LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aegon Sprintplan: geen communicatie mogelijk
Aegon Sprintplan: geen communicatie mogelijk
Zou er één advocaat te vinden zijn die voor allen van ons individueel een rechtszaak tegen Aegon Sprintplan wilt beginnen? Simpele gedachte, maar tegen een flinke vergoeding hetzelfde verweer voeren, zelfde brieven schrijven, sturen.
Al jaren vechten we tegen deze oneerlijke gigant en ik word het ( net als u ) er zo moe van.
Ik heb een sprintplan afgesloten toen ik in de wao zat en deze polis is mij aangesmeerd door een niet bevoegde tussenpersoon. Telkens stuur ik Aegon een aangetekende brief, maar antwoord krijg ik nooit. Ik heb gelukkig de barcodes van Post NL nog in mijn bezit.
Ik blijf vechten zolang ik leef tegen Aegon die mij moedwillig veel geld afhandig gemaakt heeft.
De gewone man/vrouw in deze maatschappij die hard moet werken voor zijn/haar brood en die dachten een appeltje voor de dorst te hebben of hun kind later te kunnen laten studeren door te sparen bij Aegon, moeten toezien hoe deze verzekeraar telkens weer een weg vindt om de definitieve uitspraak van de rechtbank eerlijk te laten verlopen. Aegon weigert om te schikken maar maakt tevens winst over de ruggen van hun klanten.
Nogmaals, ik geef niet op en ik denk een ieder van u ook niet. Zet door a.u.b. daar we moeten blijven geloven in een betere wereld en niet in de wereld van Aegon
Al jaren vechten we tegen deze oneerlijke gigant en ik word het ( net als u ) er zo moe van.
Ik heb een sprintplan afgesloten toen ik in de wao zat en deze polis is mij aangesmeerd door een niet bevoegde tussenpersoon. Telkens stuur ik Aegon een aangetekende brief, maar antwoord krijg ik nooit. Ik heb gelukkig de barcodes van Post NL nog in mijn bezit.
Ik blijf vechten zolang ik leef tegen Aegon die mij moedwillig veel geld afhandig gemaakt heeft.
De gewone man/vrouw in deze maatschappij die hard moet werken voor zijn/haar brood en die dachten een appeltje voor de dorst te hebben of hun kind later te kunnen laten studeren door te sparen bij Aegon, moeten toezien hoe deze verzekeraar telkens weer een weg vindt om de definitieve uitspraak van de rechtbank eerlijk te laten verlopen. Aegon weigert om te schikken maar maakt tevens winst over de ruggen van hun klanten.
Nogmaals, ik geef niet op en ik denk een ieder van u ook niet. Zet door a.u.b. daar we moeten blijven geloven in een betere wereld en niet in de wereld van Aegon
Laatst gewijzigd door Radar op 12 nov 2017 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast
Reden: Onderwerp aangepast
Re: Aegon Sprintplan: geen communicatie mogelijk
Twee gedachten:Sanyu schreef:Zou er één advocaat te vinden zijn die voor allen van ons individueel een rechtszaak tegen Aegon Sprintplan wilt beginnen? Simpele gedachte, maar tegen een flinke vergoeding hetzelfde verweer voeren, zelfde brieven schrijven, sturen.
Al jaren vechten we tegen deze oneerlijke gigant en ik word het ( net als u ) er zo moe van.
Ik heb een sprintplan afgesloten toen ik in de wao zat en deze polis is mij aangesmeerd door een niet bevoegde tussenpersoon. Telkens stuur ik Aegon een aangetekende brief, maar antwoord krijg ik nooit. Ik heb gelukkig de barcodes van Post NL nog in mijn bezit.
Ik blijf vechten zolang ik leef tegen Aegon die mij moedwillig veel geld afhandig gemaakt heeft.
De gewone man/vrouw in deze maatschappij die hard moet werken voor zijn/haar brood en die dachten een appeltje voor de dorst te hebben of hun kind later te kunnen laten studeren door te sparen bij Aegon, moeten toezien hoe deze verzekeraar telkens weer een weg vindt om de definitieve uitspraak van de rechtbank eerlijk te laten verlopen. Aegon weigert om te schikken maar maakt tevens winst over de ruggen van hun klanten.
