LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] koersplan equity-fund stijgt

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
Statist

koersplan equity-fund stijgt

Ongelezen bericht door Statist »

Even een positief berichtje voor de huidige koersplan houders.

Ik zag zojuist tot mijn verbazing dat de koers gestegen is tot boven de 17 Euro, nl. 17,02 Euro

http://www.aegon.nl/particulier/fondsen2/14470/24390

Koers eind dec. 2002 12,97 Euro
Koers eind dec. 2003 14,63 Euro
Koers eind dec. 2004 15,80 Euro
Koers 27-5-'05 17,02 Euro

Dus fondsrendementen
2003 12,8 %
2004 8%
2005 in 5 maanden tijd 7.7% maakt 19,5% op jaarbasis.

Deze koersstijging van de afgelopen 5 maanden, samen met de lagere OVR-premies en restitutie van teveel betaalde premies maakt toch veel mensen blij. Beetje bij beetje gaat het weer de goede kant uit. Nog 3 jaar rendementjes van 20 a 25% en je hoort sing-sing zelfs niet meer klagen. :lol:

Ik gun deze koersstijgingen iedereen!

Niet dat ik er zelf veel mee opschiet, want ik heb reeds afgekocht.
:(

sing-sing

Re: koersplan equity-fund stijgt

Ongelezen bericht door sing-sing »

Dat je Sing-Sing niet meer hoort klagen komt louter en alleen doordat
genoemde is gebanned door TROS-RADAR, het komt er op neer dat er
alleen over zoete koekjes en de fluwelen schikkingen geforumd mag!
Het is via een andere wijze mogelijk alsnog reacties te plaatsen maar de
complimenten gaan naar AEGON, die op alle mogelijke manieren dit heeft weten te fixen!
Dat jij, de o zo slimme AEGON-STATIST met voorbedachte rade contracten hebt afgekocht, geeft jou niet het recht je vreugdevol te uiten
jegens de tienduizenden opgelichte mensen, dat de koers nu omhoog
gaat is een farce, wat zou jij doen met alle commotie?
Neeee, het verhaal gaat niet op en vertrouw het ook niet maar dat mag
toch? Ook heb ik binnenkort een aantal voorbeelden die jij ons mag uitleggen , immers jij hebt die gegevens en wil ze gaan vergelijken met
een aantal anderen!
Misschien zit ik ernaast maar begrijp gewoon niet wat juist jij, de o zo grote winnaar van het SPRINTPLAN-SPEL, op deze site doet, ik dacht dat
jij eerder melding maakte dat dit louter voor losers was!

AEGON, GEEF ONS GELD TERUG!

sing-sing

Ongelezen bericht door sing-sing »

Wat ook toe zal nemen is de rente over rente die AEGON uiteindelijk zal moeten uitkeren, die loopt "by the way" lekker op!
Kunnen we straks onze ooit gemaakte plannen toch nog doen!

DUS AEGON, GEEF ONS GELD TERUG!

Statist

Ik heb het over enkel over koersplan.

Koersplan is een product wat in het verleden belastingvrij grote bedragen sparen betekende. Veel mensen die de belastingdienst niets gunnen hebben voor deze mogelijkheid gekozen.

Rendementen waren misschien iets te rooskleurig voorgesteld 1 a 2 procent. En bij beleggen geldt sinds een paar jaar dat "rendementen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst". Dat was in de begin jaren 90 nog iets onbekends, met alleen stijgende koersen.

Sprintplan is beleggen met geleend geld, formule is heel duidelijk. RENTE was aftrekbaar, dus belastingdienst betaalde mee. Van elke gulden die ingelegd is heeft de belastingdienst een paar dubbeltjes aan meebetaald. Netto-verlies is dus net iets kleiner. Ben trouwens wel voor vergoeding van verliezen van mensen die willens en wetens door geldzucht van tussenpersonen verkeerd zijn voorgelicht.

Satist

Ongelezen bericht door Satist »

:D Sing-Sing met je scheldpartijen maak je jezelf niet populairder. Ik zal nog even vriendelijk antwoord geven op je vraag.

Ik heb afgekocht om persoonlijke redenen. Ik heb aan mijn koersplannen geen cent verdiend, maar accepteer dat het grotendeels gewoon kwam door de slechte beursjaren een paar jaar terug.

Ook wil ik even kwijt dat ik geen AEGON-mol ben, maar het beste hoop voor alle "slachtoffers" van hun eigen hebzucht. Een koersstijging van 20% van het equidity-fund is voor de huidige koersplanhouders gezien misschien erg interessant. Ik wil even benadrukken, dat koersen kunnen stijgen en dalen. Bij stijging van de koersen hoor je geen mens, maar bij daling staat iedereen op de achterste poten.

