Ik las dat een van u een koersplan of toekomstplan op advies van een adviseur heeft laten omzetten naar een ander product.
Het "omzetten" van het ene product naar het andere product is niet mogelijk ook al zegt een "adviseur" dit. Sterker nog het kost u geld want op de achtergrond gebeurt er niets anders dan dat het ene product of premievrij gemaakt word of stopgezet en dat er een totaal nieuw product wordt opgestart.
Zoals jullie misschien weten kost het stopzetten van een product altijd geld (kijk maar eens bij je papieren naar het overzicht AFKOOPWAARDE), het premievrij maken kost in sommige gevallen ook geld.
Het "omzetten" van producten als Toekomstplan of Koersplan is een commercieel truukje zodat uw "adviseur" er meer geld mee kan verdienen.
Een Toekomstplan omzetten naar een ander spaarvorm is totaal niet mogelijk aangezien dit fiscaal niet mogelijk is.
Laat u goed informeren, ik zit zelf 9 jaar in de branche en zie dat bij de klanten die ik bezoek steeds meer "omzettingen" plaatsvinden erg jammer!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] "Omzetten" van Toekomstplannen en/of Koersplannen
-
Re: "Omzetten" van Toekomstplannen en/of Koersplannen
Premievrij maken kost altijd klauwen vol geld. Bij Koersplan is bv de rendementsuitkering na premievrij maken naar de knoppen.
Lees eens "veel gestelde vragen" op
www.koersplandewegkwijt.nl
Lees eens "veel gestelde vragen" op
www.koersplandewegkwijt.nl