LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aegon deposito fund

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
ruud bouter

aegon deposito fund

Ongelezen bericht door ruud bouter »

Vandaag kreeg ik van Aegon een brief met het aanbod om over te stappen van het Aegon Mix Fund naar het Aegon Deposito Fund. Wie heeft hier al ervaringen mee en wie kan mij adviseren om deze overstap wel / niet te maken. De looptijd van het mixplan is nog drie jaar.

Ruud Bouter

kweenie

Re: aegon deposito fund

Ongelezen bericht door kweenie »

Bij een langdurige belegging is het vaak rendabeler om lang in een iets risicovoller product te zitten. Maar als het ainde van de looptijd van een product nadert, dan kan het handig zijn om de waarde die dan is opgebouwd (gedeeltelijk) zeker te stellen door (gedeeltelijk) over te stappen naar een vastrentend product. Je loopt dan niet het risico dat je in de laatste paar jaar net een crach meemaakt en er in korte tijd een groot deel van de waarde verloren gaat. Dit terwijl er in een relatief korte tijd weinig kans is op een heel grote stijging.

Het kan dus inderdaad verstandig zijn om langzaam maar zeker uit het mixfonds te stappen en het geld in een vastrentend product te stappen. Of je in een keer alles wilt verkopen kun je je nog afvragen. Vaak kun je bij zulke producten 1 keer per jaar gratis switchen, dus je kunt ook overwegen om nu bv. de helft te switchen en volgend jaar ook een deel.

Wel aardig trouwens van Aegon om je dit te adviseren. Had ik niet van ze verwacht.

robu

Re: aegon deposito fund

Ongelezen bericht door robu »

Wel aardig trouwens van Aegon om je dit te adviseren. Had ik niet van ze verwacht.
Dat is dus ook precies de reden dat ik net zoals Ruud een beetje argwaan heb.
Inderdaad loopt mijn contract over 3 jaar af en de meerwaarde is imiddels zo'n 1000 euro meer dan mijn inleg (na 12 jaar... :( ). Ze bieden de mogelijkheid om te "switchen" naar een deposito fund (laag maar stabiel rendement) of een Mix fund met een zelfde historisch rendement als mijn huidige fonds, maar een veel lager pessimistisch rendement. Zoals ze het nu voorspiegelen zou je eigenlijk gek zijn als je niet zou overstappen naar dat mix fonds. Zelfde eindverwachting met lager verwacht risico.
En dan krijg ik dus een beetje kriebels.

Iemand nog een wijze raad?

Alvast bedankt, mat

Gesloten