Mijn polis wordt ook in mei uitgekeerd. Ik heb ook begin januari een waarde overzicht gehad per 1 oktober 2008. Slim van Fortis, want de beurs knalde pas in november echt in elkaar. En ik heb momenteel nog geen jaaroverzicht ontvangen. Ik ben namelijk wel heel benieuwd naar de waarde in verhouding tot het toch al zeer tegenvallende bedrag dat mijn polis per 31-12-2007 waard zou zijn.
Volgens hun eigen voorwaarde zou 1/3 in aandelen belegd zijn, dus uiteindelijk mag de polis niet al teveel in waarde gedaald zijn. Maar ja net als een ieder die hier al een stukje achter heeft gelaten, voel ik me ook ontzettend in de maling genomen door Fortis en dat begon al toen ik de polis afsloot. Ik was toen 18 jaar en niemand heeft mij ooit uitgelegd dat er sprake was van een spaarkas (dus dat ik de pot met anderen moest delen). Klinkt heel cru, maar ik hoop dat er minder mensen over zijn, dan er ooit gestart zijn, zodat mijn opbrengst nog enigszins redelijk is. Immers de een zijn dood is de ander zijn brood.
Sterkte allemaal bij de schok als het ware bedrag overgemaakt wordt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] abc spaarplan
Re: abc spaarplan
Help! Mijn fiscale waarde is bijna 200 euro gezakt vergeleken met vorig jaar. Ik heb dit spaarplan nu 8 jaar en moet nog 7 jaar. Ik wilde er 2 jaar geleden al vanaf. Tot 2 keer toe een brief geschreven naar de Fortis, want dat moet schriftelijk, en nog nooit iets gehoord. Ik baal!!!!
Wie kan mij advies geven?? Wat gebeurt er als ik er vanaf wil??
Thanx
Wie kan mij advies geven?? Wat gebeurt er als ik er vanaf wil??
Thanx
Wat een oplichting, zelfs na het stoppen van de inleg, gaan ze nog heerlijk door met beleggen van jouw centen. Zelfs vanaf oktober 2008 als iedereen al weet dat de beurs op zijn reet ligt denkt Amev/Fortis ach het is toch ons geld niet.
Saldo per 1 januari 2008 10.793,54 euro
Saldo per 31 december 2008 8947,34 euro
Ach waarom niet lekker even 1800 euro verspelen van andermans zuur verdiende centen, het is een schande echt wat een stelletje horken daar bij Fortis. Ben zelden zo boos geweest. Mensen trap er niet in, stop het lekker in je oude sok. Hou je net zoveel over!!!!!
ja fortis, teleurgesteld ben ik. Ook ik kreeg mijn overzicht en op 2 spaarplannen ruim 3000 euro verlies!!!
de spaarplannen lopen eind dit jaar af, nou dat doe ik dus nooit meer.
fortis je ziet me nooit meer als klant.
ik heb ws nog geneens mijn inleg terug.
de spaarplannen lopen eind dit jaar af, nou dat doe ik dus nooit meer.
fortis je ziet me nooit meer als klant.
ik heb ws nog geneens mijn inleg terug.
--------------------------------------------------------------------------------
ja fortis, teleurgesteld ben ik. Ook ik kreeg mijn overzicht en op 2 spaarplannen ruim 2500 euro verlies!!!
half mei wordt het uitgekeerd
ja fortis, teleurgesteld ben ik. Ook ik kreeg mijn overzicht en op 2 spaarplannen ruim 2500 euro verlies!!!
half mei wordt het uitgekeerd
-
Jep, ook wij behoorlijk in de min! Van de €7160 januari 2008 nu nog maar €5990 (31 dec 2008) van over. Hij loopt dit jaar af (2009) maar zien het nut niet te wachten tot het eind van het jaar, beter zal het in 8 maanden niet worden. Waardebepaling aangevraagd op 23 maart, vandaag, 15 april, pas ontvangen, nadat ik VIER keer heb gebeld waar het bleef!!!!Inmiddels is het bedrag in die paar maanden nog verder gedaald naar €5500!!!! Afkopen die hap en niet meer aan denken. Ze komen nog wel met een mooi verhaal van een eventueel rendement van 4% of 8%. Een giller, we krijgen nu minder terug dan we hebben ingelegd. Rendement??? Amehoela
luinl00
Geplaatst op 25 Feb 2009 20:34 door luinl00
--------------------------------------------------------------------------------
Mijn polis wordt ook in mei uitgekeerd. Ik heb ook begin januari een waarde overzicht gehad per 1 oktober 2008. Slim van Fortis, want de beurs knalde pas in november echt in elkaar. En ik heb momenteel nog geen jaaroverzicht ontvangen. Ik ben namelijk wel heel benieuwd naar de waarde in verhouding tot het toch al zeer tegenvallende bedrag dat mijn polis per 31-12-2007 waard zou zijn.
Volgens hun eigen voorwaarde zou 1/3 in aandelen belegd zijn, dus uiteindelijk mag de polis niet al teveel in waarde gedaald zijn. Maar ja net als een ieder die hier al een stukje achter heeft gelaten, voel ik me ook ontzettend in de maling genomen door Fortis en dat begon al toen ik de polis afsloot. Ik was toen 18 jaar en niemand heeft mij ooit uitgelegd dat er sprake was van een spaarkas (dus dat ik de pot met anderen moest delen). Klinkt heel cru, maar ik hoop dat er minder mensen over zijn, dan er ooit gestart zijn, zodat mijn opbrengst nog enigszins redelijk is. Immers de een zijn dood is de ander zijn brood.
Naar boven
Is de uitkering ook daadwerkelijk gedaan in Mei of heeft het nog meer vertraging opgelopen???
Geplaatst op 25 Feb 2009 20:34 door luinl00
Naar boven
Is de uitkering ook daadwerkelijk gedaan in Mei of heeft het nog meer vertraging opgelopen???