LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [b]Amev Variabel Inversteringsplan[/b]

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
Jan001

[b]Amev Variabel Inversteringsplan[/b]

Ongelezen bericht door Jan001 »

Sinds 1998 beleg ik iedere maand 50 euro in het Variabel Investeringsplan van Amev (inmiddels Fortis). Enkele maanden geleden was de tussenpersoon bij mij en toen ik hem vroeg welk bedrag ik in 2021 ong. kon verwachten had hij het over zo'n 40.000 euro. Ik mocht hem daar uiteraard niet op vastpinnen omdat zoiets nooit met zekerheid kon worden gezegd, dat begreep ik natuurlijk ook wel.
Toen ik eind 2007 het overzicht kreeg van de Fortis bank stond in die brief dat het verwachtte bedrag in 2021 zo'n 17.500 zou zijn.
Ik heb toen die tussenpersoon weer gebeld en gevraagd waarom er zo'n groot verschil in kon zitten, zijn antwoord was toen dat hij zich waarschijnlijk had vergist in euro's en guldens.... en aan zulke mensen moet je je ''oudedags-voorzieningen'' in handen geven.
Ik ben nu van plan om dat ''plan'' maar premievrij te maken.
Heeft iemand een idee of dat verstandig is?

Jan

peewee

Re: [b]Amev Variabel Inversteringsplan[/b]

Ongelezen bericht door peewee »

Premievrij maken is meestal onverstandig, omdat de verzekering dan gewoon blijft doorlopen en de premie overlijdensrisicodekking uit de poliswaarde wordt onttrokken. Hierdoor daalt de waarde nog verder.. Beter is vaak de polis af te kopen.

Maar deze vraag hoort thuis op de woekerpolispagina van dit forum

kweenie

Re: [b]Amev Variabel Inversteringsplan[/b]

Ongelezen bericht door kweenie »

Bij de meeste producten zit het gros van de kosten in de eerste 5 jaar. Ben je daar voorbij, dan zijn de kosten relatief een stuk lager. Dan is het vaak niet zo voordelig om te stoppen, omdat je over het geld dat je de komende jaren in gaat leggen misschien beter uit bent in het plan dan buiten het plan. Het over lange tijd niet hoeven te betalen van vermogensrendementsheffing kan namelijk meer voordeel opleveren dan de kosten die je maakt over de toekomstige inleggen.

Gesloten