Nogmaals, ik geef niet op en ik denk een ieder van u ook niet. Zet door a.u.b. daar we moeten blijven geloven in een betere wereld en niet in de wereld van Aegon
1) sommige zaken kunnen collectief aangevochten worden, maar niet alles leent zich daarvoor. Iedere zaak staat immers ook op zichzelf, ondanks de overkoepelende factoren.
2) je kunt ervoor kiezen je leven te laten verpesten door zaken uit het verleden die je niet meer kunt veranderen. Je kunt er óók voor kiezen het verleden achter je te laten en vooruit te kijken. Laat het verleden achter je, leef vanuit het heden en bouw aan je toekomst.
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Aegon Sprintplan: geen communicatie mogelijk
En aanvullend: leer ook van de fouten uit het verleden. Je ziet ook genoeg mensen die destijds in dit soort polissen trapten en vervolgens weer niet zo slimme dingen doen.Moneyman schreef: 2) je kunt ervoor kiezen je leven te laten verpesten door zaken uit het verleden die je niet meer kunt veranderen. Je kunt er óók voor kiezen het verleden achter je te laten en vooruit te kijken. Laat het verleden achter je, leef vanuit het heden en bouw aan je toekomst.
-
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45
Re: Aegon Sprintplan: geen communicatie mogelijk
Ja! Alive and kicking, recht voor uw neus!Sanyu schreef:Zou er één advocaat te vinden zijn die voor allen van ons individueel een rechtszaak tegen Aegon Sprintplan wilt beginnen? Simpele gedachte, maar tegen een flinke vergoeding hetzelfde verweer voeren, zelfde brieven schrijven, sturen.
Nooit, over mijn lijk!Moneyman schreef:je kunt ervoor kiezen je leven te laten verpesten door zaken uit het verleden die je niet meer kunt veranderen. Je kunt er óók voor kiezen het verleden achter je te laten en vooruit te kijken. Laat het verleden achter je, leef vanuit het heden en bouw aan je toekomst.
De aanhouder wint! (Maar laat het niet Aegon c.s. zijn...)
Jelle Terpstra
Het ClaimConcept ® sinds 2011
Re: Aegon Sprintplan: geen communicatie mogelijk
Het vervelende is dat je met deze houding waarschijnlijk veel eerder een lijk zult zijn dan wanneer je mijn advies opvolgt. Hard, maar waar.ClaimConcept schreef:Nooit, over mijn lijk!Moneyman schreef:je kunt ervoor kiezen je leven te laten verpesten door zaken uit het verleden die je niet meer kunt veranderen. Je kunt er óók voor kiezen het verleden achter je te laten en vooruit te kijken. Laat het verleden achter je, leef vanuit het heden en bouw aan je toekomst.
-
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45
Re: Aegon Sprintplan: geen communicatie mogelijk
Aldus gewaardeerd forumlid Moneyman, maar een leek op het gebied van SprintPlan. Dat is namelijk vrijwel iedereen, dat is precies waar financiële grootmachten als Aegon garen bij spinnen.Moneyman schreef:Het vervelende is dat je met deze houding waarschijnlijk veel eerder een lijk zult zijn dan wanneer je mijn advies opvolgt. Hard, maar waar.ClaimConcept schreef:Nooit, over mijn lijk!Moneyman schreef:je kunt ervoor kiezen je leven te laten verpesten door zaken uit het verleden die je niet meer kunt veranderen. Je kunt er óók voor kiezen het verleden achter je te laten en vooruit te kijken. Laat het verleden achter je, leef vanuit het heden en bouw aan je toekomst.
Ik ben zo langzamerhand zo'n beetje de enige die met individuele acties nog iets voor elkaar kan krijgen. Toegegeven, het kan zo nog wel jaren duren. Maar wie er nu niet bij is, vist straks - na het hoger beroep in de huidige collectieve procedure van PAL en de laatste stuiptrekkingen van Vereniging Consument & Geldzaken bij de Hoge Raad - sowieso achter het net wegens verjaring.
