In 1999/2000 hebben ze Aegon ook al eens aangepakt.
Wellicht weten meerdere personen hiervan. Dit gebeurde via advocatenkantoor Pels Rijcken en Droogleever Fortuijn te Den Haag. Wellicht hier eens informeren wat zei ervan denken. Ik denk dat ze "thuis" zijn in de Aegon-huishouding want indertijd is het naar mijn idee redelijk opgelost.
Adres is:
Koningin Julianaplein 30
Gebouw Babylon
kantoren a, 5e verdieping
2595 AA Den Haag
postadres:
Postbus 11756
2502 AT Den Haag
Lijkt dit jullie wat ?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] misschien een optie
-
Re: misschien een optie
Marcje,
Wel een erg late reactie van mijn kant, maar ik heb er stomweg al die tijd overheen gelezen. Als jij te weten kunt komen wat zij destijds voor een zaak gevoerd hebben, zou het uiterst waardevol zijn om dit hier te melden, wellicht kunnen we daar ons voordeel mee doen
Johan mulder.
Wel een erg late reactie van mijn kant, maar ik heb er stomweg al die tijd overheen gelezen. Als jij te weten kunt komen wat zij destijds voor een zaak gevoerd hebben, zou het uiterst waardevol zijn om dit hier te melden, wellicht kunnen we daar ons voordeel mee doen
Johan mulder.
Re: misschien een optie
Die zaak ging over het Koersplan van Spaarbeleg. Dit speelde niet in 1999/2000, maar al in 1998. Die zaak kwam destijds aan het rollen door een zekere Wilco Rozenboom uit Friesland. Op initiatief van deze persoon, maar de zaak werd hem al snel uit handen genomen door de Consumentenbond, is er toen een belangenclub ontstaan. Een stichting meen ik, die samen met Advocatenkantoor Pels Rijken, Drooglever etc. toen schikkingsonderhandelingen is begonnen met Spaarbeleg. Dit leidde toen tot een zeer minieme aanpassing van de Koersplan-voorwaarden. Niet echt een succes, maar het bestuur van deze belangenclub en de Consumentenbond hebben zich bij dit resultaat neergelegd. Wilco of Wylco Roozenboom heeft zich er, dacht ik, niet bij willen neerleggen. Er is toen nog een nieuwe club ontstaan, maar aangezien zich daarbij blijkbaar weinig gedupeerden aanmeldden, was er te blijkbaar weinig geld in de pot om een echte rechtsprocedure tegen Spaarbeleg te gaan voeren over het Koersplan.
Ook de afdeling juridische ledenservice van de Vereniging Consument & Geldzaken heeft een jaar of twee drie terug een kritisch onderzoek ingesteld naar de gang van zaken bij het Koersplan. De haalbaarheid van een rechtsprocedure werd toen te klein geacht, omdat bij veel Koersplan-deelnemers het aspect verjaring om de hoek komt kijken. Voor veel rechtsinbreuken gelden verjaringstermijnen van 3 of soms vijf jaar. Verder speelt mee dat de regelgeving (de Wet Toezicht Verzekeringsbedrijf) met betrekking tot deze kapitaalverzekeringen destijds vrij vaag was. Pas sinds enkele jaren is de regelgeving aangescherpt, maar de rechter dient een geschil over een Koersplan natuurlijk te beoordelen naar de regelgeving die er bestond op het moment van aangaan van zo'n overeenkomst.
Jammer voor de ongetwijfeld vele duizenden Koersplan-gedupeerden, maar een collectieve rechtszaak ten behoeve van gedupeerden zit er blijkbaar niet in.
Ook de afdeling juridische ledenservice van de Vereniging Consument & Geldzaken heeft een jaar of twee drie terug een kritisch onderzoek ingesteld naar de gang van zaken bij het Koersplan. De haalbaarheid van een rechtsprocedure werd toen te klein geacht, omdat bij veel Koersplan-deelnemers het aspect verjaring om de hoek komt kijken. Voor veel rechtsinbreuken gelden verjaringstermijnen van 3 of soms vijf jaar. Verder speelt mee dat de regelgeving (de Wet Toezicht Verzekeringsbedrijf) met betrekking tot deze kapitaalverzekeringen destijds vrij vaag was. Pas sinds enkele jaren is de regelgeving aangescherpt, maar de rechter dient een geschil over een Koersplan natuurlijk te beoordelen naar de regelgeving die er bestond op het moment van aangaan van zo'n overeenkomst.
Jammer voor de ongetwijfeld vele duizenden Koersplan-gedupeerden, maar een collectieve rechtszaak ten behoeve van gedupeerden zit er blijkbaar niet in.