LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spaarbeleg en koersplan

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
Piet01

Spaarbeleg en koersplan

Ongelezen bericht door Piet01 »

Hallo,

ik heb een vraagje. Graag zou ik wat adviezen ontvangen. Het volgende:
ik heb in nov 92 een "studieverzekering" (Koersplan) bij Spaarbeleg (nu AEgon Bank) afgesloten voor mijn dochter. Dus 1 nov 2007 is dit 15 jaar.
Wat kan ik het beste doen:
1) De verzekering gewoon doorzetten en pas na 20 jaar uit laten keren
2) De verzekering premievrij maken en deze laten doorlopen en pas na 20 jaar uit laten keren
3) De verzekering per nov 2007 uit laten keren.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

peewee

Re: Spaarbeleg en koersplan

Ongelezen bericht door peewee »

Hoe korter de verzekering loopt en hoe minder premie je betaalt, des te kleiner zijn de relatieve nadelen van dit product. Uit laten keren in 2007 en stuitingsbrief verzenden aan Spaarbeleg waarin je verjaring van eenje schadeclaimt voorkomt en je alle rechten voorbehoud tegenover Aegon/Spaarbeleg.

Piet01

Ongelezen bericht door Piet01 »

stuitingsbrief verzenden aan Spaarbeleg waarin je verjaring van eenje schadeclaimt voorkomt en je alle rechten voorbehoud tegenover Aegon/Spaarbeleg.

Beste Peewee, bedankt voor je reactie. Maar wat bedoel je met bovenstaande zin.

peewee

Wanneer je er achter komt dat je belazerd bent door Spaarbeleg (d.w.z. niet bent geinformeerd over alle verborgen kosteninhoudingen die er plaatsvinden) en je gaat vervolgens achteroverleunen en onderneemt niets, dan is op enig moment een (mogelijke) schadeclaim verjaard. Door verjaring te STUITEN. voorkom je verjaring van je schadeclaim.
Er loopt een rechtszaak tegen Spaarbeleg over het KoersPlan (zie www.koersplandwegkwijt.n)

Maar misschien vind je dat je helemaal niet bent belazerd. Dat kan ook natuurlijk.

santygo

Ongelezen bericht door santygo »

moet zijn: www.koersplandewegkwijt.nl

Stuiting betekent het uitstellen van verjaring van een eventuele claim.

Verjaring treedt in 5 jaar nadat u er kennis van had kunnen nemen een
miskoop gedaan te hebben, en dienaangaande een claim wilt indienen.

Mr. van Baren (advocaat Aegon) stelt in zijn pleidooi in de procedure Koersplandewegkwijt/Aegon dat die kennis er had moeten zijn vanaf het moment van de actie die ondernomen is door Stichting
Spaardersbelangen in 1999 en verjaring dus al van toepassing is.

Die stelling is misplaatst. Niet iedereen hoeft daarvan op de hoogte te zijn geweest.
Niet iedereen hoeft toen woonachtig te zijn geweest in Nederland, niet
iedereen is toen persoonlijk aangeschreven door Spaarbeleg inzake de
actuele waarde van de polissen.

Pas in januari/februari 2003 heeft iedereen, persoonlijk, naast het
jaaroverzicht een fiscaal overzicht ontvangen waarin de actuele waarde van de Koersplan-polis staat vermeld.
Dat had te maken met hernieuwde fiscale regelgeving ingaande 1 januari 2002. Het fiscaal overzicht wat iedereen ontving begin 2003 had betrekking op het belastingjaar 2002.
Die actuele waarde was toen voor vrijwel iedereen lager als de totaal gedane inleg.

Dat had aanleiding kunnen zijn om argwaan te krijgen inzake de betrouwbaarheid van het product Koersplan.

Verjaring treedt dan in 5 jaar na januari/februari 2003, dus begin 2008.

Zie voor meer informatie: www.koersplandewegkwijt.nl

Aansluiten bij Stichting Koersplan de weg kwijt, en meedoen in de lopende procedure is mogelijk voor alle polissen, zowel nog lopend, als ook voor premievrij gemaakt, afgekocht, of reeds geëxpireerd.

loesje 2

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Ik krijg vandaag een brief in de bus van AEGON bank dat zij niet meer samenwerken met mijn tussenpersoon, omdat deze bijvoorbeeld zijn bedrijf beëindigd heeft! Er zit een antwoord kaart bij zodat ik een afspraak kan maken met AEgonbank adviseur. Ik heb maar 1 klein spaarbeleg polisje dus ik heb gelukkig niet zoveel schade. Het laatste wat ik wil is nog meer produkten van AEgon bank.
Ik heb veel meer verzekeringen lopen bij deze tussenpersoon, dus heb ik hem gebeld of hij zijn bedrijf beëindigd heeft?
Hij was stom verbaasd en erg boos over deze brief van AEgon, ik ben in eerste plaats klant bij zijn kantoor en het is dus op zijn zachts gezegd is het niet netjes van AEgon om mij zo binnen te lokken bij hun eigen adviseurs.

peewee

Tja, wanneer je als Aegon of Spaarbeleg eerst hlf Nederland tegen je in het harnas hebt gejaard (SprintPlan, Koersplan, en nog tientallen andere wanproducten) dan moeten er blijkbaar wat trucjes uitgehaald worden om toch nog nieuwe klanten naar je toe te lokken.

santygo

Ongelezen bericht door santygo »

De inmiddels 88 (!!) jaar oude handelsnaam Spaarbeleg is na alle negatieve publiciteit niet meer haalbaar, uit de markt gehaald, en bestaat niet meer. Hetzelfde geldt voor de naam Spaaradvies, ook een volle dochter van Aegon. :oops:

Alle activiteiten worden gebundeld en gaan verder onder de handelsnaam Aegon Bank N.V.

Gesloten