Wie kan mij informatie verschaffen over het volgende.
Op 1 mei 1996 heb ik een levensverzekeing afgesloten bij de Aegon. Omdat ik een eigen bedrijf ga beginnen wil ik het geld hier uit halen.Ik begrijp dat ik dan een afkoopsom moet betalen maar weet iemand hoeveel dat dit ongeveer is. Omdat ik nog geen 15 jaar premie betaald heb komt de balastingdienst ook nog om de hoek kijken,om welke bedragen gaat het? Heb in die bijna 13 jaar ongeveer 9000 euro staan die elk jaar gestort is uit mijn spaarloonregeling. De verzekering heeft dan ook nauwelijks winst gemaakt moet ik dan ook nog eens belasting betalen.Wie weet de antwoorden?[/b]
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] afkopen levensverzekering(kapitaalverzekering)
Re: afkopen levensverzekering(kapitaalverzekering)
Een AFKOOPSOM is NIET iets wat jij aan Aegon moet betalen, maar is de waarde van de polis bij voortijdig stoppen. Je hebt bij een levensverzekering altijd het recht om de afkoopwaarde op te vragen en daarna met afkoop akkoord te gaan. Let bij Aegon wel op dat ze je tegelijkertijd met de afkoop niet tevens een vrijwaring laten tekenen (want dan kun je achteraf geen aanspraak maken op een schadeuitkering in de woekerpolis-affaire).