LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nationaal spaarplan

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
just4nona

nationaal spaarplan

Ongelezen bericht door just4nona »

ik heb een nationaal spaarplan is het ook beter om dit af te kopen of gewoon door te laten gaan tot de einddatum

Harderwijk

Re: nationaal spaarplan

Ongelezen bericht door Harderwijk »

zou de informatie die je verstekt nog korter kunnen? :?

hoe denk je nu dat mensen je een goed antwoord kunnen geven wanneer jij helemaal maar dan ook helemaal geen informatie geeft?

Graag iets uitgebreider en dan kunnen andere forumleden je misschien helpen.

panday

Ongelezen bericht door panday »

Ook ik heb een spaarplan bij Delta Lloyd, sinds 1999 en ben € 900,-
armer dan wanneer ik het geld op een spaarrekening had gezet.
Volgens Delta Lloyd is het nadelig om er nu mee te stoppen. Ze zijn trouwens slecht bereikbaar , want nergens in hun correspondentie is een
tel.nr. vermeld. Kan iemand mij daaraan helpen?

ropbomer

Ongelezen bericht door ropbomer »

Hallo Panday
Sinds 1992 had ik bij het Nationaal Spaarfonds een spaarregeling lopen die berust op beleggingen in aandelen Delta Lloyd Investment Fund.
In november 2007 informeerde ik over de gevolgen van stoppen=afkopen. Het werd me ook sterk afgeraden . Ik zou ongeveer € 3000 minder uitbetaald krijgen, dan wat ik in totaal gestort had. .Dit kwam overeen met het bedrag dat ik aan de overlijdenspremie betaald had, gedurende de ruim 15 jaar !
Een schande, maar dit is een open deur.
Toen ben ik gaan rekenen: als ik nog 10 jaar lang , met als basis het afkoopbedrag, gewoon op mijn eigen spaarrekening ( in dit geval de ASN ) elke maand hetzelfde bedrag stort, wat ik anders bij het Nationaal Spaarfonds " afdraag", dan heb ik op het einde van de rit mijn verlies meer dan volledig gecompenseerd.
Het was verder heel erg lastig en vergde nog heel wat doorzettingsvermogen om uiteindelijk het afkoopbedrag op mijn girorekening gestort te krijgen.
En nog steeds loopt de zaak ( ik ben nu bezig bij de rubriek op=op van de Volkskrant ) want een schriftelijke eindafrekening heb ik nog steeds niet mogen ontvangen.
Nee, ik ben blij dat ik weg ben bij dit Nationaal Spaarfonds en dan komt hier het antwoord op je vraag: ze zijn te bereiken op telefoonnummer 0416684700

panday

Ongelezen bericht door panday »

Hallo Ropbouwer,

Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels geschreven naar Delta Lloyd maar nog geen bericht ontvangen.Dat geld heb ik voor studiedoeleinden gespaard voor mijn beide dochters, 1 is inmiddels meerderjarig en gaat naar het HBO. Ook zij kan het geld voor verloop-
terijn niet afhalen. Ik begrijp dat we juist vanwege die overlijdensrisico die we betalen , nooit het ingelegde of een hoger bedrag uitgekeerd zullen krijgen.Dit in tegenstelling tot wat zij voorgespiegeld hebben voor
ik met ze in ze ging. Helaas heb ik daar niets van op papier!!!

Gesloten