Ik leef zeker mee met de klagers over hun Koersplan. Dit is een wanprodukt van de eerste orde. Maar hebben al die klagers van nu zes jaar geleden allemaal zitten slapen. De stichting Spaarders Spaarbeleg heeft in de periode rond 1998 veel publiciteit in kranten en op de televisie gehaald. Samen met de Consumentenbond is die stichting toen schikkingsonderhandelingen met Spaarbeleg begonnen. Deze onderhandelingen hebben tot een minieme aanpassing van de Koersplan voorwaarden geleid. Door al die publiciteit destijds moet het toch echt voor velen duidelijk geworden zijn dat het Koersplan -gelijk zovele andere producten van Spaarbeleg- niet deugt.
P.S. met afkopen kun je misschien beter wachten tot de koersen van het Aegon Equity Fund weer wat zijn aangetrokken. Dan is de afkoopwaarde hoger, al zal die altijd tegenvallen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Koersplan: de geschiedenis herhaalt zich na 6 jaar
Re: Koersplan: de geschiedenis herhaalt zich na 6 jaar
Onzin een kapitaalverzekering heeft ook ups en downs. Je bent vrij om het af te kopen of premievrij te maken.
peewee,
je hebt het over 1998, die van mij dateert 1994. Door de gewenning van auto-afboeken kijk je er opeens niet meer naar om, in je achterhoofd heb je nog vaag de eindvoorbeelden en in de krant lees je dat Equity Fund meer dan je laagste voorbeeldkapitaal rendeert. Geen wolkje aan de lucht toch? Totdat je van de troon valt en wakker wordt. Helemaal als je dan moet leren dat Spaarbeleg het best gesmeerde oplichtings-circus van Europa moet blijken te zijn.
je hebt het over 1998, die van mij dateert 1994. Door de gewenning van auto-afboeken kijk je er opeens niet meer naar om, in je achterhoofd heb je nog vaag de eindvoorbeelden en in de krant lees je dat Equity Fund meer dan je laagste voorbeeldkapitaal rendeert. Geen wolkje aan de lucht toch? Totdat je van de troon valt en wakker wordt. Helemaal als je dan moet leren dat Spaarbeleg het best gesmeerde oplichtings-circus van Europa moet blijken te zijn.
ik hou toch veel dingen in de gaten, maar ik heb niets meegekregen van dat alles in 1998. Bovendien kreeg je hierover niks te horen via persoonlijke brieven oid, dus het is compleet langs me heen gegaan.
.Onzin een kapitaalverzekering heeft ook ups en downs. Je bent vrij om het af te kopen of premievrij te maken
Ja, wie ontkent dat dan. Ik niet. Alleen is de koers van het Aegon Equity Fund na 2000 -net als van veel andere fondsen- flink gekelderd. Dit heeft directe gevolgen voor de afkoopwaarde of de waarde bij premievrij maken. Kortom, nu premievrij maken of afkopen is een ongunstig moment. Maar ik geef toe: het kiezen van een goed tijstip om af te kopen of premie vrij te maken blijft lastig.
Volgens mij gaat er wel meer langs je heen , Rinidus het is compleet langs me heen gegaan.