LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aegon bank rendementsplan

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
quirinus

aegon bank rendementsplan

Ongelezen bericht door quirinus »

deze maand ben ik in de administratie gedoken van mijn vader (inmiddels 85 jaar) die niet meer in staat is voor zijn administratie te zorgen.
Na het bestuderen van zijn postbank afschrift, ontdekte ik dat hij maandelijks een bedrag ad 45,38 overmaakt aan de eagon bank ivm een rendementplan. Dat was schrikken. Verder niets aan afschriften of saldioverzichten van deze rekening gevonden, tot dat ik in een doos een map vond over Spaarbeleg met als laatste fiscaal 0verzicht 0ver 2003. Nergens zit een document in dat mijn vader of moeder ooit getekend heeft. Wel is er een verklaring van de directeur van Spaarbeleg Niewegein in. Daarin staat dat de looptijd 10 jaar is met als startdatum 01-02-2001. Mijn vader was bij de ingang van deze overeenkomst 77 jaar. Vier jaar geleden is mijn vader verhuisd naar een verzorgingstehuis met mijn moeder. Vermoedelijk is in die tijd geen verhuisbericht naar eagon gegaan. En zijn alle poststukken die op het oude adres kwamen nooit doorgestuurd. Wie kan mij een advies geven welke acties nu het beste kan doen?

peewee

Re: aegon bank rendementsplan

Ongelezen bericht door peewee »

Het Rendementsplan is, anders dan het Sprintplan (dat een aandelenleaseproduct is !) een woekerpolis. Zie verder op het subforum woekerpolis op dit forum. Uiteraard is het een groot schandaal om een 77-jarige dit product aan te smeren. Maar dit tekent ongeveer wel het volslagn gebrek aan moraal binnen dit bedrijf.

ad

Ongelezen bericht door ad »

quirinus,
Lijkt mij het beste om eerst maar te informeren bij Spaarbeleg (sinds kort heet dat Aegonbank ). o.a. copieen van het contract en van de correspondentie en ook informeren naar de waarde van de polis.
Daarna kun je altijd nog een beslissing nemen voor verdere actie.

quirinus

Ongelezen bericht door quirinus »

Beste Ad en Peewee, Bedankt. ik ben enigzins gerustgesteld dat er geen schulden uitkomen. Verder ga ik direct het forum Woekerpolis bezoeken. En morgen in iedergeval Aegon bellen om de nodige afschriften. Nogmaals dank.

Gesloten