Geachte lezers,
Ik wil Spaarbeleg graag dagvaarden en voor de rechter dagen,
Sector kanton in Utrecht.
Heeft iemand voor mij een concept dagvaarding?
Zodat ik mijn eigen gegevens in kan vullen en dit kan opsturen naar de rechtbank?
Iemand tips?
Kan ik een deurwaarder inschakelen?
Zodat ze mijn geld terughalen?
mvg
Boggel
ps: ik heb het hele net al afgezocht, maar nog niets bruikbaars gevonden!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] concept dagvaarding
Re: concept dagvaarding
misschien bij de stichting gesp of Vereniging Consument en geldzaken?
Re: concept dagvaarding
Je kunt Spaarbeleg alleen dagvaarden voor de kantonrechter wanneer de schadevergoeding die je claimt lager ligt dan 5.000,-- euro. Voor alle bedragen boven de 5.000,-- euro is niet de kantonrechter maar de arrondissementsrechtbank bevoegd en dien je een advocaat/procureur in de arm te nemen om te procederen.
Mocht je claim minder zijn dan 5000 euro, dan nog heb je een goed ingevoerde jurist nodig die van de hoed en de rand weet om een goede dagvaarding op te kunnen stellen. Met het alleen in stelling brengen van je eigen boze gevoelens kom je er niet bij de rechter. Zoals het woord als zegt, het gaat om een RECHTSzaak. Er zullen dus juridische gronden in stelling moeten worden gebracht. Zoals ook, terecht, veelvuldig op het Legio Lease forum staat op dit Radar forum, wordt het afgeraden om procederen zelf te willen doen. De risico's dat je dan bakzeil haalt door een verkeerde aanpak is levensgroot. Een juridische opleiding aan de universiteit duurt niet voor niets vier tot zes jaar.
Mocht je claim minder zijn dan 5000 euro, dan nog heb je een goed ingevoerde jurist nodig die van de hoed en de rand weet om een goede dagvaarding op te kunnen stellen. Met het alleen in stelling brengen van je eigen boze gevoelens kom je er niet bij de rechter. Zoals het woord als zegt, het gaat om een RECHTSzaak. Er zullen dus juridische gronden in stelling moeten worden gebracht. Zoals ook, terecht, veelvuldig op het Legio Lease forum staat op dit Radar forum, wordt het afgeraden om procederen zelf te willen doen. De risico's dat je dan bakzeil haalt door een verkeerde aanpak is levensgroot. Een juridische opleiding aan de universiteit duurt niet voor niets vier tot zes jaar.