Re: Aegon Sprintplan: geen communicatie mogelijk
Als je zo zeker van de zaak bent ,dan huur je toch een advocaat in . Ja kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
Re: Aegon Sprintplan: geen communicatie mogelijk
Interessante stelling... Veel mensen "die destijds in dit soort polissen trapten" hebben zich laten leiden door de verzekeraars (tussenpersonen) die deze producten aanboden. In goed vertrouwen. Nadat bekend werd dat "dit soort polissen" op z'n zachtst gezegd discutabel waren, en er actie moest worden ondernomen, hebben de verzekeraars (tussenpersonen) contact opgenomen om "met oplossingen te komen".renewouters schreef:En aanvullend: leer ook van de fouten uit het verleden. Je ziet ook genoeg mensen die destijds in dit soort polissen trapten en vervolgens weer niet zo slimme dingen doen.Moneyman schreef: 2) je kunt ervoor kiezen je leven te laten verpesten door zaken uit het verleden die je niet meer kunt veranderen. Je kunt er óók voor kiezen het verleden achter je te laten en vooruit te kijken. Laat het verleden achter je, leef vanuit het heden en bouw aan je toekomst.
Je kan je voorstellen dat het vertrouwen weg is om je geld weer bij dergelijke verzekeraars in te zetten - voor welk doel dan ook.
En "om de consument te beschermen" moet je tegenwoordig voor allerlei financiële producten een soort kennistest doen om te zien of je voldoende verstand van zaken hebt om zelfstandig een dergelijk product te kunnen aanschaffen. Blijkt uit de test dat je onvoldoende inzicht hebt in de consequenties, dan mag je je laten leiden door - inderdaad - de verzekeraars. Dezelfde verzekeraars die je destijds een woekerpolis hebben geadviseerd.
Laat ik het zo zeggen... ik heb er niet zo'n vertrouwen meer in.
Re: Aegon Sprintplan: geen communicatie mogelijk
Ik ben een leek op het gebied van Sprintplan, gelukkig wel. Daarom adviseer ik dáár ook niet over. Op het gebied waar mijn advies wél op ziet, ben ik al zeer vele jaren alles behalve een leek. In tegenstelling tot gewaardeerd forumlid Jelle Terpstra.ClaimConcept schreef:Aldus gewaardeerd forumlid Moneyman, maar een leek op het gebied van SprintPlan. Dat is namelijk vrijwel iedereen, dat is precies waar financiële grootmachten als Aegon garen bij spinnen.Moneyman schreef: Het vervelende is dat je met deze houding waarschijnlijk veel eerder een lijk zult zijn dan wanneer je mijn advies opvolgt. Hard, maar waar.
-
- Berichten: 32385
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Aegon Sprintplan: geen communicatie mogelijk
Je zegt hier nogal wat... En wat je zegt, ik denk dat jij en ik inhoudelijk van mening verschillen.ClaimConcept schreef:Ik ben zo langzamerhand zo'n beetje de enige die met individuele acties nog iets voor elkaar kan krijgen. Toegegeven, het kan zo nog wel jaren duren. Maar wie er nu niet bij is, vist straks - na het hoger beroep in de huidige collectieve procedure van PAL en de laatste stuiptrekkingen van Vereniging Consument & Geldzaken bij de Hoge Raad - sowieso achter het net wegens verjaring.
Eerlijk gezegd ben en blijf ik van mening dat degenen die er in getrapt zijn wat beter op hadden moeten letten. Ik heb indertijd opgelet, en heb doorgevraagd - met als resultaat dat ik er niet in ben getrapt. En dus geen schade heb geleden.
Geloof me nu maar: het scheelt heel veel als je met een open blik de maatschappij tegemoet treedt. En dat je met die open blik probeert ontwikkelingen op waarde te schatten. Van kleine dingen kun je grote dingen leren. Is dat misschien het verschil? Ooit, eind jaren 70, begin jaren 80, verzamelde ik postzegels. Het was de tijd van de beleggers die tientallen vellen van honderden zegels tegelijk kochten omdat het allemaal meer waard zou worden. Heb de prijsstijgingen en de gekte gezien. En heb gezien hoe de zeepbel uiteindelijk uit elkaar spatte.
Naderhand heb ik een aantal vergelijkbare ontwikkelingen vanaf het begin voorspeld, in een tijd dat mensen me compleet voor gek verklaarden omdat de bomen maar door bleven groeien. En toch bleek ik iedere keer gelijk te hebben, spatte de zeepbel weer uit elkaar. Waarom? Omdat ik geleerd heb van het verleden. Maar ook omdat ik, als het nodig was, bereid was mijn verlies te accepteren en ook daarvan te leren.
