emden, hij doet ook de groepsactie zoals eerder vermeld in de topic:
"Gezamenlijke procedure tegen het Sprintplan"
Tot vanmiddag.
Groeten,
Piet
Wat was de uitkomst hiervanVandaag, 30 september vindt bij de Rechtbank Utrecht de comparitiezitting plaats in de rechtsprocedure aangespannen door een 5-tal individuele gedupeerden tegen Spaarbeleg. Vandaag moet Spaarbeleg bewijzen leveren terzake van de geschonden zorgplicht.
Een uitkomst is er nooit direct. In een comparitiezitting worden standpunten die eerder schriftelijk tussen advocaten worden (uit)gewisseld, mondeling toegelicht. De rechter neemt pas later beslissingen in een tussenvonnis of (soms) een eindvonnis. Ook een eindvonnis is natuurlijk slechts een eindvonnis van die rechterlijke instantie. De veroordeelde partij (en ook de eisende partij) kan cq kunnen in hoger beroep bij het Gerechtshof (en daarna eventueel nog in cassatie bij de Hoge Raad)
De comparitie van partijen in deze procedure is gehouden op 15 maart 2004. Vandaag, 1 oktober 2004, werd in een openbare zitting een Spaarbelegger gehoord: Pieter Pepping uit Limmen. Hij vertelde ongevver 4000 Sprintplannen te hebben verkocht en voor ieder Sprintplan een provisie van f 300,- te hebben ontvangen. Hij stond nog steeds achter het product. Het was bij ieder verkoopgesprek duidelijk dat het om een lening ging, zei hij. Wel legde hij als goed verkoper meer de nadruk op de winstkansen dan op de verlieskansen. Beide partijen krijgen nu over wier weken de gelegenheid een conclusie na gehouden getuigenverhoor te nemen. Daarna wijst de rechtbank vonnis.
100.000 mensen die geen cent terugzien en Pepping de Spaarbelegger staat nog steeds achter het product
Ja natuurlijk, 4000 x f 300,- = 1,2 miljoen gulden opgesteken.
Vraag: Wie heeft er van Pieter Pepping uit Limmen een Sprintplan gekocht en klopt zijn verhaal?
Ja natuurlijk, 4000 x f 300,- = 1,2 miljoen gulden opgesteken.
Vraag: Wie heeft er van Pieter Pepping uit Limmen een Sprintplan gekocht en klopt zijn verhaal?
Rekensom van driehuis is correct. Kleine correctie:De datum van het getuigenverhoor was niet 1 oktober maar 30 september.
Wij zijn ook de dupe van de Klimfonds en Sprintplan van Spaarbelg. Ik heb me laten vertellen dat er een stichting is opgericht door de gedupeerden om deze zaak uit te vechten. Ik las dat de zaak dd 30 sept voogekomen is bij de rechtbank te Utrecht. Mijn vraag is is een stichting tegen de spaarbeleg opgericht? zo ja, hoe kunnen wij lid worden?
Jeroal
Jeroal
Een al veel langer bestaande consumentenorganisatie (de Vereniging Consument en Geldzaken) heeft de rechtsstrijd aangebonden tegen Spaarbeleg over het SprintPlan. Kijk hiervoor op:http://www.sprintplanclaim.nl
Beste mensen,
Wij hebben ook van ons laatste spaargeld bij Aegon een 5 jarig contract
afgesloten dat we na die tijd zowiezo onze inleg terug zouden krijgen,
maar het is geen spaarplan maar een beleggingsplan waar wij dus
niets van wisten en we hebben Jan. 2001 dit contract afgesloten
met die voorwaarde dat we een spaarcentje hadden voor onze ouwe dag
een inleg van FL36.000,= we zouden dan rond de FL 58.000,= krijgen
in Jan. 2006 maar helaas zijn wij opgelicht door deze instantie, wat kunnen wij hier tegen doen ( we zijn beide 80- 100% WAO`R ) we gaan ons laatste geld niet verkwanse aan een belegging.
P.S. Wie kan ons verder helpen tegen deze leugenachtige adviseurs.
Mvgr. Fam. de Bruin
Wij hebben ook van ons laatste spaargeld bij Aegon een 5 jarig contract
afgesloten dat we na die tijd zowiezo onze inleg terug zouden krijgen,
maar het is geen spaarplan maar een beleggingsplan waar wij dus
niets van wisten en we hebben Jan. 2001 dit contract afgesloten
met die voorwaarde dat we een spaarcentje hadden voor onze ouwe dag
een inleg van FL36.000,= we zouden dan rond de FL 58.000,= krijgen
in Jan. 2006 maar helaas zijn wij opgelicht door deze instantie, wat kunnen wij hier tegen doen ( we zijn beide 80- 100% WAO`R ) we gaan ons laatste geld niet verkwanse aan een belegging.
P.S. Wie kan ons verder helpen tegen deze leugenachtige adviseurs.
Mvgr. Fam. de Bruin
Beste familie de Bruin,
Kunt u ook vertellen wat de naam is van het contract dat u heeft afgesloten. Dat geeft wat meer duidelijkheid.
Kunt u ook vertellen wat de naam is van het contract dat u heeft afgesloten. Dat geeft wat meer duidelijkheid.
Ook ik ben de dupe van Spaarbeleg/Sprintplan. Als alleenstaande aow-ster geen fijn bericht dat je zelfs je inleg niet meer terugkrijgt! En dat je hele sprintplan op nul staat. Bij telefonische navraag bij Aegon krijg je dan zelfs een grote mond terug dat je blij moet zijn niet te moeten bijbetalen omdat je ''in de min'' staat! Ook ik was in de veronderstelling dat ik in ieder geval mijn inleg terug zou krijgen na zes jaar trouwe maandelijkse betaling. Heb nu net een brief ontvangen dat wegens ''negatieve ontwikkeling van de afgelopen periode op de beurs de belegging een negatief rendement heeft opgeleverd".
Hoeveel mensen zijn hier de dupe van geworden en hebben nu zelfs geen verzuurde appel meer voor de dorst?
Is hier nog wat aan te doen, m.a.w. is er op een of andere manier nog een mogelijkheid geld bij Aegon terug te halen?
Carla van Soest
Hoeveel mensen zijn hier de dupe van geworden en hebben nu zelfs geen verzuurde appel meer voor de dorst?
Is hier nog wat aan te doen, m.a.w. is er op een of andere manier nog een mogelijkheid geld bij Aegon terug te halen?
Carla van Soest
Carla,
Via onderstaande link kan je nalezen welke stappen je zoal kunt ondernemen tegen Spaarbeleg.
Ik heb me aangemeld bij Pay-Back, Sprintplanclaim en GESP.
http://www.trosradar.nl/?url=forum/view ... hp?t=20794
Met vriendelijke groet,
JS
Via onderstaande link kan je nalezen welke stappen je zoal kunt ondernemen tegen Spaarbeleg.
Ik heb me aangemeld bij Pay-Back, Sprintplanclaim en GESP.
http://www.trosradar.nl/?url=forum/view ... hp?t=20794
Met vriendelijke groet,
JS