Bij Sprintplan wordt altijd van het bruto-verlies van de inleg uitgegaan, omdat het bedrag er dan groter uitziet en zo ook het verlies. Dat de netto-inleg substantieel lager ligt, daar wordt geen woord over gerept.

SING-SING

Ongelezen bericht door SING-SING »

Ik wil niet populair worden of zijn, wij willen gewoon ons geld terug en wij
zullen niet stoppen voor dat het geval is, wat is dat AEGON ongelofelijk
dom bezig, de volkswoede gaat meer en meer opspelen, negatieve reclame over de oplichters van hardwerkende mensen genaamd AEGON
zal zijn doel bereiken, namelijk massaontslagen, iedereen loopt daar
weg, nu gaan ze in Tsjechie arme drommels plannen verkopen, tenminste, dat is het plan, echt niet, gaan we ook wat aan doen!
Trouwens, je bent wel degelijk een AEGON-MOL of meeloper, wie heeft er
nou iets aan een koersstijging van Koersplan, alles is een farce, door
AEGON in elkaar geflanst! Niemand zit op dat gezwets te wachten!

WIJ WILLEN GEWOON ONS GELD TERUG VAN DIE OPLICHTERS AEGON!

Statist

Dream on!

Tuurlijk zitten koersplanhouders op koersstijging van equidity fund te wachten. Er zijn in deze jaren veel plannen die aflopen, die begin jaren 90 gesloten zijn en vooral de rendementen over de laatste jaren voor afkoop zijn uiterst belangrijk voor het gemiddelde rendement.

Reken maar uit. Koers nu 17,42. Dus is stijging in 5 maanden ruim 10%. Bij bruto inleg van 100 gulden per maand over een periode van 15 jaar, levert dit een boekwinst op van 1800 Gulden = 818 Euro = 163 Euro gemiddeld per maand. Iemand met zo'n koersplan is dus door koersstijging 818 Euro rijker geworden in luttele 5 maanden.

Ik hoop voor alle Koersplanhouders waarvan de overeenkomsten dit jaar aflopen, dat op 31-12-2005 de koers van equidity fund ver boven de 20 staat want dan heeft volgens mij (na AEGON-aanbod compensatie OVR) iedereen een positief rendement genoten (ongeveer gelijk aan de spaarrente).

Sing Sing, ik neem eenvoudigheidshalve aan dat je een sprintplan hebt en je dus flink in de min zit en je de koersplanhouders deze winsten niet gunt.

Deze winsten zijn trouwens nog niet gerealiseerd, maar ik wil duidelijk maken, dat een redelijk goede afloop (matige winst) reeel is.

peewee

Ongelezen bericht door peewee »

Satist,
Je debiteert hier een hoop onzin.
Een KoersPlan en een SprintPlan zijn inderdaad verschillende producten. Een KoersPlan is een beleggingsverzekering, waarbij Spaarbeleg, allerlei verborgen kosten (tussen 10 en 25%) van de maandpremie inhoudt en het restant (voor risico van de KoersPlan deelnemer) wordt belegd in het aandelenfonds AegonEquity Fund. De recente stijging van de koers van het Aegon Equity Fund biedt maar beperkt soelaas voor de KoersPlan-deelnemers, namelijk pas bij een zodanige koersstijging waarbij ook de afgehouden, verborgen kosten worden goedgemaakt. Kortom, méér dan 10 - 25% per jaar en dat over een groot aantal jaren !

Het SprintPlan is een aandelenleaseproduct, beleggen met geleend geld, waarbij de lening door Spaarbeleg misleidend 'voorgeschoten bedrag' werd genoemd en de maandbetaling (nog misleidender) ''inleg" werd genoemd, terwijl het een rentebetaling is/was. Het belastingvoordeel waarnaar je verwijst was al afgeschaft toen grote groepen gingen deelnemen aan het SprintPlan. Alleen degene die vóór het jaar 2000 gingen deelnemer hebben hiervan nog (beperkt) kunnen profiteren, maar desalniettemin dik en dik verloren aan hun SprintPlan (net als alle andere, latere deelnemers). De enige die (voorlopig) dik en dik verdiend heeft aan SprintPlan en KoersPlan is Aegon/Spaarbeleg. Wat het SprintPlan betreft, de rechter zal dit laatste binnenkort via een vernietigend vonnis corrigeren.

Gesloten