Je mag van mij eindigen als een oude zuurpruim, verongelijkt vechtend en wachtend op zijn centen. Moet je helemaal zelf weten. Maar je kunt ook kiezen voor jezelf, voor je geluk. Kiezen voor een leven waarin je dit achter je laat, en waarin je verder gaat, een leven waar je iets moois van maakt. De keuze ligt bij jou.
-
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45
Re: Aegon Sprintplan: geen communicatie mogelijk
Sanyu schreef:Zou er één advocaat te vinden zijn die voor allen van ons individueel een rechtszaak tegen Aegon Sprintplan wilt beginnen? Simpele gedachte, maar tegen een flinke vergoeding hetzelfde verweer voeren, zelfde brieven schrijven, sturen.
witte angora schreef:Eerlijk gezegd ben en blijf ik van mening dat degenen die er in getrapt zijn wat beter op hadden moeten letten. Ik heb indertijd opgelet, en heb doorgevraagd - met als resultaat dat ik er niet in ben getrapt. En dus geen schade heb geleden.ClaimConcept schreef:Ik ben zo langzamerhand zo'n beetje de enige die met individuele acties nog iets voor elkaar kan krijgen. Toegegeven, het kan zo nog wel jaren duren. Maar wie er nu niet bij is, vist straks - na het hoger beroep in de huidige collectieve procedure van PAL en de laatste stuiptrekkingen van Vereniging Consument & Geldzaken bij de Hoge Raad - sowieso achter het net wegens verjaring.
Met die eigen wijsheid help je gedupeerden niet, zo kun je iedere discussie hier bagatelliseren. En als zelfs voormalig Minister van Financiën Jeroen Dijsselbloem zich achteraf met zijn 'woekerpolis' bekocht voelt...
Dank je, maar ik ben al ruim 15 jaar gewoon belangenbehartiger, dit is waar we expert in zijn. Tot 2012 succesvol onder de radar, totdat we Kifid ontdekten en daar aanvankelijk met nog meer succes gingen procederen voor hogere vergoedingen (60-100%) op grond van foute advisering door tussenpersonen. Inmiddels heeft de Hoge Raad op 2 september 2016 die visie verder aangescherpt, als sprake was van dergelijke (verboden) advisering moet Dexia (en Aegon c.s.) zelfs 100% van de schade vergoeden. Met rente.witte angora schreef:Je mag van mij eindigen als een oude zuurpruim, verongelijkt vechtend en wachtend op zijn centen. Moet je helemaal zelf weten. Maar je kunt ook kiezen voor jezelf, voor je geluk. Kiezen voor een leven waarin je dit achter je laat, en waarin je verder gaat, een leven waar je iets moois van maakt. De keuze ligt bij jou.
Zelfs anno 2017 moet ik consumenten vaak nog uitleggen wat voor constructies ze met Spaarbeleg zijn aangegaan. Als we dan met veel pijn en moeite individueel bewijsmateriaal van 15-20 jaar geleden boven water krijgen, is de woede des te groter.
De aanhouder wint!
Jelle Terpstra
Het ClaimConcept ® sinds 2011
-
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30
Re: Aegon Sprintplan: geen communicatie mogelijk
Ik hou van eerlijke verhalen en open discussies.witte angora schreef:Eerlijk gezegd ben en blijf ik van mening dat degenen die er in getrapt zijn wat beter op hadden moeten letten. Ik heb indertijd opgelet, en heb doorgevraagd - met als resultaat dat ik er niet in ben getrapt. En dus geen schade heb geleden.
...
Je mag van mij eindigen als een oude zuurpruim, verongelijkt vechtend en wachtend op zijn centen. Moet je helemaal zelf weten. Maar je kunt ook kiezen voor jezelf, voor je geluk. Kiezen voor een leven waarin je dit achter je laat, en waarin je verder gaat, een leven waar je iets moois van maakt. De keuze ligt bij jou.
Mijn oude tussenpersoon heeft zijn boeltje verkocht en mijn nieuwe tussenpersoon heeft de boel overgenomen. Oude tussenpersoon geeft natuurlijk niet thuis en nieuwe tussenpersoon bleek zelf ook slachtoffer te zijn van het zelfde woekerproduct, maar wil mij alleen verder helpen tegen vergoeding.
Luchtbellen klappen, mensen moeten hun verlies nemen.
Maar financiële instellingen en tussenpersonen moeten ook eerlijk zijn en (oa) AFM en KIFID moeten hen daarbij helpen...