LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] BELEGGINGSEXPERTS AEGON
BELEGGINGSEXPERTS AEGON
Graag jullie reactie wat men vindt van de zogenaamde "beleggingsexperts" van AEGON!!
Re: BELEGGINGSEXPERTS AEGON
als je in 12 jaar tijd € 100,-- verdient zegt dat denk ik wel genoeg.
Ze hebben het nog niet zo slecht gedaan:
1991 13,6%
1992 10,6%
1993 45,9%
1994 -13,3%
1995 7%
1996 24,1%
1997 33,9%
1998 14,1%
1999 48,4%
In 9 jaar tijd is het beleggingresultaat 378,5% geweest. Dus had je op 1-1-1991 10.000 gulden laten beleggen door de Aegon experts had je op 31-12-1999 37850 koerswinst geleverd. Gemiddeld zo'n 19% per jaar! rente op rente.
1991 13,6%
1992 10,6%
1993 45,9%
1994 -13,3%
1995 7%
1996 24,1%
1997 33,9%
1998 14,1%
1999 48,4%
In 9 jaar tijd is het beleggingresultaat 378,5% geweest. Dus had je op 1-1-1991 10.000 gulden laten beleggen door de Aegon experts had je op 31-12-1999 37850 koerswinst geleverd. Gemiddeld zo'n 19% per jaar! rente op rente.
Precies Statist! En wat hebben de experts uitgekeerd??
Geen drol, jaaaa alleen voor hun eigen rechterachterzakken. smerige
dieven!
AEGON, GEEF MIJN GELD TERUG!!!!
Geen drol, jaaaa alleen voor hun eigen rechterachterzakken. smerige
dieven!
AEGON, GEEF MIJN GELD TERUG!!!!
Na 2000 is de beurs omlaag gegaan. De beleggingsexperts van Aegon zijn hier niet voor verantwoordelijk.
2000 -5,20%
2001 -13,10%
2002 -33,20%
2003 12,80%
2004 8,01%
Resultaat: laatste 5 jaar gemiddelde opbrengst -7,7%, deze -7,7% wegen erg zwaar, t.o.v. die 19% gemiddeld van voor 2000, aangezien het geinvesteerde kapitaal elk jaar toeneemt. Dit druk gigantisch op het gemiddelde rendement.
Mensen die in 2000 of 2001 uitgestapt zijn zul je niet horen klagen over hoge kosten van aegon en over wat voor beleggingsexperts dan ook.
2000 -5,20%
2001 -13,10%
2002 -33,20%
2003 12,80%
2004 8,01%
Resultaat: laatste 5 jaar gemiddelde opbrengst -7,7%, deze -7,7% wegen erg zwaar, t.o.v. die 19% gemiddeld van voor 2000, aangezien het geinvesteerde kapitaal elk jaar toeneemt. Dit druk gigantisch op het gemiddelde rendement.
Mensen die in 2000 of 2001 uitgestapt zijn zul je niet horen klagen over hoge kosten van aegon en over wat voor beleggingsexperts dan ook.
Natuurlijk hebben die experts geen invloed op de beurs. Daar ben ik nu ook achter.
Maar waar het om gaat is dat er in de brochures wel wordt gesuggereerd dat die beleggingsexperts van Aegon voor jou een mooi rendement gaan maken. Mooi niet dus.
Alleen een mooie zinsnede om de eenvoudige spaarder om de tuin te leiden.
Maar waar het om gaat is dat er in de brochures wel wordt gesuggereerd dat die beleggingsexperts van Aegon voor jou een mooi rendement gaan maken. Mooi niet dus.
Alleen een mooie zinsnede om de eenvoudige spaarder om de tuin te leiden.
Kijk de "Beleggingsexperts" van AEGON hebben geen enkele beschermingsconstructie toegepast, volgens velen is er zelfs niets
gekocht, het is GEWOON een niet te geloven rotfilm, dat AEGON!!
AEGON, GEEF MIJN GELD TERUG en laat die zogenaamde experts hun
schoolgeld terughalen, dieven der maatschappij, genaamd AEGON!!
gekocht, het is GEWOON een niet te geloven rotfilm, dat AEGON!!
AEGON, GEEF MIJN GELD TERUG en laat die zogenaamde experts hun
schoolgeld terughalen, dieven der maatschappij, genaamd AEGON!!
Sing-sing,
Ik vraag mij bij het Sprintplan ook wel eens af in hoeverre die hele constructie fictief is.
Is er nou werkelijk een fonds?
Wordt het voorgeschoten ( geleende ) bedrag daar echt in gestort?
Gaat er uberhaupt een geleend bedrag over de toonbank?
Wie kan controleren of de dagwaarde van de participaties daadwerkelijk kloppen?
Hoe komen we hier achter?
Ik vraag mij bij het Sprintplan ook wel eens af in hoeverre die hele constructie fictief is.
Is er nou werkelijk een fonds?
Wordt het voorgeschoten ( geleende ) bedrag daar echt in gestort?
Gaat er uberhaupt een geleend bedrag over de toonbank?
Wie kan controleren of de dagwaarde van de participaties daadwerkelijk kloppen?
Hoe komen we hier achter?
Wanneer je weet dat in de Raad van Bestuur namen hebben gestaan
als TABAKSBLAT / PEIJS / STORM en als je je kunt voorstellen dat deze
luiten stinkend rijk zijn geworden van premies waarvoor niets is gedaan
dan wordt het hier een zeer beroerd verhaal.
De arrogante antwoorden van die JOS STREPPEL die nu de
scepter zwaait zullen binnenkort een toontje lager zingen, het einde van
AEGON is nabij, ook binnenkort ga ik flink onrust zaaien in de VS, eens
kijken hoe die ook nog eens op hun nek krijgen!
Het zou toch fantastisch zijn als ze daar de boel ook hebben belazerd,
ze komen hier echt niet meer uit!!
AEGON, SMERIGE SCHEVE SCHAATS VAN NEDERLAND, GEEF MIJN GELD TERUG!!
als TABAKSBLAT / PEIJS / STORM en als je je kunt voorstellen dat deze
luiten stinkend rijk zijn geworden van premies waarvoor niets is gedaan
dan wordt het hier een zeer beroerd verhaal.
De arrogante antwoorden van die JOS STREPPEL die nu de
scepter zwaait zullen binnenkort een toontje lager zingen, het einde van
AEGON is nabij, ook binnenkort ga ik flink onrust zaaien in de VS, eens
kijken hoe die ook nog eens op hun nek krijgen!
Het zou toch fantastisch zijn als ze daar de boel ook hebben belazerd,
ze komen hier echt niet meer uit!!
AEGON, SMERIGE SCHEVE SCHAATS VAN NEDERLAND, GEEF MIJN GELD TERUG!!
Wildgroei rechtszaken treft bedrijfsleven VS
Bericht geplukt van DFT.
NEW YORK - Het aantal rechtszaken dat gedupeerde beleggers hebben aangespannen tegen beursgenoteerde bedrijven in de VS is vorig jaar aanzienlijk gestegen.
Dat blijkt uit een rapport dat gisteren door consultancybureau PriceWaterhouseCoopers is gepresenteerd, zo meldt De Financiële Telegraaf donderdag.
Het tempo waarin rechtszaken worden aangespannen lijkt vooralsnog niet af te nemen en bedrijven schikken voor steeds hogere bedragen.
Er zijn vorig jaar 203 aanvragen voor zogenoemde class-action rechtszaken (één eiser stelt voor een hele groep benadeelden een bedrijf aansprakelijk voor de schade) door beleggers ingediend. Dat is een stijging van 16% ten opzichte van 2003.
Het aantal collectieve procedures dat vorig jaar van start is gegaan nam in 2004 met 7% toe ten opzichte van de periode 1996 tot 2003.
Vooral bij de hoogte van de schikkingsbedragen is een opwaartse trend te bespeuren. Er werd door Amerikaanse bedrijven en buitenlandse concerns die in de VS actief zijn meer dan $5 miljard opgehoest om schadeclaims van gedupeerde beleggers af te kopen.
Er werd in 22 zaken een schikking van boven de $20 miljoen bereikt. Volgens PWC zal het aantal zaken waarin er voor honderden miljoenen dollars wordt geschikt gestaag oplopen.
Ook in Europa krijgen bedrijven in de nabije toekomst te maken met Amerikaanse toestanden. In Nederland is een class-action nog niet mogelijk maar er gaan steeds meer stemmen op om dit beproefde middel ook in ons land in te voeren.
Benadeelden krijgen op een eenvoudige wijze hun schade vergoed, zonder er enige moeite voor te hoeven doen. Ook voor de gedaagde zijn er voordelen omdat op deze manier wordt voorkomen dat er allemaal individuele rechtszaken tegen bijvoorbeeld een bedrijf of overheid worden aangespannen. Daarnaast is een classaction-zaak een ontlasting van de rechterlijke macht.
In Nederland kunnen advocatenkantoren wel middels een volmacht een groep gedupeerden vertegenwoordigen, zoals recentelijk in de Dexia-zaak.
Gaat ook in Nederland komen!!!
Bericht geplukt van DFT.
NEW YORK - Het aantal rechtszaken dat gedupeerde beleggers hebben aangespannen tegen beursgenoteerde bedrijven in de VS is vorig jaar aanzienlijk gestegen.
Dat blijkt uit een rapport dat gisteren door consultancybureau PriceWaterhouseCoopers is gepresenteerd, zo meldt De Financiële Telegraaf donderdag.
Het tempo waarin rechtszaken worden aangespannen lijkt vooralsnog niet af te nemen en bedrijven schikken voor steeds hogere bedragen.
Er zijn vorig jaar 203 aanvragen voor zogenoemde class-action rechtszaken (één eiser stelt voor een hele groep benadeelden een bedrijf aansprakelijk voor de schade) door beleggers ingediend. Dat is een stijging van 16% ten opzichte van 2003.
Het aantal collectieve procedures dat vorig jaar van start is gegaan nam in 2004 met 7% toe ten opzichte van de periode 1996 tot 2003.
Vooral bij de hoogte van de schikkingsbedragen is een opwaartse trend te bespeuren. Er werd door Amerikaanse bedrijven en buitenlandse concerns die in de VS actief zijn meer dan $5 miljard opgehoest om schadeclaims van gedupeerde beleggers af te kopen.
Er werd in 22 zaken een schikking van boven de $20 miljoen bereikt. Volgens PWC zal het aantal zaken waarin er voor honderden miljoenen dollars wordt geschikt gestaag oplopen.
Ook in Europa krijgen bedrijven in de nabije toekomst te maken met Amerikaanse toestanden. In Nederland is een class-action nog niet mogelijk maar er gaan steeds meer stemmen op om dit beproefde middel ook in ons land in te voeren.
Benadeelden krijgen op een eenvoudige wijze hun schade vergoed, zonder er enige moeite voor te hoeven doen. Ook voor de gedaagde zijn er voordelen omdat op deze manier wordt voorkomen dat er allemaal individuele rechtszaken tegen bijvoorbeeld een bedrijf of overheid worden aangespannen. Daarnaast is een classaction-zaak een ontlasting van de rechterlijke macht.
In Nederland kunnen advocatenkantoren wel middels een volmacht een groep gedupeerden vertegenwoordigen, zoals recentelijk in de Dexia-zaak.
Gaat ook in Nederland komen!!!